סובלים מכאבי מפרקים? נעים להכיר - בוסווילה

הלבונה - או בשמה השני בוסווילה (או בוסוואליה), היא עץ הגדל באזורים מיוערים והרריים במדינות כמו הודו, אפריקה וגם במזרח התיכון. השרף והשמנים שהלבונה פולטת מכונים אפלאפין, שממנו מכינים כבר אלפי שנים בשמים וחומרים שונים למטרות טיהור. ברפואה המסורתית עושים באפלאפין שימושים טיפוליים שונים, אך בעיקר משתמשים בו לטיפול בדלקות מפרקים. החומר מכיל תרכובות פעילות המכונות טריטרפנים, המאופיינים בתכונות אנטי-דלקתיות עוצמתיות במיוחד.

לאיזה מטרות משתמשים באפלאפין?

האפלאפין הוא חומר טבעי המכיל חומרים אנטי דלקתיים, ובשונה מתרופות המכילות סטרואידים, הוא אינו גורם לתופעות לוואי שליליות. לכן בשנים האחרונות החלו להפיק מהחומר תוספי תזונה המסייעים לטיפול בדלקות. למעשה, בעת צריכה של אפלאפין, מצטמצמים המעברים של תאי חיסון דלקתיים על הרקמות הדלוקות מה שגורם לאספת חמצן מוגברת ולכיווץ שלהן. האפלאפין מסייע לבלום את התגובה האוטואימונית כשהיא רק מתחילה להתפתח ותומך בחיזוקה של המערכת החיסונית. תוצאות הטיפול במחקרים הוכיחו כי לאנשים אשר סבלו ממפרקים קשיחים, חוסר גמישות המאופיינת בנוקשות, נפיחות וכאבים חשו הקלה משמעותית בכאב ובתוך זמן קצר הרגישו שהם יכולים ליצור תנועה במפרקים הכואבים. ההשפעה של אפלאפין מהירה יחסית והוא נחשב לחלופה בטוחה או לשילוב עם תרופות שונות הניתנות לאנשים הסובלים מדלקות מפרקים.

מחקרים על אפלאפין ובוסווילה

הבוסווילה היא בין העצים הנחקרים ביותר בעולם. ממחקר שבוצע על אנזימים המעכבים תהליכים דלקתיים עולה, כי החומר אותו מפיקים מעץ הבוסווילה, הלא הוא אפלאפין, נמצא יעיל לטיפול במצבים דלקתיים, גידולים, וריפוי של כיבים ופצעים. 

 

המיצוי של בוסווילה מאפשר לחסום אנזימים התורמים להיווצרות של דלקות בגוף, וזו הסיבה שהוא גם יעיל לטיפול במחלות שונות הנוצרות כתוצאה מדלקת. אנשים רבים שטופלו בבוסווילה דיווחו על שיפור ניכר בכאבי ברכיים ושאר כאבים במפרקים וביכולת לעשות פעולות שאינם יכלו לבצע טרם הטיפול.

תוסף בוסווילה איננו מתנגש עם תרופות אותם מטופלים מקבלים עם תרופות מרשם מאותה משפחה, ובכל זאת טרם הצריכה מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה.