סער סוכר, אולי עוד רק בן 20 אבל מאחוריו כבר שלל תארים וזכיות בתחרויות פיתוח גוף כולל מר ישראל 2018. איך בגיל 20 הוא איך הוא הצליח לקטוף התואר? מה הוא ממליץ למי שרוצה לעסוק בפיתוח גוף? ועוד כמה תובנות על אהבה עצמית. לא מומלץ לקרוא אם פספסתם אימון היום בבוקר.

כמו בהרבה סיפורי הצלחה, גם במקרה של סער סוכר, העלייה מתחילה אחרי ירידה תלולה. "אני תמיד הייתי מחובר לספורט", מספר סוכר, "מגיל 3 כבר התחלתי להתאמן. אני התחרתי בג'ודו מקצועי עד גיל 1, השתתפתי בתחרויות בארץ ובחול והייתי בן הטובים לגילי. אבל אז הגיעו שתי פציעות, אחת פציעת ספורט שממנה ניסיתי להשתקם ולחזור לתחרויות אבל אז הגיעה פציעה יותר רצינית. עברתי תאונת פגע וברח כשהייתי על אופנוע. בחור בן 27 פגע בי, ריסק אותי על הכביש וברח". הבשורות הטובות הן שתפסו את הנהג והוא הועמד לדין. הבשורות הלא טובות הן שסער נפצע קשה. "אני נמרחתי על הכביש, המון פציעות חיצוניות ופנימיות. ואחר כך הגיעה תקופה של שנה וחצי שיקום בבית חולים ובבית. גם כשהתחלתי להחלים הייתי במצב על הפנים, בעיקר נפשית, כי היה לכולם ברור שג'ודו כבר מזמן לא בא בחשבון". 

 

מה בעצם עשה את השינוי?


"הספורט. הספורט עזר לי להחלים, זה היה כמו תרפיה. תוך כדי הההחלמה אבא שלי התחיל לאמן אותי לתחרויות פיתוח גוף. ניסינו תחרות אחת, עוד הייתי צעיר ולא נתנו לי להתחרות בקטגוריה שרציתי שזה מן פיזיק והייתי צריך להתחרות בקטגוריה של בודי בילדרים בני 21 וזכיתי מקום שני.  שבוע אחרי זה נכנסתי לקטגוריה של מן פיזיק ולקחתי שם מקום רביעי מתוך 30 מתחרים בלי הבדלי משקל, שהכל פתוח, וכל זה בשבועיים של הכנה. חצי שנה אחרי זה לקחתי מקום ראשון במן פיזיק, לקחתי גם את התואר של חביב הקהל ושבועיים אחרי זה לקחתי עוד פעם מקום ראשון במן פיזיק ואחרי זה הגיעו עוד זכיות, העלתי מאסה ועכשיו לקחתי מקום ראשון במר ישראל ואלוף האלופים 2018".

 

מה אתה אוהב בספורט הזה?


"אני אוהב שאני לבד. זה ספורט שהוא אנוכי, אתה צריך לדאוג לעצמך. זה גם ספורט מאוד נרקסיסטי, אם אתה אתה לא מחובר לעצמך ולגוף שלך אתה לא יכול להתחבר לתחום הזה. אני לא קורא לזה ספורט, זו אומנות. אנחנו מפסלים את עצמנו, מפסלים את כל החלקים בגוף, ודואגים לפרופורציות, זה אסתטיקה וחיטוב שאדם רגיל לא יכול להגיע אליהם וזו אומנות".

 
סער סוכר 2


כל אחד יכול להתאמן ממש טוב ולזכות?


"תראה, אין מה לעשות, יש כאן עניין של גנטיקה. צריך גנטיקה נכונה שזה צוואר ארוך וגב רחב, מותן צרה, סמטריה של השרירים. גם צריך חילוף חומרים טוב, למשל יש אנשים שחילוף החומרים שלהם הוא כזה שכשמורידים אחוזי שומן, יורד להם קודם בכל הגוף ורק בסוף בבטן, יהיה להם הרבה יותר קשה לנצח". 


אפשר להתחיל להתחרות בכל גיל?


"היום הקטגוריות יותר פתוחות אז אתה יכול להתחרות גם בגיל 13, אבל הסיכויים שתזכה הם נמוכים. כי ילד שמגיע בגיל 13 לא סיים את הגדילה שלו ולא מגיע לשריר בוגר. עדיין מופרש הורמון גדילה. אני ממליץ לעשות מאסה על גיל 20, להשקיע את הזמן בלגדול, לא לדפוק את המערכות בגוף עם ייבוש כי זה עלול לפגוע בגדילה. בגיל 20 אפשר להתחיל לפנות לאיגודים".

ובגיל מאוחר?


"אבא שלי זכה בתחרות בגיל 42, אז זה לגמרי אפשרי. כמובן שאי אפשר להתחיל בגיל 42 מאפס וגם כאן הגנטיקה מאוד חשובה. זה די נדיר לראות בן אדם מעל גיל 35 מצליח לשנות אחוזי שומן. זה גיל שהטסטוסטרון כבר יורד והורמון הגדילה יורד וזה נהיה קשה בדרך טבעית".


יש דרך לא טבעית?

"תמיד יש דרך לא טבעית, בתחרויות לא עושים בדיקות וכל אחד יכול לעשות מה שהוא מאמין. אני עובד רק בצורה טבעית, הגנטיקה שלי מאפשרת את זה וזאת הדרך שאני מאמין בה. אני משתמש בתוספי מזון שכולם כמובן טבעיים".


איך בעצם מתחילים עם הספורט הזה?


"אם אתה רוצה להתחיל להתחרות אתה פונה לאיש מקצוע שיאמן אותך וידריך אותך. חשוב להבין את הרקע שלו, אם הוא זכה בתחרויות, או שאימן אנשים שזכו. חשוב מאוד לברר מה הקבלות שלו כי לא חסרים נוכלים בתחום הזה. אם אדם מגיע עם מסת שרירים אז לא צריך יותר מחצי שנה. אם אין ממש מסת שריר אבל כן יש פוטנציאל זה תהליך של שנה, של קודם כל לבנות תפריט, לראות איך הגוף מגיב, להגדיל לאט לאט כמויות של אוכל, לשלב אימונים ואחרי שנה של התמדה ועבודה קשה אפשר להתחיל תהליך של תחרויות".


למה כל כך חשוב לך לנצח בתחרות הזאת?

"לא חשוב לנצח בתחרות הזו חשוב לי להגיע עם הגוף לשלמות. אהבה עצמית לא באה מהשגה של משהו אלא באה מחשבון נפש והתחברות למי שאנחנו".