הקריאטין הפך בשנים האחרונות לתוסף נפוץ מאוד בקרב מתאמנים ומפתחי גוף. יובל למש, מאמן כושר ומומחה לתזונת ספורט, מביא את כל המחקרים העדכניים בתחום

קריאטין (או קראטין בשמו המדעי) הוא תוסף בטוח מאוד לשימוש. הוא מקצר את זמן ההתאוששות בזמן האימון ואת זמן ההתאוששות לאחר האימון. בנוסף, הוא סופח נוזלים בתאי השריר, מה שנחשב גם לעלייה במסה הרזה שחלק ממנה זה שריר, ובעצם גורם לשרירים להיראות מוצקים ויפים יותר.

זה נשמע טוב מדי מכדי להאמין. גם מסת שריר וגם התאוששות מהירה יותר באימון ולאחריו? אז זהו, שכן.

זה לא אומר שאם תיקחו קריאטין תגדלו מאוד ותראו כאילו אתם מתאמנים 10 שנים. אבל זה כן יגרום לכם להרגיש טוב יותר בזמן האימון ולאחריו מבחינת ההתאוששות המהירה והביצועים באימון עצמו.

לקוחות שלי שנוטלים קריאטין מספרים לי שפתאום מספר החזרות שלהם עלה ואפילו המשקלים שהם מרימים גדלו, ושהם מרגישים שיפור בכוח ובמסת השריר.

הקריאטין מתאים לכל מתאמני האנאירובי - מרימי משקולות, מפתחי גוף, מתאמנים חובבנים במכון כושר, ספרינטרים ומתאמני קליסטניקס.

המחקרים מראים כי תוספי קריאטין יעילים באימוני כוח בגפיים התחתונות,  וגם על הגפיים העליונות. מחקרים נוספים הראו כי קריאטין שיפר את מסת הגוף הרזה, בפעילות גופנית אנארובית עם חזרות, אבל לא בשיפור השחייה והריצה.

להזמנת קריאטין מומלץ לחצו כאן >>

קריאטין אלפא בהנחת ענק | טבע בריא

מה קריאטין לא עושה?

הקריאטין לא שורף שומן, כי רק גרעון קלורי ישרוף לכם שומן. אבל הוא כן יעזור לכם לשמר את הכוח שלכם במשך האימון ולכן יסייע לכם לא לאבד מסה רזה בזמן החיטוב.

איך נוטלים קריאטין?

ישנן שתי דרכים ליטול קריאטין:

  1. העמסה - לוקחים במשך חמישה ימים 3 מנות במהלך היום (בוקר, צהריים וערב). לאחר חמישה ימים ממשיכים לקחת פעם ביום, לא משנה באיזו שעה מתאמנים.

היתרון בשיטת ההעמסה הוא, שלאחר חמישה ימים בדרך כלל מרגישים שיפור ורואים כבר את העלייה במשקל - סימן שהקריאטין עובד כמו שצריך.

  1. נטילה רציפה -לקחת פעם ביום ולהמשיך כך. החיסרון בשיטה הזו הוא שזה ייקח יותר זמן עד שהקריאיטין יתחיל להשפיע עליכם.
  2. הכמות המומלצת על פי משרד הבריאות הישראלי היא 2.5 גרם קריאטין ביום, ועל פי משרד הבריאות האמריקאי היא 5 גרם ביום. 

ואם תהיתם - אין צורך להפסיק להשתמש בקריאטין. הוא תוסף משפר ביצועים שאין לו כלל תופעות לוואי והמחיר שלו ממש לא יקר.


להזמנת קריאטין מומלץ לחצו כאן >>


___________________________________________________________________________________________________

יובל למש, מומחה לתוספי כושר וספורט, הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים וספורט עם הכשרה נרחבת בתחום תזונת הספורט. יובל הוא מאמן כושר ואורח חיים בריא ובונה שיטת "הבלתי שבירים". עם ניסיון של 26 שנים בספורט, מאמנויות לחימה ועד לפיתוח גוף, הוא פותר לאנשים כבר יותר מ-10 שנים בעיות בתחום הדימוי העצמי, הגוף והתזונה