Modular diet - הדיאטה שתהפוך את השומנים להיסטוריה

Modular diet היא הדיאטה המדהימה של  המהווה תקווה אחרונה לכל מיואשי הדיאטות למיניהם בכל רחבי העולם. הדיאטה המהפכנית זוכה לפופולאריות רבה בכל קצוות תבל ונחשבת לדיאטה האפקטיבית ביותר. בכתבה הבאה כל מה שרציתם לדעת על הדיאטה המהפכנית - Modular diet.

הדיאטה מבוססת עפ"י ספר מאת קווין קודאו שמספר על ממצאיו של ד"ר סימונס:

 The weight loss cure – "they" don't want you to know about – by Kevin Trudeau

ניתן להזמין דרך AMAZON

הסוד שמאחורי הדיאטת ה Modular diet

Modular diet הומצאה על פי הדיאטה המהפכנית שגילה ד"ר סימונס, אנדוקרינולוג בריטי שעסק בחקר מחלות טרופיות מסוימות בשנות החמישים של המאה הקודמת. לצורך מחקריו, התגורר ד"ר סימונס במשך שנים ארוכות בהודו וביסס את מחקריו על האוכלוסייה המקומית.

במהלך עבודתו הבחין ד"ר סימונס בתופעה מעוררת השתאות: הנשים ההודיות, אשר סבלו מתת תזונה חמור, הצליחו ללדת תינוקות בריאים, למרות תזונתן הבלתי מספקת לכל אורך ההיריון.

ד"ר סימונס חקר את התופעה המרתקת והגיע למסקנה הבלתי נמנעת כי קיים בגוף האישה הורמון אשר מיוצר על ידי השליה ומגן על העובר במהלך ההיריון.

ד"ר סימונס עשה שימוש בהורמון ההיריון לטיפול בחולים שהיו תחת טיפולו. לתדהמתו הרבה, חולים אשר טופלו באמצעות הורמון ההיריון ואשר הקפידו על תזונה דלת קלוריות של כ – 500 קלוריות יומיות, ירדו במשקלם באופן מדהים וצמצמו היקפים באופן משמעותי, וזאת, תוך מינימום פגיעה ברקמת השריר שלהם.

נטילת הורמון ההיריון דכאה באופן מכריע את תחושת התיאבון של המטופלים, ובסופו של תהליך – הובילה להחלמתם המלאה. בהמשך, עזב ד"ר סימונס לרומא והקים קליניקה פרטית בה חקר את התגלית המופלאה והרכיב את הדיאטה המהפכנית. שלימים הומצאה על בסיס אצות בשם - Modular diet.

ממצאי המחקר העלו כי צריכת כמות קטנה של הורמון, במקביל להקפדה על דיאטה קפדנית אשר מבוססת על שומנים ופחמימות בכמויות קטנות, על כמויות גדולות של חלבונים ועל מקסימום 500 קלוריות ביום, מובילה לירידה מואצת ברמות השומנים בגוף, כמו גם להצרה משמעותית של ההיקפים, וזאת, מבלי לפגוע בשריר באופן משמעותי.

אישה אוכלת גרנולה

Modular diet הרעיון שמאחורי הדיאטה

כיצד פועלת הדיאטה המהפכנית - Modular diet? צריכת הורמון היריון מדכאת תחושת תיאבון ומעודדת את פירוקם של מאגרי השומן היותר בעייתיים בגוף, כמו מאגרי השומן באזור הירכיים והבטן. לאחר שהשומנים מתפרקים, הורמון ההיריון גורם לגוף לנצל אותם כמקור אנרגיה.

כפועל יוצא מכך, במהלך צריכת הורמון ההיריון הגוף אינו זקוק להשלמה משמעותית של אנרגיה, ועורך הדיאטה יכול לצמצם באופן דרסטי את צריכת הקלוריות שלו. דיאטת  Modular diet בוססת על תקופת זמן של 40 – 24 יום.

במהלך הדיאטה, ניתן לצרוך תפריט מוגבל המכיל את כל אבות המזון, ומגביל את הצריכה הקלורית ל – 500 קלוריות ביום. עם זאת, רבים מעורכי דיאטת  Modular dietמעידים על כך שהורמון ההיריון מדכא את התיאבון ברמה שהם אינם נזקקים לכל 500 הקלוריות!

Modular diet התפריט המותר

במקביל לצריכה יום יומית של הורמון ההיריון, ניתן לאכול מגוון חלבונים, כמו קוטג' 1%, בשר בקר, ביצים, חזה עוף, דגם רזים ואבקת חלבון, למי שצריכת החלבונים היומית הדרושה איננה נוחה מכל סיבה, צריכת אבקת חלבון מאפשרת להגיע לתצרוכת החלבונים היומית ללא מאמץ או טרחה מיוחדים.

הפירות והירקות אותם ניתן לצרוך במהלך דיאטת Modular diet הם: מלפפונים, עלי סלק, צנון, אספרגוס, חסה, כרוב, עגבניות, בצל, ברוקולי, תרד, עולש, קולרבי, תותים, אשכוליות, תפוחים, תפוזים, כרובית, סלרי,ושומר.

כמו כן, ניתן לצרוך טוסטים בעלי ערך קלורי נמוך, כמו טוסט מלבה (MALBA)או מקלות גריסיני (GRISINI), אשר מכילים 20 קלוריות בלבד ליחידה. כמו כן, ניתן לצרוך פריכיות אורז שמכילות מספר דומה של קלוריות ותחליפים דומים בעלי ערך קלורי דומה או זהה.

Modular diet ההצלחה ההיסטרית

דיאטת Modular diet של ד"ר סימונס עוררה התלהבות המונית, ובשנות ה – 60 וה – 70 של המאה הקודמת, היא נחשבה ללהיט של ממש. מידת הפופולאריות של הדיאטה עוררה דאגה בקרב מומחי בריאות, אשר ראו סיכון בהגבלה הקלורית המאפיינת את הדיאטה.

בעקבות הביקורת, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הורה למשווקי הדיאטה להצהיר, כי לא הוכח שדיאטת Modular dietהינה יעילה. בעקבות כך, הפופולאריות של הדיאטה פחתה במידה ניכרת, ועם הזמן, היא נשכחה.

בשנת 2007, יצא לאור ספר בשם "הריפוי להפחתת משקל שהם אינם רוצים שתדעו עליו", מאת קינג קווין טרודו. הכותב טען כי קיים פתרון מוחלט לבעיית ההשמנה אשר הוסתר בכוונה תחילה על ידי הממסד הרפואי, משום שהדיאטה הפלאית פגעה באינטרסים של חברות התרופות שהפסידו מיליונים, בשל ירידת הביקוש לטיפולים ולניתוחים נגד השמנת יתר.

דיאטת Modular diet- בהווה

הגילוי המחודש של דיאטת Modular diet זכה להצלחה מטאורית, כמו בימיה הראשונים של הדיאטה לפני למעלה מ – 30 שנה, והרבה יותר.

קיימים כיום ברשת אתרים רבים המשווקים תכשירי , ספרים רבים (בעיקר באנגלית) אשר מעניקים הדרכה פרטנית ומדויקת אודות ההתנהלות הנכונה לכל אורך הדיאטה, ולמעלה מ - 10 ספרי בישול המוכיחים כי ניתן לבשל ארוחות בריאות וטעימות גם כאשר הצריכה הקלורית היומית מוגבלת ל – 500 קלוריות.

בשנים האחרונות, לאור האיסור של משרד הבריאות הישראלי על שיווק הורמונים, משווקי הדיאטה החלו למכור תחליפים צמחיים מבית טבעון ביוטק , המבוססים על אצות ועל מרכיבים טבעיים נוספים אשר מחקים ביעילות את פעילות ההורמון. את תחליפים ניתן להשיג בגרסת טיפות ובגרסת תרסיס.

Super Food Diet Banner new1