אם עדיין לא שמעתם על תותי הגוג׳י ברי הגדלים באזור טיבט, סין, מונגוליה ובשנים האחרונות גם בארץ, זה הזמן להיחשף אליהם. הפירות משווקים בצורתם הטרייה, כפרי יבש, במיצים טריים, חליטות תה, טבליות או אבקות מרוכזות. הפרי עשיר בנוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ושאר רכיבים תזונתיים חיוניים. בנוסף, הוא תורם לתהליכים רבים בגופנו ולכן מומלץ מאוד בתהליך ההריון. בזמן ההריון, גופנו עובר שינויים כמעט בכל המערכות. לרוב הליך ההריון מלווה בכאבים, תופעות לוואי ותסמינים ייחודיים, ובכך צריכה של תותי גוג׳י בזמן היריון מסייעת ומקלה.

 

גוג׳י ברי בהיריון - מספק את כמות הברזל הנדרשת

 

בזמן ההיריון נפח הדם עולה, וככל שההיריון מתקדם, העובר גדל וצורך כמות גדולה יותר של חמצן. על תהליכי הזרמת החמצן לתאים אחראי הברזל, ולכן בזמן ההריון כמות הברזל הנדרשת עולה גם היא. תותי גוג׳י ברי מומלצים במיוחד בתקופת ההריון, בשל היותם עשירים בכמות אדירה של ברזל. צריכה של גוג׳י ברי בהריון מונעת אנמיה, תחושת עייפות וחולשה המאפיינות כל כך את תהליך ההריון.

 

גוג׳י ברי בהריון - תומך במערכת העיכול ובחילוף חומרים תקין

 

בתחילת ההריון תחושה של חוסר תיאבון מלווה נשים רבות. מערכת העיכול עוברת תהפוכות רבות והצרכים משתנים באופן קיצוני בחלקים השונים של ההריון. כמו כן, בזמן הריון תנועת המעי יורדת מה שבמקרים רבים גורם לעצירות. צריכה של תותי גוג׳י ברי תסייע למנוע מצב של עצירות בשל היותם של התותים עשירים בסיבים תזונתיים.

 

אשלגן וסידן - חשובים וחיוניים לאורך כל תקופת ההיריון

 

תותי גוג׳י ברי עשירים בשני המינרלים האלו. חלק מתופעות הלוואי המלוות נשים רבות, באות לידי ביטוי בכאבי גב, כאבי שרירים, בצקות ונפיחויות אשר קשורות לרוב למחסור באשלגן ובסידן. הסידן שנמצא בתותים מחזק את השרירים בעוד האשלגן מונע ומפחית הופעה של בצקות.

 

גוג׳י ברי בהיריון - עשיר בנוגדי חמצון ומונע דלקות שתן

 

בזמן ההיריון הכליות ונפח הדם עולים. במקרים מסוימים הגוף מייצר שתן בצורה מוגברת. מערכת השתן חשופה בתקופת ההיריון לזיהומים ודלקות. גוג׳י ברי בהיריון מומלץ לצריכה, משום שהוא נחשב לפרי בעל יכולות אנטי דלקתיות, הוא עשיר בנוגדי חמצון ולכן תורם באופן ניכר כמעט לכל המערכות בגוף אשר עוברות שינוי ניכר בתקופת ההריון.