בעולם בו אנו חיים, עולם שבו שאיפות, חלומות והגשמה עצמית הם חלק בלתי נפרד מהנוף, רבים מאיתנו רוצים להצליח. למונח הצלחה יש כל מיני פרספקטיבות. יש הצלחה בזוגיות, הצלחה בניהול חיי המשפחה וגידול ילדנו, הצלחה בתחביבים אותם אימצנו עם השנים והשאלה אולי המאתגרת מכל היא איך להצליח בעסקים. בין אם בחרתם לבנות עסק בשתי ידיים על פי חזון, ערכים תוך הגשמת חלום משלכם, בין אם השתלבתם בעסק משפחתי קיים ובין אם בחרתם להיות שכירים, יש כמה דברים שחייבים לדעת וליישם בפועל זאת בכדי שנוכל לעלות בשלבי סולם ההצלחה, להתפתח, לצמוח, לגדול ולזכות כמובן להכרה סביבתית. אם נסתכל רגע סביבנו על מותגים, עסקים, ארגונים או חברות שהצליחו או לפחות נמצאים בשלב של ״בדרך להצלחה״, רובם ויש יאמרו אפילו כולם עברו דרך. כולם בדקו את השוק, כולם הכינו תכנית עסקית, התארגנו על ההשקעה הראשונית, על אשראי… השאלה האם זה מספיק? האם הכנת הקרקע בצורה יסודית תגרום לנו בפועל באמת להצליח?. התשובה היא לא!.
אז מה עושה את ההבדל? מהן הנקודות הקריטיות להצלחה בעסקים, נקודות שאתם חייבים לדעת, להפנים, ללמוד ולאמץ לעצמכם?. הנה כמה מהן…
אני עם עצמי מול המראה
שאילת שאלות כמו האם אני באמת ובתמים נמצא במקום שבו אני צריך ורוצה להיות, האם אני באמת מאמין ביכולות שלי הן שאלות שחייבות להישאל. בכדי להצליח התשוקה להצליח חייבת להיות שם. זה חייב לבעור בכם, לזרום לכם בכל תא ותא בגוף ולהיות חלק בלתי נפרד מהDNA שלכם ורק אז זה באמת יכול לקרות. גם אם יש מכשולים בדרך הדבר היחיד שאמור לעמוד לנגד עיניכם הוא הרצון להצליח. כדי להצליח בחיים באופן כללי ובעסקים באופן ספיציפי עליכם להיות במקום המדויק לכם, המקום הנכון לכם ורק אז היקום יזמן לכם את ההצלחה. אם חשבתם לעצמכם: יש לי הון עצמי, יש לי כישורים, יש לי יכולות ניהול - אז למה שאני לא אפתח עסק? זה למשל, לא הגישה הנכונה, זו לא הגישה להצלחה. חייב להיות שם משהו עמוק יותר, משהו מעבר…
הכירו את החוזקות והחולשות שלכם!
אם למשל אתם יודעים בוודאות שאתם ממש מוכשרים, יצירתיים ובעלי ראש פתוח אבל הצד הפיננסי, השיווקי והמכירתי שלכם חלש במיוחד, אתם חייבים להיות מודעים לזה ולבנות את העסק שלכם על פי זה. זה ממש לא אומר שעכשיו אתם יוצאים לכל הקורסים בתחומים שבהם אתם חלשים כמו למשל ראיית חשבון, כלכלה, שיווק ומכירות- ממש לא! אם תכירות את החולשות שלכם תדעו אילו יועצים אתם צריכים להביא בכדי לסייע לכם בתהליך הקמת ובניית העסק, את מי אתם צריכים שם לידכם תמיד בכל שלב או לחלופין כך תוכלו בקלות לאתר את השותף או השותפה שכן התברכו דווקא בתכונות החלשות שלכם.
תחשבו בגדול
נכון, כולם מתחילים מקטן, אבל התכנית חייבת להיות שם בראש, כמו שנאמר זה חייב לבעור בכם!. אל תפחדו להציב לעצמכם רף גבוה. זה לא אומר שתוך חצי שנה אתם צריכים להיות שם, אבל לפחות יש לכם תכנית! משהו שאתם יודעים שאתם חייבים לעשות!. זה גם ממש לא מזיק לבחור שם או מותג שמשלב מקוריות, יצירתיות וגם יהיה קליט בחו״ל.
אל תיבהלו מהמילה ״לא״
קחו בחשבון שכבר בהתחלה אתם הולכים לשמוע הרבה ״לא״ לעומת ה״כן״. אל תפחדו מזה. אל תוותרו, חפשו את הדלת או את החלון שדרכם כן תוכלו להיכנס ולאט לאט לבנות את עצמכם. תוך כדי תנועה נסו לבחון את עצמכם, שאלו את עצמכם כל הזמן שאלות ונסו להבין איפה הבעיות ואיפה המכשולים שעומדים לכם שם בדרך ומנסים להתקיל אתכם. הישארו חדים, ממוקדים במטרה שלכם ורק אז אתם באמת צפויים להצליח.
טיפ אחרון לסיכום, היו מחוברים לשטח, למה שקורה שם בחוץ ושימו לב למה נמכר, מה פחות נמכר, מה עובד ומה פחות. הקשיבו לעובדים שלכם, ללקוחות שלכם, בחנו את המתחרים שלכם וכל הזמן תחפשו דרכים להתייעל, להשתנות ואתם בדרך להצלחה.