מהו חילוף חומרים מנצח?

 

גופנו מבצע שני תהליכים החופפים אחד לשני. אנו צורכים את המזון במטרה להוציא אנרגיה, כלומר אוכלים כדי שנוכל לתפקד ובמקביל גופנו אוגר אנרגיה ברקמות השומן, במצב בו נזדקק לאותה אנרגיה במקרה חירום. ההגדרה של חילוף החומרים מתבססת על כמות הקלוריות לה אנו זקוקים בזמן מנוחה עבור הפעילות הסדירה אותן מבצעות מערכות הגוף השונות בגופנו. תהליך הנשימה, תהליך בו מוזרם החמצן לתאי הדם, תהליך עיכול המזון, כל אלו זקוקים לאנרגיה כלומר לקלוריות בכדי להתרחש. אנשים ששורפים בקצב מהיר יותר קלוריות הם אנשים בעלי חילוף חומרים מהיר יותר ולהיפך. יחד עם זאת, אנשים שזכו לחילוף חומרים מהיר יותר, יוכלו לרדת במשקל בזמן קצר לעומת כאלה בעלי חילוף חומרים איטי הסובלים מקצב מואט של שריפת הקלוריות בגופם.

 

מה משפיע על חילוף חומרים ?

 

אחוזי השומן בגופנו, המזון שאנו צורכים, כמות הפעילות הגופנית שאנו מבצעים, אורח החיים שלנו (לחוץ/רגוע/ כולל או לא כולל עישון), המזון והשתייה שאנו צורכים, גורמים גנטיים - כל אלו ועוד משפיעים על קצב חילוף החומרים שלנו. יחד עם זאת, גברים נהנים מקצב חילוף חומרים גבוה משל נשים בשל הרכב גופם ובשל סיבות פיזיולוגיות שונות. ככל שאנו מתבגרים, קצב חילוף החומרים שלנו יורד זאת בעקבות ירידה במסת השריר ותהליכי הזדקנות, הרי הגוף שלנו פועל ממש כמו מכונה משומנת ולצערנו, ככל שהזמן עובר הוא משנה את קצב העבודה שלו. הקפדה על פעילות גופנית סדירה וצריכת מזונות התורמים לקצב חילוף חומרים סדיר כמו מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, ירקות, פירות, מוצרים מלאים ושתייה מרובה של מים מסייעים לשמור על איזון בתהליך חילוף החומרים.


מה פוגע בקצב חילוף חומרים תקין?

 

•    דיאטות קיצוניות - אמנם בתהליך דיאטה שהגוף עובר, קצב חילוף החומרים מוגבר, אך לאחר שהוא מתרגל למצב החדש קצב חילוף החומרים מאט את עצמו שכן הוא צורך פחות קלוריות.

•    עישון, צריכה מוגברת של אלכוהול ותרופות מסוימות פוגעים לטווח הארוך בקצב חילוף החומרים.

•    מזונות עתירים בסוכר פוגעים בקצב חילוף החומרים.

 

איך ניתן לשמור על קצב חילוף חומרים תקין

 

מומלץ שלא לרדת מתחת לתפריט תזונתי המכיל 1200 קלוריות אצל נשים ו-1500 קלוריות אצל גברים. בנוסף, כדאי לשמור על פעילות גופנית סדירה - מותאמת גיל, שתייה מרובה של מים ואכילה של 4-8 ארוחות קטנות במקום  3 גדולות.

בחרו בתוכנית תזונה מאוזנת שתוכלו לקיים לאורך זמן, מבחינת פעילות גופנית מומלץ לבצע פעילות גופנית סדירה ולשלב בתוכה גם אימוני כוח, למשל משקולות, שכיבות סמיכה, מתח וכדומה. 

 

שומרים על חילוף חומרים תקין עם תוספים מהטבע

 

הרפואה הטבעית מתבססת על תמיכה של מערכת העיכול, המעיים ותפקודו של הכבד על סמך נטילת צמחים ושימוש בצמח מרפא. כורכומין לדוגמא, החומר הצהוב אותו מכיל שורש הכורכום בעל אפקט מחמם ולכן תומך בפעילותה של מערכת חילוף החומרים ואף מסייע לשמור על משקל גוף תקין ומאוזן. יחד עם זאת, שייק מזונות העל - All Greens  מבית נוטרי די משלב בתוכו כמות אופטימלית של סיבים תזונתיים אשר מסייעים לתהליך העיכול. בנוסף, אותם מזונות על מכילים את חומר הכלורופיל אשר מעודד סילוק רעלים, מתכות ושאר חומרים המזיקים ופוגעים בתפקודה של מערכת העיכול. 

 

סיבי הקונג׳אק - להישאר שבעים לאורך זמן

כאמור, סיבים תזונתיים מעודדים פעילות אופטימלית של מערכת העיכול. צמח הקונג׳אק ידוע בתכונותיו המופלאות וכמות הסיבים שבו שומרת על תחושת שובע ממושכת.  צריכה של דיאטת הקונג׳אק מסייעת לתגבר את פעילותה של מערכת העיכול, עוזרת לנו להיגמל מצריכה של מוצרים עתירי סוכר ופחמימות, זאת בשל היותם של הסיבים הייחודיים אשר סופחים מים בכמות אדירה ושומרים על תחושת שובע ממושכת. 

 

ובכן, יש מגוון דרכים באמצעותן תוכלו לשמור על מערכת עיכול תקינה ולאזן את גופכם מבפנים. נצלו את יתרונותיו המופלאים של הטבע, שלבו תוספי תזונה המתאימים לאורך החיים שלכם, שתו הרבה מים ובצעו פעילות גופנית. 

Super Food Diet Banner new1