כורכום טרי הוא שורש כתום העטוף בקליפה חומה. הוא צמח רב-שנתי ממשפחת הזנגבילים, אשר אנחנו מכירים בעיקר מהמטבח ההודי או המטבח המרוקאי.

אם נטחן את השורש, נוכל לקבל כורכום טרי בווריאציות של תבלין או שמן.

רפואת המזרח ידעה מזה שנים אודות סגולות המרפא של שורש הכורכום, ולכן נעזרה בו לשם טיפול בכל בעיה רפואית; מפריחה בעור, בעיית עיכול ועד לנקע בקרסול.


כורכום טרי - כורכומין

הכורכומין הוא תוסף תזונה וחומר פעיל של כורכום טרי, אשר מעניק לו את צבעו הצהוב. רוב המחקרים אודות כורכום טרי קבעו כי עיקר הערכים הבריאותיים של הכורכום, מצויים בכורכומין. ואכן סגולות מרפא של כורכום טרי טמונות בכורכומין, כגון מספר רב של נוגדי חמצון, המסייעים לייעל תהליכים גופניים שונים בגופנו ולהתמודד עם מחלות כגון סרטן, דלקות פרקים, מחלות לב שונות, אלרגיות, דלקות, חיידקים או וירוסים שונים בגופנו.  


כורכום טרי או כורכומין - התוסף המומלץ

רבים מאיתנו שומעים כי כדאי לנו לאכול כורכום וכדאי לנו ליטול תוסף תזונה של כורכומין. כיום, אף ישנו כורכום טרי כתוסף תזונה בעצמו. אם כך, מה עדיף? מה ההבדל העיקרי בין השניים?

בתוך כורכום טרי, אכן קיימת כמות מסוימת של כורכומין, לכן אם אנו אוכלים כורכום אנו מעכלים כורכומין. עם זאת, כורכום מתעכל בגופנו בצורה פחות יעילה, לעומת תוסף הכורכומין. בנוסף, כמות הכורכומין שמצויה בתבלין הכורכום, היא מאוד נמוכה בהשוואה לכמות הכורכומין שאנו מקבלים מכמוסת כורכומין בודדה.

לכן, אם אנו רוצים לתבל קוסקוס או מאכל הודי, כדאי לנו להוסיף לתבשיל כורכום, שיעניק לו את טעמו המיוחד. אם אנו שואפים להעשיר את גופנו בערכים תזונתיים ורוצים לטפל בבעיות שונות של גופנו, בהחלט כדאי לנו לצרוך תוסף תזונה של כורכומין.


להזמנה ישירה של כורכום - לחצו כאן