מהו שמן המפ?

צמח המפ הינו מזון על ייחודי, המצטיין במבנה כרומוזומי ייחודי, אשר מאפשר לצמח לגדול בכל מקום. השמן המופק מזרעי הצמח הינו איכותי ביותר, מרוכז ועשיר במגוון ערכים תזונתיים, אשר מספקים לגוף שפע רכיבים חיוניים. השימוש בשמן המפ הינו עתיק יומין, כאשר השמן משמש מזה אלפי שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות, כמו דלקות פרקים, גאוט, בעיות הורמונליות, ובעיות רבות אחרות. בתורת הרפואה ההודית, כמו גם ברפואת ערב העתיקה, זרעי המפ נחשבים לאמצעי יעיל ואפקטיבי לטיפול בתחומים רפואיים רבים.

למה שמן המפ?

כל אחד מזרעי צמח המפ מכיל קרוב לשמונים אחוזים של חומצות שומן חיונית, בעלות איזון אופטימלי בין אומגה 3 לאומגה 6. גוף האדם איננו מסוגל לייצר חומצות שומן חיוניות, אשר חשובות ביותר לבנייה אופטימלית של הגוף, ועל כן, חשוב ביותר לצרוך אותן ממקור חיצוני, כחלק מהתזונה. חומצות השומן החיוניות (EFA) חשובות ביותר להתפתחות תקינה של תאי הגוף, השרירים ומערכת העצבים. חומצות השומן הללו אחראיות על הפרשת חומר דומה להורמון - פרוסטגלנדינים, אשר אחראי על מגוון תהליכים בתוככי הגוף.

שמן המפ בבקבוק

מהם היתרונות של שמן המפ?

- קליפת הזרע מכילה ריכוז גבוה במיוחד של סיבים תזונתיים ופחמימות.

- זרעי המפ מכילים אומגה 9 - יסוד זמין של אנרגיה, אשר הופך את השמן לאמצעי טיפוח לעור.

- זרעי המפ מכילים ריכוז גבוה של ויטמין E. ריכוז הוויטמין עומד על פי 3 מריכוז הוויטמין Eהמצוי בשמן פשתן, וכולל הרכב מדהים של אלפא, בטא, גמא ודלתא טוקופרול.

- שמן המפ אף מכיל לציטין (חומר נוזלי אשר מורכב מאיניזיטול ומכולין.

- זרעי המפ מכילים כלורופיל, בניגוד לרוב הזרעים.  

- זרעי המפ מכילים ריכוז מזערי של THC, אשר מועיל לסובלים מבחילות או מכאבים כרוניים.

מה הקשר בין זרעי המפ לחלבון?

חלבון הינו רכיב חיוני בגוף, אשר אחראי על בניית שריר ובניין העצמות, ועל הליכי צמיחה מגוונים בגוף. מעבר לכך, תפקיד החלבון הוא לאזן את רמות הסוכר בדם, לטהר את הגוף מרעלים, ולאזן הליכים כימיים במוח. בעידן המודרני, חלבון איכותי הינו מצרך נדיר, בפרט כאשר מדובר בחלבון איכותי מן החי.

זרעי המפ מהווים מקור לחלבון איכותי במיוחד, שהינו חלבון טהור, ובעל מבנה של חלבון מלא. אחד הרכיבים הדומיננטיים בחלבון זה הוא  globular edestinשהינו קל ביותר לעיכול, בעוד שלושים וחמישה האחוזים הנוספים מורכבים מאלבומין, שהינו היפו אלרגני ומקל ביותר על הרגישים לרכיבי תזונה מסוימים. חלבון זה הינו בעל רמת ספיגה גבוהה במיוחד, וקל להוסיף אותו, באמצעות השמן, למגוון מזונות בתפריט השגרתי, כמו רטבים, שייקים או מי שתיה.