מה הערך הקלורי בפיתה?

אם גם אתם תהיתם פעם כמה קלוריות יש בפיתה, להלן התשובה: מגוון הפיתות הקיים בשוק רחב, כאשר מרבית הפיתות מבוססות על חומרי הגלם הבסיסיים: קמח, שמן וסוכר. עם זאת, הרכב חומרי הגלם משתנה בין פיתה מתוצרת מסוימת לבין פיתות מתוצרת חברות אחרות, ועל כן, הערך הקלורי משתנה בהתאם.

ככלל, פיתה ממוצעת במשקל 100 – 80 גרם העשויה מקמח לבן, אמורה להכיל כ – 250 קלוריות למאה גרם, ופיתה העשויה מקמח מלא אמורה להכיל כ – 240 קלוריות למאה גרם. פיתה עיראקית שוקלת יותר (בדרך כלל, כ – 200 גרם), ועל כן, גם הערך הקלורי שלה גבוה יותר ועומד על כ –400 קלוריות לכל פיתה. פיתה דרוזית דומה לפיתה עיראקית במשקלה, והערך הקלורי שלה עומד על כ – 416 קלוריות לפיתה אחת.

ארוחה בפיתה - הארוחה האולטימטיבית

הלחץ המאפיין את חיינו בעידן המודרני, כאשר דרישות הקריירה, העומס בעבודה והמחסור בזמן קשורים בקשר הדוק להרגלי האכילה המקובלים כיום. אם בעבר ארוחות מבושלות בחיק המשפחה המורחבת היו הנורמה המקובלת, הרי שכיום מזון מהיר מעובד ועתיר שומנים הוא חלק אינטגרלי מהתפריט הביתי.

פיתה שבתוכה ארוחה בריאה הינה אופציה מושלמת ומשביעה, אשר מאפשרת להכניס בתוכה מזון בריא ואיכותי, לקבלת ארוחה מלאה ומשביעה במינימום זמן הכנה. פיתה שבתוכה ירקות ושאר מזונות בריאים היא מזון שניתן לצרוך תוך כדי העבודה, מול המחשב, ולכן, גם אם מלכתחילה האופציה של ארוחות בפיתה איננה אידיאלית, הרי שבהשוואה למגש פיצה מהפיצרייה הקרובה, פיתה אחת, וכמובן – פיתה מקמח מלא, עדיפה בהחלט. מעבר לכך, פיתה בריאה ועמוסה כל טוב מהווה אופציה מומלצת במיוחד לארוחת העשר אותה תשלחו עם ילדיכם לבית הספר.

אם ילדיכם, כמו מרבית הילדים, מתנערים משקית הירקות אותה אתם מנסים לדחוף בהיחבא לתיקם, הרי שאם הירקות יהוו חלק מהכריך היומי, הם עשויים להתקבל בשמחה. בכל הנוגע לילדים, ארוחה בפיתה היא אופציה עדיפה בהשוואה ללחם, משום שילדים, ובמיוחד צעירים, מתקשים להתמודד עם שתי פרוסות לחם שביניהן כל טוב המקרר ומאבדים את הירקות בין נגיסה לנגיסה. פיתה, לעומת זאת, מאפשרת לילדים לאכול ברוגע את ארוחת העשר, תוך שהם מקבלים בקלות ובנוחות את הרכיבים המזינים החיוניים להם לבוקר מלא באנרגיות.

פיתה עם חצילים וירקות

10 אופציות לארוחות עם פיתה:

פיתה מהווה כלי קיבול נפלא למזון בריא ואיכותי, כאשר אין גבול ליצירתיות ולארוחות העשירות שתוכלו להרכיב בעזרת פיתה אחת. לפניכם מספר אופציות להרכבת ארוחה בריאה בפיתה. את האופציות תוכלו לשדרג ולשכלל בהתאם לטעם האישי או בהתאם למלאי המצרכים הקיים במזווה או במקרר בכל רגע נתון. בתיאבון!

  • ארוחת בוקר מושלמת בפיתה אחת: קחו פיתה, מלאו בגבינת שמנת 5%, זיתים, עגבנייה, בצל ירוק, זעתר וביצה קשה ותיהנו מארוחה משביעה המספקת לגוף את כל רכיבי האיכות הדרושים לו לפתיחה מוצלחת של יום חדש.
  • ארוחת בוקר מזינה במיוחד: הכניסו בפיתה אחת אבוקדו וביצה קשה, ותיהנו מארוחה בריאה וטעימה.
  • ארוחת בוקר מושקעת בפיתה: אם יש לכם כמה דקות מיותרות על הבוקר, תוכלו להכין עגבניות, חצילים וקישואים צלויים, לאחר מכן הוסיפו חסה, כפית ממרח עגבניות, מלפפון חמוץ ונבטי חמנייה ותיהנו מארוחת בוקר שתעניק לכם אנרגיה מדהימה ליום כולו!
  • ארוחת עשר עשירה ומזינה: קחו פיתה מקמח מלא, מרחו כפית מרגרינה, הוסיפו 50 גרם גבינה צפתית 5% ופלפל קלוי מוחמץ וציידו את הילדים בארוחת עשר מלאת אהבה.
  • ועוד ארוחת עשר מושקעת בפיתה: מלאו בפיתה אחת כפית מיונז, פירורי ביצה קשה מגוררת בפומפייה עדינה, בצל ירוק, חסה ופרוסות עגבנייה, הוסיפו מעט פלפל שחור גרוס ומלח, ותיהנו מכל ביס.
  • ועוד אחת: קחו פיתה, מלאו בפרוסות מלפפון חמוץ, פרוסות חציל קלוי, קוביות פלפל אדום ובצל ירוק קצוץ. לאחר מכן, הוסיפו טונה במים מקופסת שימורים וכף מיונז. בתאבון!
  • ועוד אחת אחרונה - חביתה בפיתה: מכינים חביתה, מורחים כף פסטו בפיתה, מכניסים את החביתה ומעליה פרוסות עגבנייה.
  • ארוחת צהריים בפיתה: הכניסו בפיתה טחינה תוצרת בית, פסטרמה ביתית מעוף או מחזה הודו, וירקות כמו מלפפון חמוץ או כל ירק אחר שמתאים לכם. טחינה ביתית היא מאכל בריא במיוחד וקל להכנה: מוסיפים לחצי כוס טחינה גולמית שלוש – ארבע כפות מים, מיץ מחצי לימון ותבלינים לפי הטעם, והרי לכם טחינה איכותית ובריאה.
  • ארוחת ביניים בפיתה: קחו פיתה מקמח מלא, הוסיפו גבינת ריקוטה, בננה וכף דבש, ותיהנו מארוחה מתוקה ומזינה שתעניק לכם אנרגיות ותמנע את הנפילה האופיינית של שעות אחר הצהריים.
  • ארוחת ערב מלאה בפיתה אחת: מלאו בפיתה פרוסה אחת של גבינה צהובה מופחתת שומן, פרוסות חציל קלוי, כפית מיונז קל, עגבנייה ומלפפון חמוץ, לצד סלט גדול ועשיר, ותיהנו מארוחה ערב קלילה ומפנקת.

6 יתרונות לארוחות בריאות עם פיתה:

  • בריאות: פיתה המכילה ארוחה בריאה ומזינה מאפשרת לכם לצרוך מאכלים בריאים, כמו ירקות למיניהם, שספק אם הייתם זוכרים לאכול בשגרת היום יום העמוסה שלכם.
  • זמינות: פיתה המכילה שפע רכיבים תזונתיים הממתינה לכם בתיק מוכנה, מאפשרת לכם לאכול כאשר אתם רעבים, מבלי לדחות את זמן הארוחה שוב ושוב ולהתנפל, בסופו של דבר, על ארוחה מהירה עתירת שומנים וקלוריות אותה תרכשו מורעבים במזנון המהיר הקרוב אליכם. אם אתם מעדיפים את הפיתה שלכם טרייה, תוכלו בהחלט לארוז את כל המצרכים בבית ולהכין אותה בשניות כאשר תרצו ליהנות מארוחה טעימה ומזינה.
  • חיסכון בזמן: ארוחה בריאה בפיתה חוסכת זמן יקר, כשהיא מאפשרת לכם להישאר במשרד ומונעת מכם את הצורך בחיפוש אחר ארוחת העשר  / הצהריים היומית שלכם.
  • פחות נקיפות מצפון: עם ארוחה בריאה בתיק, אתם יודעים שעשיתם את ההשתדלות שלכם ליום בריא. אם גם אתם מכירים מקרוב את התחושה הבלתי נעימה לאחר ארוחה מהירה שכולה קלוריות, שומנים ופחמימות מיותרות, הרי שגם אתם תיהנו להשאיר את נקיפות המצפון היומיות מאחוריכם...
  • חיסכון כספי: את עלותן של הארוחות המהירות חסרות הבריאות חווים כולם על בשרם, או נכון יותר, על כיסם. גם אם במקום העבודה שלכם מסופקת לכם ארוחת צהריים חינם, הרי שארוחת בוקר או ארוחת עשר מהירה עשויה בהחלט להסתכם במספר עשרות שקלים. כמו כן, אם אתם רעבים בסופו של יום עבודה מתיש, טלפון ל"טייק אאוט" הקרוב אליכם עשוי בהחלט להסתכם בנזק של מאות שקלים. אבל אם תקפצו למטבח לדקות ספורות ותכינו לכם פיתה מלאת בריאות – החיסכון הכספי בסופו של חודש עשוי להיות ניכר.
  • חינוך לתזונה נכונה: אם תבחרו לצייד את ילדיכם בפיתות בריאות לבית הספר, ואם תעדיפו פיתה בריאה על פני אלטרנטיבות בריאות פחות במצבי לחץ וחוסר זמן, המסר שיעבור לילדיכם יהיה חד וברור. כידוע, הדרך האפקטיבית ביותר להטמעת ערכים מכל סוג בקרב ילדיכם היא דוגמה אישית. כאשר הילדים רואים שאנו נהנים לאכול פיתה מלאה בירקות ובשאר רכיבים בריאים, סביר להניח שגם הם יפתחו חיבה לירקות ולמזונות בריאים אחרים. ובינינו, גם אם הם תמיד יעדיפו שוקולד על ירקות, הרעיון של נשנוש בריא יהיה מוכר להם, וזה העיקר!

Super Food Diet Banner new1