אבקות חלבון, מסת השריר ומה שבינהם

 

ובכן לחלבון יש חשיבות מכרעת בבניית הרקמות והתאים של הגוף ובתפקוד שלהם. הוא מורכב מ-21 חומצות אמינו, את חלקן הגוף מייצר בעצמו ואת חלקן צורך ממקורות חיצוניים.

מכיון ובעת אימון עצים אותם רקמות ותאי השריר נהרסים, מחקרים רבים מראים כי כמות החלבון הדרושה לעוסקים בפעילות גופנית גבוהה בהרבה משאר האנשים. נסו אתם לצרוך בין 1.6 ל-2 גרם חלבון עבור כל קילוגרם ממשקל גופכם מקופסת טונה, פסטרמה או חביתה. למעשה זה כמעט בלתי אפשרי.

 

לאנשים העוסקים בפעילות גופנית המשלבת אימוני כוח יש פוטנציאל לעלות את מסת השריר שלהם בשל הגירוי שמתקיים בזמן האימון ולכן צריכת חלבון בכמות המומלצת שצויינה הכרחית הן בכדי לאפשר לעלות בעומסים בין האימונים, לשנות את תכנית האימונים מפעם לפעם בהתאם לשיפור ההישגים והן בכדי למנוע פציעות. אבקות החלבון המכילות חלבונים שונים עם דגש על חלבון מי הגבינה הנחשב לחלבון האיכותי ביותר ונספג בגוף באופן המהיר ביותר, מעשירות את הגוף בחומצות אמינו מסועפות עליהן נדבר בהמשך. אבקת חלבון אלפא מכילה הרכב חלבונים מושלם המאופיין כתשלובת חלבונים מהירה הנספגת בגוף במהירות. חלבון מי הגבינה שבאבקת חלבון אלפא עובר תהליכי סנתוז ובידוד המאפשרים לגוף למקסם את יתרונותיו של חלבון טהור ואמיתי. לפני, בזמן או בתום האימון החלבון יסייע למנוע מצב של פירוק והרס של הרקמות ויעודד חידוש, צמיחה ובנייה שלהם. 

 

האם חייבים לצרוך אבקת חלבון?

 

מחסור בחלבונים עלול לפתח תחושת עייפות, מסת שריר נמוכה ואף לפגוע בטווח הארוך במערכת החיסונית. מכיון ולאבקות החלבון השונות ערך ביולוגי גבוה יותר מחלבונים מוצקים, החלבון נספג מהר יותר בשריר מה שבולם תהליכים מפרקי שריר. בנוסף, כשאנו צורכים את החלבון שלנו מאבקות החלבון אנו נהנים מחלבון נקי משומנים, שומן שלרוב יעכב את ספיגתו. החלבונים מאבקות החלבון אינם מכבידים על מערכת העיכול ומאפשרים לגוף לספוג את החלבונים באופן שבו הוא יוכל לנצל את חלון ההזדמנויות שעומד לרשותו באופן המיטבי ביותר. 

למידע נוסף על אבקות חלבון - לחץ כאן