תוסף התזונה קריאטין מונוהידראט, נחשב לאחד מתוספי התזונה הטובים ביותר לעלייה של מסת השריר. קריאטין מומלץ על מנת להגיע למטרות כתוצאה מפעילות גופנית, זאת ע״י שיפור הביצועים בין אימון לאימון והגדלת הכוח בשרירים.

 

 

יתרונותיו של הקריאטין לגוף המתאמן

 

מתאמנים אשר מקפידים על אימונים סדירים, בעיקר אימוני סיבולת, מוסיפים קריאטין לתפריט התזונה היומית שלהם, זאת משום שהוא משפר את תוצאות האימון עצמו ואת היכולת לבצע אותו. אז איך זה עובד? לשרירים שלנו בגוף יש את היתרון שלהם לאגור קריאטין יותר מאשר ניתן לקבל קריאטין דרך מוצרי המזון או דרך תהליך הייצור של הגוף.

 

קריאטין נוצר בעקבות אנזימים הקיימים בגוף, ע״י תהליכים אנרגטיים מוגברים, אך לגוף קשה מאוד לייצר כמות גדולה שלו משום שהוא ׳מבזבז׳ את רובו במהרה כבר בתחילת האימון.

 

קריאטין מומלץ כתוספת לתזונה שלנו משום שהוא מעלה את רמתו בשרירים ומביאה גם לעליה בכוח הכללי של השרירים. כאשר הקריאטין נספג בתאי השריר, הדבר גורם לעלייה בנפח של התא בעקבות כניסת נוזלים ומים מה שלמעשה מגביר את התהליך האנאבולי אשר בא ישירות עם גרעין התא, ומאיץ את התהליך לייצור החלבון.

 

 

אימון עצים

 

קריאטין מומלץ במיוחד אחרי אימון המאופיין בדרגת עצימות גבוהה ,לדוגמא אימון המשלב הרמת משקל גבוה במיוחד עם מעט חזרות. באימונים מסוג זה הגוף זקוק ליותר אנרגיה כלומר לרמה גבוהה יותר של קריאטין בגוף. סוגי פעילויות אשר בהן תורגש מגמת עלייה בין אימון לאימון התאפיינו במאמצים קצרים, בודדים ומתפרצים אשר דורשים מנוחה קצרה. דוגמא טובה לכך היא שחייה למרחקים קצרים בהם השחיין נותן את כל כולו בזמן הקצר שיש לו. במצב כזה הגוף מוציא רמת אנרגיה גבוהה יותר מאשר באימון בדרגת עצימות נמוכה-בינונית, והקריאטין מאפשר זאת ואף מייעל את תהליך ההתאוששות של הגוף לאחר האימון. כמו כן קריאטין מומלץ, בשל היותו מעלה את פעולת הכוח למקסימאלית ומאפשר לבצע כמות חזרות גבוהה בזמן קצר. כאשר הגוף מעלה את רמת הקריאטין, זה מסייע לתהליכי בנייה מואצים ועלייה בטוחה במסת השריר.

 

ניתן להשיג תוספת של קריאטין כאבקה בפני עצמה, בתוך אבקת חלבון המכילה קריאטין, בחטיף אנרגיה המכיל קריאטין או בטבליות.