למזון איכותי, נקי, עשיר בויטמינים ובנוגדי חמצון ,100% אורגני- סופר פוד!!! 

מזון סופר פוד הוא מזון אמיתי, ללא תוספים חיצוניים. מזונות הנחשבים בהגדרתם - סופר פוד, אינם מיוצרים תחת תנאי מעבדה, הם נקיים מצבעי מאכל, חומרים משמרים, גלוטן, שומנים וסוכרים פשוטים - רכיבים אלו הוכחו במחקרים כמזיקים לבריאות וחלקם אף מעודדים היווצרות של מחלות כרוניות דוגמת סרטן, סוכרת, מחלות לב וכלי דם.

דוגמאות למזונות מקבוצת סופר פוד הם זרעי הצ׳יה, תותי הג׳וגי ברי, אצות ספרולינה, פרי האסאי הברזילאי, שורש המאקה, תותי המאקי ברי ועוד.

למעשה מזונות סופר פוד, מכילים ריכוז גבוה של ערכים תזונתיים שונים ולרוב הם בעלי היסטוריה עתיקת יומין, בעלי סיפור, ומשתמשים בהם לצורכי טיפול, רפואה או מניעה של מחלות מסוגים שונים. מזונות המשתייכים לקבוצת סופר-פוד משנים את תחושת האנרגיה בגוף, מחזקים את המערכות הפנימיות שלנו, מסייעים  בהעלאת הריכוז, שליטה במצבי רוח, מעלים את החשק המיני ועוד יתרונות גופניים ונפשיים רבים.

חשוב לציין כי לכל סוג מזון יתרונות המיוחסים לו זאת בהתאם לרכיבים התזונתיים אותם הוא מכיל. מזונות סופר פוד הנחשבים 100% אורגניים מגיעים ממקורות שורשיים, פירות, ירוקים לסוגיהם, צמחי מים, זרעים, אצות, נבטים ועוד. הם נחשבים מזון נקי, בריא ועשיר במיוחד.

מוצרים פופולאריים של סופר פוד

מזונות סופר פוד מתחלקים ל- 3 קבוצות של מזונות היסטוריים עתיקים מתרבויות שונות:

 -מזונות צמחיים הכוללים את הפירות, הירקות, האצות, האגוזים ועשבי המרפא הטריים לדוגמא אצת הספירולינה או הכלורלה.

-מזונות על- כוללים מגוון רחב של תכונות ויתרונות ייחודיים כגון נוגדי חמצון, חלבונים חומצות אמינו ועוד.  דוגמא למזון השייך לקבוצה זו הם תותי הגוג׳י ברי.

-עשבי העל- שומרים על מערכת חיסונית חזקה ובריאה, על הלב והריאות ומשפרים את העמידות והסיבולת לדוגמא פטריית ריישי והכלורופיל.

צלחת עם מזונות סופר פוד

אז מדוע כדאי לשלב את מזונות סופר פוד בתפריט היומי שלנו?

-רובם מהווים מקור מעולה לחלבונים ולחומצות אמינו ללא תוספות של כולסטרול או שומנים. חלבונים בונים את השרירים שלנו ולכן חשוב לגוף לקבל אותם במינון גבוה. תפקידן של חומצות האמינו הוא לסנטז את החלבונים בגוף וליצור תהליכים של בניית רקמות, שרירים וחידוש התאים בגוף.

-מכילים ויטמינים מקבוצות שונות, מינרלים ורב סוכריים החיוניים לגוף.

-מחזקים את מערכות הגוף כגון מערכת העיכול, מערכת הרבייה, המערכת החיסונית, מערכת השתן וכו׳, ובכך מעלים את רמת החוזק והאיזון בגוף, מה שמונע מחלות, דלקות ואלרגיות מסוגים שונים.

-שומרים על משקל גוף תקין או מסייעים להורדה במשקל ע״י דילול של רמת השומן בדם.

-מגבירים את חילוף החומרים בגוף ובכך שומרים על משקל גוף מאוזן.

-מטהרים את הגוף מרעלים ומפסולת.

-עשירים בסידן המחזק את העצמות, חלקם אף עוזרים למנוע מבריחת סידן מהגוף.

-עשירים בברזל שנחשב לאחד המינרלים החשובים והחיוניים בגוף. תפקידו העיקרי הוא לשמור על הכדוריות האדומות, וחוסר ממנו עלול להוביל למצבים של אנמיה.

- מכילים סיבים תזונתיים המשפרים ומסייעים לפעילות מעיים תקינה, מעניקים תחושת שובע ומשפרים את חילוף החומרים.

-מכילים כלורפיל-חומר אשר מעניק לצמחים את צבעם. תפקידו לנקות את הגוף מפסולת ומרעלים, מטפל בדלקות ואף מעלים ריחות רעים.

-רובם מתאימים לכל סוגי האנשים: נשים בהיריון, ספורטאים, ילדים ואנשי הגיל השלישי.

-מכילים נוגדי חמצון ברמה גבוהה הנלחמים ברדיקאליים חופשיים ומונעים נזקים של חמצון.

-מאפשרים ספיגה טובה יותר בגוף לקבלה של ויטמינים ומינרלים.

-משמשים כאנטי דלקתיים ואנטי בקטריליים.
-מכילים חומצות שומן חיוניות המאזנות את הגוף מבחינה הורמונלית ומעניקים לשיער ולעור מראה חיוני ובריא ע״י צמיחה מחודשת של התאים.

-מורידים את הכולסטרול ומאזנים את רמת לחץ הדם בגוף.

-מונעים ומטפלים במחלת הסרטן, הסוכרת ומחלות אחרות.

-משפרים את חלב האם ומסייעים לגדילה התפחותית טובה של העובר.

-מסייעים בשיפור החשק והפעילות המינית.

-מחדדים חשיבה שכלית ומפחיתים בעיות קשב וריכוז.

-מטפלים במצבי חרדה ומצבי רוח.

-חלקם מסייעים לישון טוב יותר.

-רובם מעניקים אנרגיה ומפחיתים תחושת עייפות.

מה הם הקריטריונים על מנת שמזון ייחשב מזון סופר פוד?

-מזון סופר פוד חייב לגדול תחת תנאי גידול אורגניים הנקיים מכימיקלים וחומרי הדברה. חומרים אלו, הורסים את המאזן האקולוגי שבקרקע ופוגעים בדרך בה הצמח גדל, מורידים את רמת הרכיבים התזונתיים שבו ומקלקלים אותו.

-מזון סופר פוד לא עובר תהליכי חימום או עיבוד משום שגם אלו, פוגעים בערכיו התזונתיים. כמו כן, חימום פוגע ביכולת של הגוף להספיג את הויטמינים, המינרלים וחומצות האמינו המצויות במזונות סופר פוד, ולעיתים אף הופך אותם לרעילים. מזונות סופר פוד יכולים לעבור תהליכי סינון וייבוש בטמפרטורה נמוכה אך החימום אסור.

-חקלאים המגדלים את מזונות סופר פוד חייבים לזכות בתנאי סחר הוגנים. זאת משום שחקלאים אלה, מבטיחים לנו שהאדמה והגידולים, נשמרים ממזיקים ומכימיקלים למיניהם.

כאשר התגמול עבור חקלאים המגדלים את גידוליהם בחוות קטנות, אשר שמורות ומפוקחות ביתר קפידה הוגן, אנו זוכים לקבל את מזונות סופר פוד בצורתם הטובה והאיכותית ביותר זאת בניגוד לחקלאות התעשייתית.

מזונות מקבוצת סופר פוד הם מזונות הנמצאים בטבע. הם קיבלו את השם סופר פוד לא סתם, אלא משום שסגולותיהם הן רבות ורובן אינן קיימות ברמה גבוהה שכזו במזון הרגיל אותו אנו אוכלים.

מחקרים שנעשו על קבוצות אנשים אשר שינו את אורח חייהם, והתחילו להזין את גופם במזונות סופר פוד שונים, העידו על שינויים חיוביים בתוצאות הבדיקות הרפואיות, במראה ובהרגשתם הכללית.

מזונות אלה משפרים את הבריאות ומחזקים את גופנו בצורה ניכרת ומורגשת. מזונות סופר פוד יהיו בד״כ מזונות מלאים ותמיד מיוצרים בתהליכים אורגניים. כמו כן, מזונות סופר פוד דלים בשומנים ובקלוריות.

מזונות סופר פוד מכילים נוטריינטים. הנוטריינטים הם תרכובות החיוניות לצמיחה ולגדילה של יצורים חיים והם משמשים לבנייה, לחידוש ולאספת אנרגיה לגוף. העולם המודרני והמפכה התעשייתית גרמו לנוטריינטים להיעלם מהמזונות הרגילים שאנו אוכלים כגון פירות, ירקות, שמנים איכותיים וכו׳.

מזונות סופר פוד החזירו עטרה ליושנה ואנו יכולים שוב לקבל מקור חיובי לנוטריינטים ממקור צמחי, אמין בעלי סגולות ריפוי, טיפול ומניעה של מחלות.

בחורה חותכת תפוז

תרופה? תוסף תזונה? או חלק מהתפריט היומי שלנו?

את מזונות סופר פוד או בשמם השני ״מזונות העל״, חלק מהאנשים לוקחים בנוסף לתפריט התזונה היומי שלהם. אם זה כדי למנוע מחלות, לסייע להן להתרפא או לשמור על גוף חזק ובריא - את הכל סופר פוד עושה, העיקר לשלב את חלקם בצורה כזאת או אחרת בתפריט על מנת שהגוף שלנו יהנה מהרכיבים התזונתיים העשירים שנמצאים בהם.

העובדה שהגידולים של מזונות סופר פוד נשמרים אורגניים, נקטפים ומטופלים בשיאם, כלומר  בזמן שהם עשירים ומלאים בערכיהם התזונתיים, שומר את הנוטריינטים בצורתם האופטימאלית וכך גופנו מפיק מהם את המיטב.

מזונות סופר פוד הם מזון ותרופה כאחד מהסיבה הפשוטה שהם מתאפיינים בתכונות של שניהם. מזונות סופר פוד הם מזונות מרוכזים, עשירים ואנו יכולים להפיק מהם המון.

בנוסף הם נחשבים טעימים ומשביעים. מזונות סופר פוד מזינים את גופנו ברמה עמוקה ומאפשרים לנו להביא את גופנו למצבו הפיזי והנפשי הטוב ביותר. לא רק שמזונות אלה מזינים את גופנו ומשפרים את רוב מערכות הגוף הם גם מתקנים נזקים ומסייעים לנו לשמור על גוף מאוזן הלוקח חלק מתזונה נכונה ובריאה.