בזמן ההיריון וגם לאחריו, גופנו עובר שינויים רבים. מתחילת ההיריון, כל מערכות הגוף מתחילות לפעול באופן שונה לחלוטין ומתאימות עצמן הן לצורכי העובר והן לצורכי האם.

אותם שינויים גורמים לשלל תופעות לוואי החל מבצקות, כאבי בטן, כאבי גב, בחילות, הקאות, רגישות לריח, טחורים, עצירות, צרבות ואלו הם רק הקצה של הקצה של הקרחון.

הנה 8 טיפים שיסייעו לכן לעבור את ההיריון בנחת

ובכן, במאמר הבא נספק לכן הנשים מספר טיפים שיקלו עליכם את תהליך ההיריון, יפחיתו את התסמינים, הכאבים ותופעות הלוואי ובעיקר יגרמו לכן להרגיש טוב יותר.

  • תזונה נכונה  אם עד עכשיו הרשית לעצמך לאכול מה שחשקה נפשך, עכשיו כדאי לזכור שיש עוד יצור אהוב שניזון ממה שאת מכניסה לפה. הקפידי במהלך ההיריון לאכול מגוון של פירות וירקות, דגנים מלאים - חיטה מלאה ומוצריה, חלבונים, בשר רזה, עוף ודגים. אם את צמחונית או טבעונית, עדכני את הרופא שלך בכדי שתוכלו ביחד להשלים את החסר.

  • פחות קפאין  במהלך ההיריון תהליך פינוי הקפאין עובר סוג של האטה. מחקרים רבים מראים קשר בין צריכה מוגברת של קפאין לבין תינוקות שנולדו במשקל נמוך ולכן ההמלצה היא להימנע מצריכה של קפאין כמה שניתן. 

  • פחות מתוק הימנעי מצריכה מוגברת של ממתקים, סוכרים ופחמימות פשוטות שכן אלו מסייעים לתהליך העלייה במשקל שהוא גם ככה מוגבר בזמן ההיריון ויחד עם זאת מעלים את הסיכון לסוכרת היריון. 

  • מזונות על  טבלת מזונות העל מוכיחה כי שילובם בתהליך ההיריון וההנקה מסייעת לגוף לקבל את כמות הויטמינים, המינרלים, החלבונים וחומצות השומן החיוניות, להן הוא זקוק ולכן ההמלצה הינה לצרוך אחד או שניים ממזונות העל העוצמתיים שיספקו לגופך את הרכיבים להם הוא זקוק להתפתחות תקינה של העובר. 
    אישה בהריון אוכלת סלט
  • הימנעי ממצב של רעב  ארוחות קטנות בהפרשים קטנים הן ההמלצה עבור נשים בהיריון. אכילת ארוחות קטנות ותכופות מסייעת להפחית את תחושת הבחילה ואת הרצון להקיא. 

  • תוסף חמוציות  בעת ההיריון הכליות מתרחבות ומפרישות פסולת. נפח הדם גם הוא עולה מה שעלול לגרום לכמות השתן לגדול. מצב זה עלול לגרום להוביל לצריבה ולכאב בעת מתן שתן ואף לפתח דלקות. חמוציות הן פרי אדום בעל תכונות נוגדות חמצון עוצמתיות המסייעות לבלום את התפתחות  של הדלקת. 

  • ויטמין C בעת ההיריון גופנו חשוף למחלות, ווירוסים וחיידקים. יחד עם זאת, אחת התופעות הנפוצות הינה גודש באף הנגרמת כתוצאה מנפיחות במעברי האף. נטילת תוסף וויטמין C , פירות הדר ועלים ירוקים תסייע להקל על התופעה. 

  • מניעה וטיפול בטחורים גם טחורים היא בין התופעות המציקות והטורדניות במהלך ההיריון. הקפידי לשתות הרבה מים וזכרי שתוספת אבץ, ויטמין B6 וויטמין C יכולים להקל ואף להעלים את הטחור. 


לסיכום, תקופת ההיריון היא בהחלט חוויה יוצאת דופן ויחד עם זאת, מלווה בלא מעט תופעות לוואי. הדרך להתמודד הינה לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת ולהקפיד לצרוך קשת רחבה של מינרלים, וויטמינים שיאפשרו לשמור על בריאות האם והתפתחות תקינה של העובר.