מהו שמן עץ התה?

 

שמן עץ התה התגלה בעולם המערבי על ידי מגלי ארצות אנגלים באזור קו החוף האוסטרלי בסוף המאה השמונה עשרה, אך, למעשה, היה נפוץ בשימוש נרחב בקרב התושבים המקומיים שהתגוררו באוסטרליה מאות שנים קודם לכן. התושבים המקומיים ייחסו לשמן עץ התה סגולות רבות באופן מסורתי, וראו בו אמצעי טיפול רב תכליתי לטיפול במגוון בעיות רפואיות, כמו כוויות וחתכים, הקלה על כאבים, טיפול בהתקררות ובשיעול, ועוד. לאחר גילוי שמן עץ התה על ידי האנגלים, השימוש בו נעשה נפוץ ביותר ברחבי אירופה.

 

במלחמת העולם הראשונה חולק בקבוק של שמן עץ התה לכל חייל, ובהמשך, זכה השמן להתעניינות רפואית מוגברת ולמחקרים רחבי היקף שאוששו את מרבית האמונות של המקומיים האוסטרליים המשתמשים בשמן עץ התה מזה דורי דורות. ממצאי המחקרים העלו כי שמן העץ התה מכיל טרפנואידים - רכיבים נוגדי דלקת ובעלי כושר חיטוי. אחד מהרכיבים הללו מצוי בשמן עץ התה בריכוז גבוה במיוחד. שמו של הרכיב הינו terpinen-4-ol, ומיוחסות לו יכולות פלאיות לטיפול בקשת רחבה ביותר של בעיות רפואיות כמו ריפוי פציעות שטחיות, טיפול בפטרת רגליים, ועוד מגוון בעיות רפואיות.

 

שמן עץ התה – כל היתרונות

 

·         שמן העץ התה ידוע כאמצעי אפקטיבי במיוחד לחיזוק המערכת החיסונית. חיזוק המערכת החיסונית מונע מצבים בלתי רצויים הקשורים בחולשה של המערכת החיסונית, כמו שפעת, שיעול, התקררות, ומצבים דומים.

·         שמן עץ התה הינו אמצעי אנטי ויראלי עוצמתי

·         שמן עץ התה הינו אמצעי אנטי פטרייתי עוצמתי

·         שמן עץ התה הינו משכך כאבים אפקטיבי

·         שמן עץ התה יעיל גם בצריכת מינונים נמוכים יחסית

·         הודות לתכונותיו, שמן עץ התה יעיל לטיפול במגוון בעיות בריאותיות, כמו בעיות בדרכי הנשימה (נזלת, סינוסיטיס, דלקת, שיעולים, ועוד), בעיות בדרכי השתן, בעיות עור (פריחה, פסוריאזיס, חתכים, כוויות, פצעים שטחיים, עקיצות, פטריות, ועוד).

·          

שמן עץ התה – מגוון אופציות

 

את שמן עץ התה ניתן למצוא בגרסתו הטבעית כשמן. מעבר לכך, שמן העץ התה הינו רכיב פופולארי בתכשירי קוסמטיקה רבים, בקרמים למיניהם, בסבונים, בסוגי שמפו שונים, בדאודורנט, ובעוד מגוון מוצרים המאפשרים לצרכנים לנצל את מעלותיו הרבות של שמן עץ התה, תוך שימוש שגרתי במוצרי צריכה שונים. שילוב של שמן עץ התה ברכיבי שמפו לסוגיו, יעיל לטיפול בקשקשים ובנשירת שיער, ואף יעיל למיגור כינים. כמו כן, עיסוי של הרקות בעזרת שמפו המכיל שמן עץ התה מסייע להקלה על כאבי ראש. בנוסף לכך, שילוב שמן עץ התה במכשיר אדים הינו דרך אפקטיבית למקסום התועלת של מכשיר האדים, להקלה על הצטננות, גודש ושיעול.