מהו מיץ עשב חיטה?

 

עשב חיטה נוצר במהלך הנבטה של זרעי חיטה וצמיחה שלהם לגובה של עשרה - חמישה עשר סנטימטרים. המרכיב הדומיננטי של עשב החיטה הוא כלורופיל המעניק לצמח את צבעו הירוק. המבנה הכימי של מולקולת הכלורופיל דומה לזו של מולקולת החמצן בגוף האדם. מעבר לכך, עשב החיטה משופע בוויטמינים, מינרלים, בסיבים, ברכיבים נוגדי חמצון עוצמתיים, ובמגוון עשיר של חומצות אמינו, שהינן אבני הבניין החיוניות הדרושות לגוף לצורך יצירת החלבון.

 

מהם הערכים התזונתיים של מיץ עשב החיטה?

 

המיץ של עשב החיטה מכיל 860 גרם חלבון (בהשוואה ל 0.04 מ"ג בלבד במיץ תפוזים), 18.5 מ"ג כלורופיל (בהשוואה ל 0% במיץ תפוזים), 15 מ"ג סידן (בהשוואה ל 0.55 בלבד במיץ תפוזים), 870 מ"ג ברזל (בהשוואה ל 0.01 בלבד במיץ תפוזים), 3.9 מ"ג מגנזיום (בהשוואה ל 0.55 מ"ג במיץ תפוזים), ורכיבי איכות רבים נוספים, כמו ויטמין C, בטא קרוטן, וויטמין E, אבץ, מינרלים ובפרט אשלגן, כל הוויטמינים מקבוצת B, ואנזימים ייחודיים. למעשה, ההרכב העשיר של מיץ עשב החיטה מעלה כי צריכה של קילוגרם עשב חיטה, שווה לצריכה של 35 ק"ג של ירקות ופירות.

 

כיצד משתמשים במיץ

 

מקובל לצרוך את המיץ המופק מעשב החיטה באמצעות שתיית רבע כוס מיץ מיד לאחר הקימה בבוקר, על קיבה ריקה, לקבלת האפקט המקסימלי. מומלץ להימנע מצריכת אוכל ושתייה למשך שעה לאחר מכן. לחילופין, ניתן לשתות את המיץ לאחר ארוחה, לשיפור העיכול, או בתוספת מיצי פירות אחרים, למי שטעמו של המיץ מרוכז מדי עבורו. ניתן לצרוך  את המיץ גם באמצעות מיץ קפוא או כמוסות של העשב, אך אין ספק כי באופן זה הערך התזונתי של המיץ מופחת.

 

מהן הסגולות המיוחסות למיץ?

 

ההרכב התזונתי העשיר של המיץ מסייע בטיפול במגוון בעיות בריאות, כמו פטריות, פריחה בעור, תיאבון ירוד, לחץ דם גבוה, דלקות פרקים, עצירות, דלקות במעיים, עששת, דלקות גרון, אנמיה, טחורים, נדודי שינה, איזון הורמונלי, שיפור זיכרון, מיגרנות, ועוד.

 

למרות שמרבית התועלות המיוחסות למיץ טרם הוכחו מדעית, הרי שאין חולק על כך שמדובר בפצצת בריאות בכל קנה מידה. מעבר לכך, המיץ נחשב לאמצעי עוצמתי ביותר לטיהור של הגוף ולחיזוקו. כמו כן, עשב חיטה מדכא דיכאון ומגביר באופן משמעותי את רמות האנרגיה. הודות לכך, מיץ עשב החיטה מתאים ביותר לספורטאים או לכל המעוניין בהגברת רמות האנרגיה.