הוא עשיר בנוגדי חמצון, ויטמינים וסיבים תזונתיים, ומחקרים הוכיחו שהוא גם משפר את התפקוד הקוגניטיבי, מעכב הזדקנות ותומך בירידה במשקל. הכירו את הפרי הקטן עם ההשפעה הענקית

בשנים האחרונות כולנו התוודענו לטרנד של מזונות על. מחקרים מצאו כי הם המזונות הבריאים, הטבעיים והאיכותיים ביותר שקיימים כיום, ויש להם יכולות רבות של ריפוי והזנה. ביכולתם לשפר סימפטומים של מחלות רבות ולעודד את רמת האנרגיה והחיוניות בגופנו, והם יעילים מאוד בחיזוק המערכת החיסונית ושיפור הבריאות הכללית.

אחד ממזונות העל העוצמתיים ביותר הוא ענבות הגוג'י ברי הכתמתמות, שנמכרות בארץ כפרי מיובש. אך כדי ליהנות מסגולות הריפוי של הגוג'י ברי אנו צריכים לצרוך אותו בריכוז גבוה, כתוסף תזונה.

פרי הגוג'י ברי משמש כתרופה מסורתית אצל הסינים, כי הוא מכיל חומרים נוגדי חמצון שמאוד יעילים בהגנה על הגוף. מחקרים מדעיים הוכיחו שהוא אכן יעיל בהגנה מפני מחלות כרוניות, ויש לו גם תכונות בריאותיות רבות נוספות.


אנטי סרטני, בריא ללב ומסייע לדיאטה

בסקירת מאמרים מקיפה נבחן הרכב החומרים הפעילים בגוג'י ברי, ונמצא כי הוא עשיר במיוחד בוויטמין A, סידן, ברזל, ויטמין C וחומצות אמינו. הסקירה מציגה תוצאות מחקרים המוכיחים, שלמיצוי גוגי' ברי ישנה השפעה אנטי סרטנית, מעכבת תהליכי הזדקנות ומיטיבה עם בריאות העיניים, והוא יעיל גם בהורדת רמות הסוכר ואיזון רמות השומנים בדם. בכך הוא מסייע גם לשמירה על בריאות הלב וזרימה יעילה של מחזור הדם.


צבעו של הגוג'י ברי מגיע מחומר בשם זיאקסנטין, שהוא נוגד חמצון חזק במיוחד .ענבות הגוג'י עשירות מאוד בנוגדי חמצון שחיוניים להורדת העקה החמצונית, כלומר - לחיזור רדיקלים חופשיים - תוצרי הפקת האנרגיה בגוף וגם אלה שאנו סופגים מהסביבה: מים, אוויר, מזון וכד'.

הפחמימות המורכבות שהוא מכיל הן פחמימות מצוינות לשמירה על רמת סוכר מאוזנת. אכילתו לא משפיעה לרעה על האינסולין. במחקרים נמצא, כי לנוגדי החמצון המצויים בגוג'י ברי יש השפעה מאזנת על רמות הסוכר ועל רמות השומנים בדם, ומכאן גם השפעה מונעת נזקי הזדקנות.

כשאנחנו צורכים מזונות עתירי פחמימות רמת הסוכר בדם עולה במהירות. כתוצאה מכך, הלבלב מפריש אינסולין בכמות גדולה, כי תפקידו להכניס את הסוכר לתאים. כשהסוכר נכנס לתאים יורדת רמתו בדם בצורה דרסטית ואנחנו חשים רעב שגורם לנו לרצות שוב לאכול. מעגל הקסמים הזה גורם לעלייה במשקל, וגם האינסולין עצמו מעודד צבירת שומן בגופנו.

ענבות הגוג'י ברי עשירות בסיבים תזונתיים, שמאטים מאוד את קצב ספיגת הסוכרים ממערכת העיכול אל הדם, ויוצרים גם תחושת שובע.

גוג'י ברי מאוד מומלץ לאנשים שרוצים לרדת במשקל, כי הוא דל קלוריות ואין בו שומנים לא בריאים. הוא מזין את הגוף בחלבון עם ערך קלורי נמוך, ומעניק לו אנרגיה במהלך היום.

למבצע 1+1 על גוג'י ברי בריכוז גבוה לחצו כאן >>

טוב גם לעיניים ולמוח

בהרי ההימלאיה ובסין אפשר למצוא גוג'י ברי טרי, אך ברוב העולם אוכלים גוג'י ברי מיובש. הסינים משתמשים במיצוי הפרי בפורמולות לשיפור הראייה ולטיפול בהפרעות כבד וכליות.

אחת ממחלות העיניים הקשות בגילאים מתקדמים הינה ניוון מקולרי, שפוגע באופן בלתי הפיך במרכז שדה הראייה. במחקרים הוכח, שצריכה של הרכיבים הצמחיים זיאקסנטין ולוטאין יכולה לעצור תהליך ניווני כזה. במחקרים נבדקו רמות הזיאקסנטין בדמם של אנשים שנטלו מיצוי של גוג'י ברי במהלך 28 ימים, לעומת קבוצת ביקורת זהה מבחינת נתוני הגיל והמין. התוצאה הוכיחה עלייה משמעותית בריכוז החומר בדם הנבדקים שנטלו גוג'י ברי.

הגוג'י ברי משפר גם את התפקוד הקוגניטיבי ואת הזיכרון. ממש לאחרונה פורסם מחקר שבדק את השפעת ענבות הגוג'י ברי על המוח. מסתבר, שלנוגדי החמצון בגוג'י ברי השפעה נוגדת דלקת על המוח. ולמה זה כל כך חשוב לנו?

אחת הסיבות המרכזיות לפגיעה בזיכרון היא תופעות דלקת שמתרחשות בקורטקס וגורמות לפגיעה ברקמתו. הפחתת תהליכים כאלה עשויה לשפר את תפקוד המוח והזיכרון. במחקר נמצא, כי לנוגדי החמצון בגוג'י ברי יש יכולת הגנה על רקמת המוח ושיפור גמישות המוח - כלומר שיפור ביכולת ליצור חיווטים חדשים שמשפרים את התפקוד והזיכרון.

היות שהגוג'י ברי הוא מזון איכותי במיוחד ואין כל חשש מתופעות לוואי כלשהן, אני אוהבת לשלב תוסף גוג'י ברי בתזונה שלי. אפשר ליטול את הקפסולה עם מים, ואפשר גם לפתוח את הקפסולה ולהוסיף אותו לחליטה, למיץ או לשייק. הוא מהווה תוספת מעולה של נוגדי חמצון וחומצות אמינו, החיוניות לבניית הרקמות החלבוניות של הגוף. והוא מתאים לכל הגילאים, אפילו לילדים.

להנחת ענק על תוסף גוג'י ברי מומלץ לחצו כאן >>

 

גוג'י ברי יבש וטרי בתוך כלי עץ

מה עדיף - גוג'י ברי בכמוסות או כפרי מיובש?

מהמחקרים עולה, כי צריכת החומרים הפעילים שמצויים בגוג׳י ברי חשובה יותר מאכילת הפרי כולו. באבקת גוג'י ברי שנמצאת בכמוסות, הריכוזים של החומרים הפעילים גבוהים משמעותית מאשר בפרי המיובש ולכן, צריכה של גוג׳י ברי בכמוסות היא הרבה יותר אפקטיבית.

כשמדובר בפרי המיובש, האיכות שלו משתנה, כי היא תלויה בסוג האדמה בה התותים גדלים, בכמות הגשמים שירדה, בגובה שבו גדל הצמח וכו׳.

לעומתו, איכותו של התוסף היא קבועה. הפיכתו של הפרי לתוסף תזונה בכמוסות מאפשרת לשמור על ריכוז גבוה של הפרי ושל המרכיבים החיוניים שבו, וצריכתו מאפשרת לנו ליהנות מאפקטיביות מקסימלית שתורמת לחיזוק המערכת החיסונית.

כמוסות הגוג׳י ברי מיוצרות ללא שימוש בחומרי הדברה, תוך שימוש בפרי השלם ובכל מרכיבי הצמח כפי שהם. מחקרים רבים מוכיחים, ששימוש בתוסף הנטחן לאבקה, מאפשר מיצוי מקסימלי של הפרי או הצמח ממנו היא מיוצרת. גוג׳י ברי בכמוסות מכיל ריכוז גבוה פי 5 של החומרים הפעילים, מריכוזם בפרי הטרי או המיובש. בנוסף, הכמוסות מכילות חומרים שמסייעים לספיגתו של הגוג׳י ברי בגוף, ואנזימי עיכול חיוניים.

יתרון נוסף של צריכת גוג'י ברי כתוסף ולא כפרי מיובש הוא הקלות והנוחות שבנטילת תוסף באופן יומיומי.

למבצע 1+1 על גוג'י ברי מומלץ לחצו כאן >>


מחקרים בנושא גוג'י ברי

מחקר מספר 1: הגוג'י ברי הוא נוגד חמצון עוצמתי באופן יוצא דופן – שלוחם ביעילות בתופעת הרדיקלים החופשיים, תורם לבריאות העיניים, מערכת הלב וכלי הדם, מייעל את תהליך הירידה במשקל ותורם עוד שפע יתרונות לחיינו

 מחקר מספר 2: גוג'י ברי מסייע תורם לגופנו תחושות של שלווה, מייעל את הפעילות של מערכת העצבים ואת איכות תהליך העיכול

מחקר מספר 3: היתרונות המגוונים של הגוג'י ברי

מחקר מספר 4: גוג'י ברי מווסת את הפעילות של המערכת החיסונית שלנו, בעל איכויות אנטי-סרטניות ושפע יתרונות בריאותיים

מחקר מספר 5: המבנה הכימי של הגוג'י ברי ויתרונותיו הבריאותיים המרובים

מחקר מספר 6: 8 עובדות בריאותיות, מוכחות מחקרית, אודות גוג' ברי

מחקר מספר 7: התכונות הכימיות, מבנה חומצות השומן והאיכויות נוגדות החמצון של הגוג'י ברי

מחקר מספר 8: הערכת האיכויות נוגדות החמצון של הגוג'י ברי

מחקר מספר 9: הערך התזונתי והערכת חומצות השומן הבריאות, המצויות בגוג'י ברי

מחקר מספר 10: גוג'י ברי מסייע להאט את תהליך ההזדקנות מכל בחינה

מחקר מספר 11: השוואה בין ערכים תזונתיים של גוג'י ברי אדום ובין אלו של גוג' ברי שחור

מחקר מספר 12: ההשפעה של גוג'י ברי על הגוף ברמה המולקולרית וסיקור של איכויותיו נוגדות החמצון

מחקר מספר 13: הוכחה מחקרית כי גוג'י ברי הוא אכן סופר פוד

מחקר מספר 14: סיקור מלא אודות גוג'י ברי

מחקר מספר 15: סיקור אודות גוג'י ברי ויכולתו לסייע בטיפול בסוכרת

_______________________________________________________________________________________

עמרית בן סירה (N.D, C.Ac, Re.Na) היא מומחית טבע בריא לנטורופתיה ורפואה טבעית, ובעלת קליניקה לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גוף-נפש כבר למעלה מעשרים שנה. בנוסף, היא מרצה ומנחה סדנאות בריאות inside-out על תזונה ואנטי-אייג'ינג בארץ ובעולם