מה זה קולגן ולמה הוא טוב? מה ההבדל בין קולגן דגים, בקר ועוף? מה חשוב לבדוק לפני שקונים אותו? קבלו את המדריך המלא לקולגן

✔️ מדענים ומומחי קוסמטיקה מחפשים כל הזמן דרכים חדשות כדי לעצור או לפחות להאט את תהליך ההזדקנות של העור

✔️ אחד המוצרים המדוברים ביותר בשנים האחרונות הוא הקולגן – החלבון העיקרי שמשפיע על מראה השיער, הציפורניים ובעיקר המראה של העור
✔️ קולגן מרכיב כ-75% מהעור שלנו, וככל שאנחנו מתבגרים אנו הולכים ומאבדים מכמות הקולגן הטבעי שלנו, מה שגורם להיווצרות הקמטים והיחלשות המפרקים

✔️ תזונה לא נכונה ומחסור בפעילות גופנית או בשינה, עלולים לגרום לדלדול בקולגן הטבעי
✔️ צריכה יומיומית של הקולגן מאיצה את תהליך חידוש התאים בגופנו ומסייעת לשמר את הגמישות של העור - מה שמעניק לעור הפנים מראה מתוח וצעיר.

מה זה בדיוק קולגן?

מכלל החלבונים בגוף, קולגן הוא החלבון הרב ביותר בגופנו; הקולגן הוא מרכיב כשליש מכמות החלבונים בגופנו, כאשר הוא מרכיב כ- 53% מהסחוס שלנו וכ- 75% מהעור שלנו.

הקולגן פועל יחד בשילוב עם חלבון אחר בשם אלסטין. יחד הם בונים את גופנו, מעצמות כולל שיניים ועד לכלי דם ורקמות שונות.

האלסטין אחראי לחוזק של הרקמה והקולגן אחראי לגמישות שלה. אנו זקוקים לחלבון הזה כל חיינו, כדי לשמור על המראה של עור הפנים מתוח וצעיר, סחוסים מלאים ורקמות חזקות.

היתרונות של קולגן 

עם השנים אנו הולכים ומאבדים מכמות הקולגן בגוף שלנו, מה שגורם להיווצרות הקמטים והיחלשות המפרקים. ישנם גורמים רבים שעלולים לזרז את החוסר בקולגן בגופנו, כמו תזונה לא נכונה, מחסור בפעילות גופנית או בשינה.

✔️ קולגן מומלץ כי הוא מסייע לנו להמשיך ולתחזק את גופנו באמצעות קולגן, כך שלא נחווה את השלכות האובדן עם הגיל.

✔️ אבקת קולגן מסייעת להזין את השיער, למתוח את עור הפנים ולתרום למראה מתוח ובוהק.

✔️ הקולגן בגוף מסייע גם לספורטאים, משום שהם נוטים לסבול מנזקים לאחר האימון, בעיקר ברקמות ובמפרקים.

שחיקת סחוס היא תופעה הנפוצה מאוד בקרב ספורטאים, ואבקת קולגן מסייעת לגרות את יצירתו המחודשת.

לכמוסות קולגן וחומצה היאלורונית של VANUS

איזה קולגן לבחור?

אבקות קולגן מופקות כיום מבקר, עוף או דגים, וקיימות גם אבקות קולגן טבעוניות. מחקרים מעלים כי היעילה מבין כולן היא אבקת קולגן מדגים. הסיבה לכך היא שהקולגן של הדגים מורכב מחלקיקים קטנים יותר מהקולגן של הבקר והעוף. משום כך, אבקת קולגן דגים מצליחה להיספג פי 1.5 יותר מאבקה המופקת מקולגן של בקר או עוף.

על פי המחקרים, קולגן מדגים מסייעת להאיץ את החידוש התאי וכתוצאה מכך להאט את תהליך ההזדקנות שלנו, לשחזר את מבנה העצמות שלנו, להפחית את הדלקתיות בגופנו, לנקות אותו מכולסטרול ולייעל החלמה של פצעים בעורנו.


למבצע 1+1 על אבקת קולגן דגים איכותית >>קולגן מומלץ

איך נדע שאבקת הקולגן שבחרנו היא איכותית? 

✔️ גם אם בחרתם קולגן עוף או קולגן דגים, מומלץ לוודא שמדובר בקולגן טהור ולא מעורבב. מכיל כ-80% חלבון, כאשר קולגן איכותי במיוחד מכיל אפילו 90% חלבון.

✔️ חשוב לוודא מהו המשקל האמיתי של כל חפיסה, משום שחברות רבות מוכרות את המוצר במנות קטנות שמכילות כמות נמוכה מאוד של קולגן בכל שקית.

✔️ כמו כן, חובה לוודא שהקולגן עבר הידרוליזה.

קולגן הוא חלבון שגופנו זקוק לו כדי לשמר ולתחזק את עצמו לאורך זמן ולכן חשוב לוודא שאתם משתמשים בקולגן האיכותי ביותר.

מה זה הידרוליזה ולמה זה כל כך חשוב?

הידרוליזה זוהי למעשה טכנולוגיה של הוספת אנזימים לקולגן. האנזימים האלה מפרקים את הקולגן לחלקיקים מיקרונים כדי שיהיו קטנים מאוד ויוכלו להיספג בקלות בגוף. קולגן שלא עבר הידרוליזה אינו נספג כראוי ולכן חשוב להקפיד לצרוך רק חלבון שעבר הידרוליזה.

מהו המינון המומלץ?

המינון המומלץ הוא בין 5 ל-10 גרם אבקה ביום. מומלץ לערבב את האבקה עם כוס נוזל - מים, מיץ, קפה, תה, יוגורט או שייק בריאות. לסובלים מבעיות מפרקים או לספורטאים השואפים למזער את נזקי האימון, כדאי ליטול עד שש כפות ביום.

 

כדי לראות תוצאות יש להשתמש באבקה בין שישה לשמונה שבועות לפחות.

חשוב לזכור שכאשר נוטלים תוסף תמיד כדאי להיוועץ ברופא, כדי לקבוע את המינון המתאים.

האם יש תופעות לוואי?

קולגן הוא מזון, וכמו כל דבר שאנחנו אוכלים, צריך להיות קשובים לאופן שבו הגוף מגיב אליו.

אבקת קולגן דגים והן אבקת קולגן עוף הן בטוחות, כל עוד נלקחות במינונים סבירים ולא מוגזמים.

עם זאת, ייתכן כי הגוף של חלק מאתנו ידחה את התוסף או שיסתבר שאנו אלרגיים לרכיב שמכיל התוסף. לכן לפני שמתחילים לצורך את הקולגן בו כדאי לנסות כמות קטנה ממנו כדי לבחון איך גופנו מגיב.

אם ידועה אלרגיה מסוימת מומלץ שנקרא בקפידה את הרכיבים שמכיל התוסף לפני הקנייה.

להנחות ומבצעים על קולגן איכותי >>

אם יש לכם שאלות, תהיות, צריכים עזרה בבחירה צרו קשר והמומחים שלנו ב"טבע בריא" ישמחו לעזור.

למחקרים בנושא קולגן:

  1. יתרונות מגובים מחקרית אודות קולגן
  2. קולגן כתוסף תזונה – ביקורת שיטתית שמצאה כי קולגן תורם משמעותית לבריאות העור ורקמות החיבור
  3. ההשפעה החיובית של קולגן על בריאות העור
  4. היתרונות המגוונים של חלבון הקולגן
  5. קולגן מסייע להאט את תהליך ההזדקנות של עורנו
  6. קולגן תורם לבריאות העצמות והשיניים
  7. תוספי תזונה של קולגן תורמים בריאות לעורנו ומסייעים להאט את תהליך ההזדקנות שלו
  8. ההשפעות והיתרונות הבריאותיים שנהנים מהם, כאשר מעכלים קולגן על בסיס יומי
  9. ההשפעות החיוביות של תוספי תזונה של חלבון הקולגן על בריאות עורנו
  10. סיקור מלא אודות חלבון הקולגן
  11. הידרוליזה של קולגן תורמת להקלה על כאבי מפרקים, לרבות כאלו הנובעים מאוסטאוארטריטיס
  12. החשיבות והיתרונות של שילוב קולגן בחיי היומיום
  13. היתרונות הרבים של תוסף הקולגן
  14. קולגן מסייע להקל על כאבים ודלקתיות, שנגרמים כתוצאה מדלקת פרקים
  15. כיצד קולגן סוג 2 מסייע להקל על אוסטאוארטריטיס