כל אחד ואחד מאיתנו סובל ממחלות עור, או סבל בעבר או יסבול בעתיד. ישנם סוגים שונים של מחלות עור ובדרגות חומרה שונות, בסופו של דבר אך אחד לא חסין ממחלות עור ולכן תמיד ישנו ביקוש למוצאים לטיפול במחלות עור. ישנם מוצרים לטיפול במחלות עור על בסיס טבעי אשר ניתן להשיג ללא מרשם רופא וישנם מוצרים הדורשים מרשם רופא, בשביל זה חושב לאבחן היטב את הבעיה לפני שמחפשים מוצרים לטיפול במחלות עור.

 

ישנם סוגים שונים של מחלות עור ונזקי עור, ניתן להזכיר כמה מחלות נפוצות מאוד שרובנו מכירים כמו האקנה, אטופיק דרמטיטיס, סבוריאה,  צלקות, אלרגיות וגירוי עור הנגרמים מסיבות שונות.

 

הרבה מרימים גבה כאשר אני מתייחס אל אקנה כאל מחלה, הם חושבים שאקנה הוא פשוט גזרה משמיים. האמת שאקנה הוא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערה וניתן לטפל בו באמצעים שונים, הכל בהתאם לחומרת המצב. ישנם סוגים שונים של טיפולים כמו משחות אנטיביוטיות, חומרים מחטאים לקטילת חיידקים, טיפול בפוטותרפיה, טיפולים הורמונליים, כדורי אנטיביוטיקה ועוד. חלק מהטיפולים זקוקים למרשם רופא וחלק ניתן לעשות בעזרת מוצרים לטיפול במחלות עור, כמו למשל ערכת "עור נקי" של פרפקט טריטמנט לטיפול באקנה.

 

המיוחד בערכה זו היא שהיא משלבת כמה דרכי טיפול במקביל ובעצם תוקפת את הבעיה מכל הכיוונים. הסדרה כוללת מוצרים לניקוי העור, ניקוי יסודי של העור הוא דבר חושב כאשר סובלים מאקנה. קרמים לטיפול בדלקות ופצעים של האקנה. מסכה המסייעת בפתיחת נקבוביות העור כל מנת לאפשר את ניקוז הפרשות העור והחדרתם של החומרים הטיפוליים טוב יותר. וכמו כן טיפות הומואפטיות המאזנות ומחזקות את המערכת האוטואימיונית. ההמלצה שלי היא לתת עדיפות לטיפולים הטבעיים אשר אינם משלבים אנטיביוטיקות וכימיקלים אשר אולי מסייעים בפתרון בעיה אבל במקביל גורמים נזק לגוף ולעור.

 

עוד מחלות עור נפוצות אשר ניתן לטפל בהם בעזרת מוצרים לטיפול במחלות עור על בסיס טבעי הן סבוריאה,  פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס. אטופיק דרמטיטיס ישנם שמות נוספים, יש המכירים אותו בשמות דלקת עור אטופית, אסטמה של העור ואקזמה של העור. זוהי מחלה מסדרת המחלות האוטואימיוניות, כלומר מחלות בהן המערכת החיסונית של הגוף תוקפת רקמות בגוף, במקרה זה בעור.

 

זוהי אינה מחלה מדבקת אך היא פוגעת באיכות החיים של החולה מכיוון שהיא יוצרת גרד, אדמומיות ועור יבש ומגורה.  גם הפסוריאזיס שייכת למשפחת המחלות האוטואימיוניות, זוהי מחלה הגורמת להתחלפות מהירה של תאי העור כך שנוצרים אזורים בעור של יובש וקילוף. מחלה אחרת שאינה שייגת למשפחת המחלות האוטואימיוניות היא הסבוריאה-  הסבוריאה היא דלקת בעור הנגרמת כתוצאה מפעילות יתרה של בלוטות החלב. מחלה זו גם גם כאן מתבטאת באזורי גרד וגירוי בעור ובעיקר בעור הפנים.

המשותף לכל המחלות הללו הוא שניתן לטפל בסימפטומים המטרידים שלהם בעזרת מוצרים לטיפול במחלות עור על בסיס טבעי.