סל הקניות
סגירה
שם
כמות
מחיר
  • קנייה מאובטחת
  • החזר כספי מלא
  • אפשרות תשלום לשליח
  • משלוח חינם

אחת ולתמיד: כמה חלבון עלינו לצרוך ביום?

 

חלבונים נחוצים לתפקוד תקין של גופנו זאת משום שהם חיוניים לחיים, הם אלו שבונים את התאים שלנו. בשונה מפחמימות למשל, ללא חלבונים, גוף האדם לא מסוג להתקיים לתקופת זמן ממושכת כלומר הגוף שלנו חייב אותם. כל החלבונים שיש בטבע או בצומח מורכבים מאבני בניין המכונים חומצות אמינו. ממש כמו שבונים קיר באמצעות לבנים, כך חומצות האמינו בונות את החלבונים. קיימות 22 חומצות אמינו אשר מרכיבות את החלבון. מחומצות האמינו ניתן ליצור אינספור צירופים כאשר לכל חומצת אמינו תפקיד משל עצמה. 

 

 

 

מה מקור החלבון במזון שלנו?

 

החלבונים מצויים בקשת רחבה של מזונות ולמעשה כמעט בכל מזון אותו אנו צורכים יש חלבון בכמות כזו או אחרת. הדבר החשוב עליו עלינו לשים דגש בצריכת החלבון הוא הערך הביולוגי שלו. לכל חלבון יש ערך ביולוגי אחר לגמרי. הערך הביולוגי הגבוה ביותר של חלבונים מצוי דווקא במזונות מעולם החי כמו בשר, עוף, דגים, ביצים, חלב, גבינות וכו׳. חלבונים ממקור החי מכילים את כל חומצות האמינו להם גוף האדם זקוק, זאת בשונה מחלבונים מהצומח כמו חלבון מקטניות (עדשים, אורז, שעועית, חומוס, טחינה) אשר מכילים רק חלק מחומצות האמינו, פרט לחלבון שמקורו מסויה אשר כן מכיל את כולן.  ברגע שמשלבים דגן עם קטניה מקבלים חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה למשל לחם עם חומוס. כלומר כשאנו משלבים בין קטניה לדגן נקבל מזון המכיל חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה וזה הפתרון עבור צמחונים. 

אם מחפשים חלבון מושלם בעל הערך הביולוגי הגבוה היותר התשובה לכך תהיה חלבון מי גבינה אליו ניתן לצרך גם את חלבון הביצה-אלבומין.

 

 

שאלת מליון הדולר: כמה חלבון עלינו לצרוך?

 

גופנו זקוק לבין 0.6-0.8 גרם חלבון על כל קילוגרם ממשקל גופנו. צריכה של 0.8 גרם חלבון על כל קילוגרם ממשקל גופנו תסייע למנוע מצב של חוסר. ספורטאים ואתלטים מכל הסוגים אמורים לצרוך כמות מוגברת של חלבון. למשל, ספורטאי כוח, מרימי משקולות ופיתוח גוף צורכים עד פי 2 מכמות החלבון המומלצת. כלומר בין 1.5-2.5 גרם חלבון על כל קילוגרם ממשקל הגוף. ספורטאי סיבולת לעומת זאת צריכים לצרוך פחות חלבון מספורטאי כוח והטווח המומלץ הוא בין 1.2-1.5 גרם חלבון לכל קילוגרם ממשקל הגוף. את צריכת החלבון יש לחלק על כל שעות היום שכן הגוף לא מסוגל לאגור חלבונים לטווח ארוך בשונה מפחמימות. בנוסף, נהוג לצרוך 2 מנות חלבון ביום כתוספת, אחת בבוקר ואחת אחר הצהריים ו/או אחרי אימון.

Nutri D Sport Banner long new2a newlow