שמן המפ - מה הופך אותו למזון על?

 

בשנים האחרונות, אנו עדים לטרנד חדש בתחום המזון, אשר מתבסס על מוצרים מן הצומח, המזינים את גופנו, ומהווים תחליף יעיל ממוצרים רבים אחרים. אחד מאותם המוצרים, אשר נכנסו לרשימת מזונות העל מכונה שמן המפ. מעבר לסגולותיו הרפואיות של הצמח, הוא בעל מבנה ייחודי, מה שמאפשר לו לצמוח כמעט בכל מקום ובכל אקלים בעולם. שמן המפ מוכר לכולנו בתור תוסף המופק מצמח הקנאביס, אך בשונה ממנו, שמן המפ, אינו מכיל חומרים אשר גורמים להתרוממות במצב הרוח, בצורה שאינה טבעית.

 

שמן המפ - מסייע להעניק לגוף את מה שחסר לו

 

לאותו שמן המפ, מספר יתרונות אשר התגלו, באמצעות מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות. הצמח מכיל כמות אופטימלית של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9, כאשר היחסים בין אומגה 3, לאומגה 6 בצמח השמן המפ נחשבים אופטימלים. מחקרים מראים כי שומן האומגה 3 מסייע להורדת רמת הטריגליצרידים בדם, ואף יעיל בהפחתת סיכון לחלות בסרטן השד והמעי.  אצל ילדים, השמן המפ מסייע להעלאת רמת הקשב והריכוז. אומגה 6, בשילוב עם אומגה 3, היא נדבך חשוב בפעילות המח, בעוד הראשונה מסייעת לצמיחת תאי שיער, עור ותורמת לבריאות העצם. תפקיד חשוב של האומגה 6 הוא בהיותה מסייעת לגוף בתהליך המטבולזים. יתרון נוסף של צמח השמן המפ הוא חומר הלציטין המצוי בו. לאותו לציטין תפקיד חשוב בגוף, היות והוא מסייע במניעת הסתיידות עורקים ומחלות לב. אצל אנשים הסובליםמעודף שומן וכולסטרול, לעתים יומלץ טיפול בלציטין.

 

מדוע הוא כל כך בריא לעור שלנו?

 

כאמור, כמעט כל הרכיבים התזונתיים אותם מכיל צמח השמן המפ, תורמים רבות למראה חיוני עבור העור שלנו. למעשה, אכילה מאוזנת ובריאה, המשלבת תוספי תזונה חיוניים, מאפשרת לנו להשיג מראה עור בריא ולחדש את התאים של העור בצורה מוגברת. צריכה של תוסף שמן המפ, מסייעת לשפר ולשמור על מראה עור בריא ומאפשרת לנו לאזן את החוסרים התזונתיים בגופנו. כל קוסמטיקאית או רופא עור, יציינו שעור בריא הוא עור שהתאים שלו מוזנים ומתחדשים בתדירות גבוהה. פרט לעובדה שהשמן המפ, מכיל חומצות שומן חיוניות אשר תומכות בבריאותם של תאי העור ותורמות למראה עור צעיר יותר, הוא גם מכיל כמות ניכרת של כלורופיל - החמצן של הצמחים. הכלורופיל בעצם מגביר את ייצור הלחות בעור, מפחית מתחים הגורמים לקמטים ומאפשר לעור לנשום. הכלורופיל אשר נמצא  בצמח השמן המפ, שומר על מראה עור חלק, מונע התפתחות של פצעי בגרות ומסייע לטפל בבעיות עור כמו אקנה, אקזמה וכו