טרשת נפוצה היא מחלה נוירולוגית שכיחה במיוחד, אשר פוגעת בעמוד השדרה ובמערכת העצבים של הגוף. הפגיעה במערכת העצבים מתבצעת בהדרגה. ציפוי המגן, אשר מכסה את סיבי העצבים ונקרא בשמו המקצועי המיאלין, נפגע מה שגורם ל׳טרשות׳. הכוונה היא, שנוצרת פגיעה היוצרת מאין צלקת. כל אדם אשר נחשף למחלה, מקבל אאת תסמיניה בצורה ועוצמות משתנות.

 

יש גורמים רבים שבעקבותם נוצרת פגיעה במערכת העצבים, חלקם גנטיים ואחרים ויראליים. מחקרים רבים מוכיחים כי שמירה על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה, תוך שילוב של פעילות גופנית, מסייעים למנוע את המחלה או לחלופין מונעים את החמרתה. אנשים אשר כבר חולים במחלה חייבים לשמור על תפריט קלורי מאוזן, שאינו מכיל שומן רווי, אלא עשיר בסיבים, חומצות שומן חיוניות, ויטמינים ומינרלים. כמו כן, אכילת מזונות המכילים אומגה 3 ואומגה 6 הוכחו כמשפרים את התחושה ומפחיתים את הכאבים אצל אנשים החולים במחלה.

 

מורינגה היא צמח המכונה בשמות קוסמיים רבים ביניהן ׳צמח הפלא׳, ׳עץ הקסמים׳, ׳עץ 300 המחלות׳ ועוד. מחקרים רבים ברחבי העולם, נעשו על עץ המורינגה ונמצא כי הוא בעל תכונות אנטי ויראליות, אנטי בקטריאליות, מסייע לשכך כאבים, מטפל באלרגיות ועוד. מקורו של צמח המורינגה הוא באזורים מסוימים בהודו, ונמצא כי הוא יעיל לטיפול במחלות כרוניות כמו טרשת נפוצה, סוכרת, סרטן ודלקות מפרקים. מחקר שנעשה על קבוצת אנשים אשר חולים בטרשת נפוצה, והחלו לצרוך את צמח המורינגה כחלק מהשגרה היומית שלהם, הוכיח כי אותם אנשים דיווחו על הקלה ניכרת בכאבים. צמח המורינגה מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון אשר מחזקים את המערכות בגופנו ותורמים למניעה ולטיפול במחלות כרוניות שונות. אמנם עוד לא נמצאה תרופה חד משמעית למחלה, אך קיימים בטבע מינרלים וויטמינים שונים אשר תורמים להפחתה של תסמיני המחלה המלווים בכאבים.

 

מורינגה - הרכב תזונתי המסייע למניעה של טרשת נפוצה ולטיפול טבעי במחלה

 

•    ויטמין B12- יש קשר בין חוסר בויטמין זה לבין חשיפה של הגוף לטרשת נפוצה. מורינגה מכילה ויטמין B12, אשר מסייע באופן ניכר לשיקום חולי טרשת נפוצה, זאת משום שהוא משתתף בתהליכי סינתזה תקינה של מיאלין.

•    חומצות שומן חיוניות - מורינגה מכילה אומגה 3 ואומגה 6, המקלות באופן ניכר על תסמינים של המחלה. הן תומכות בבנייה מחודשת של מיאלין אשר נפגע, ומחזקות את המערכת החיסונית.

•    ויטמין E- נוגד חמצון עוצמתי הנמצא בצמח המורינגה במינון אופטימלי. ויטמין זה מנטרל את פעולת הרדיקלים החופשיים ומעכב את התפתחות המחלה.

•    מגנזיום- רוב החולים הסובלים מהמחלה, מראים חוסר של מגנזיום בגוף. מחסור במינרל זה, פוגע ברקמות של מערכת העצבים המרכזית ובמערכת החיסונית. חולי טרשת נפוצה אשר יקפידו לצרוך את תוסף המורינגה, יסייעו למנוע מחסור במגנזיום אשר פוגע בגוף בצורה ניכרת ומחליש אותו.

 

לסיכום, לחולים במחלה יש המלצה גורפת להימנע מאכילה של מזונות שומניים. תזונה מאוזנת המורכבת מכמות של בין 5-10 גרם שומן של שומן רווי, חלבונים צמחיים, קטניות, דגנים ירקות ופירות מסייעים למנוע התפתחות של המחלה ומקלים בתסמיניה.


 השוואת מורינגה

מורינגה וטרשת נפוצה

טרשת נפוצה היא מחלה נוירולוגית שכיחה במיוחד, אשר פוגעת בעמוד השדרה ובמערכת העצבים של הגוף. הפגיעה במערכת העצבים מתבצעת בהדרגה. ציפוי המגן, אשר מכסה את סיבי העצבים ונקרא בשמו המקצועי המיאלין, נפגע מה שגורם ל׳טרשות׳. הכוונה היא, שנוצרת פגיעה היוצרת מאין צלקת.

כל אדם אשר נחשף למחלה, מקבל את תסמיניה בצורה ועוצמות משתנות. יש גורמים רבים שבעקבותם נוצרת פגיעה במערכת העצבים, חלקם גנטיים ואחרים ויראליים. מחקרים רבים מוכיחים כי שמירה על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה, תוך שילוב של פעילות גופנית, מסייעים למנוע את המחלה או לחלופין מונעים את החמרתה. אנשים אשר כבר חולים במחלה חייבים לשמור על תפריט קלורי מאוזן, שאינו מכיל שומן רווי, אלא עשיר בסיבים, חומצות שומן חיוניות, ויטמינים ומינרלים. כמו כן, אכילת מזונות המכילים אומגה 3 ואומגה 6 הוכחו כמשפרים את התחושה ומפחיתים את הכאבים אצל אנשים החולים במחלה.

 

מורינגה (פרטים נוספים) היא צמח המכונה בשמות קוסמיים רבים ביניהן ׳צמח הפלא׳, ׳עץ הקסמים׳, ׳עץ 300 המחלות׳ ועוד. מחקרים רבים ברחבי העולם, נעשו על עץ המורינגה ונמצא כי הוא בעל תכונות אנטי ויראליות, אנטי בקטריאליות, מסייע לשכך כאבים, מטפל באלרגיות ועוד. מקורו של צמח המורינגה הוא באזורים מסוימים בהודו, ונמצא כי הוא יעיל לטיפול במחלות כרוניות כמו טרשת נפוצה, סוכרת, סרטן ודלקות מפרקים. מחקר שנעשה על קבוצת אנשים אשר חולים בטרשת נפוצה, והחלו לצרוך את צמח המורינגה כחלק מהשגרה היומית שלהם, הוכיח כי אותם אנשים דיווחו על הקלה ניכרת בכאבים. צמח המורינגה מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון אשר מחזקים את המערכות בגופנו ותורמים למניעה ולטיפול במחלות כרוניות שונות. אמנם עוד לא נמצאה תרופה חד משמעית למחלה, אך קיימים בטבע מינרלים וויטמינים שונים אשר תורמים להפחתה של תסמיני המחלה המלווים בכאבים.

 

מורינגה - הרכב תזונתי המסייע למניעה של טרשת נפוצה ולטיפול טבעי במחלה

  • ויטמין B12- יש קשר בין חוסר בויטמין זה לבין חשיפה של הגוף לטרשת נפוצה. מורינגה מכילה ויטמין B12, אשר מסייע באופן ניכר לשיקום חולי טרשת נפוצה, זאת משום שהוא משתתף בתהליכי סינתזה תקינה של מיאלין.

  • חומצות שומן חיוניות - מורינגה מכילה אומגה 3 ואומגה 6, המקלות באופן ניכר על תסמינים של המחלה. הן תומכות בבנייה מחודשת של מיאלין אשר נפגע, ומחזקות את המערכת החיסונית.

  • ויטמין E- נוגד חמצון עוצמתי הנמצא בצמח המורינגה במינון אופטימלי. ויטמין זה מנטרל את פעולת הרדיקלים החופשיים ומעכב את התפתחות המחלה.

  • מגנזיום- רוב החולים הסובלים מהמחלה, מראים חוסר של מגנזיום בגוף. מחסור במינרל זה, פוגע ברקמות של מערכת העצבים המרכזית ובמערכת החיסונית. חולי טרשת נפוצה אשר יקפידו לצרוך את תוסף המורינגה, יסייעו למנוע מחסור במגנזיום אשר פוגע בגוף בצורה ניכרת ומחליש אותו.

 

לסיכום, לחולים במחלה יש המלצה גורפת להימנע מאכילה של מזונות שומניים. תזונה מאוזנת המורכבת מכמות של בין 5-10 גרם שומן של שומן רווי, חלבונים צמחיים, קטניות, דגנים ירקות ופירות מסייעים למנוע התפתחות של המחלה ומקלים בתסמיניה.