קצת על חלבונים

החלבונים הם חלק בלתי נפרד מהתפריט התזונתי היומי שלכם. הם למעשה יגרמו לכך שאחוזי החלבון ברקמות השריר יחודשו ויעודדו תהליך אנאבולי בונה שריר המעלה את המסה השרירית בטווח הארוך. למעשה, רוב האנרגיה שהגוף מנצל במטרה לספק אנרגיה לשריר מגיעה מחומצות האמינו ולכן אם תשלבו עם אבקת הגיינר הרכב ייחודי המכיל חומצות אמינו מסועפות BCAA- השילוב ימקסם את התגובה של סינתוז השרירים ויוריד באחוזי השומן. אחת מחומצות האמינו החיוניות והחשובות ביותר לתהליך העלייה במסת השריר נקראת לאוצין. חומצה אמינית זו איננה מיוצרת באופן טבעי, אך היא המפתח לתהליך סנתוז החלבונים בשרירים מה שמוביל להגברה משמעותית בייצור ההורמונים המשתתפים בתהליך העלייה במסת השריר. לאוצין היא חלק מהרכב של שתי חומצות אמינו מסועפות חיוניות נוספות - איזו לאוצין וואלין. כל השלוש יעלו את התהליך האנאבולי (בונה שריר) ויבלמו תהליכים קטבוליים (מפרקי שריר). ברגע שרקמות השריר שלכם נבנות, קצב חילוף החומרים גדל מה שמוריד בכמות השומן המצטברת.  חלקו את צריכת החלבון שלכם לאורך כל היום, כך תזרימו חומצות אמינו לאורך כל היום, גם אחרי האימון וגם לפני השינה מה שיעודד את התהליך האנאבולי לאורך זמן ולא רק בזמנים שאתם מתאמנים.

 

עוד על חלבונים אחרי אימון 

קצת על פחמימות

אבקות הגיינר מכילות כמות גבוהה של פחמימות. הרעיון הוא להעמיס פחמימות, אך שוב ביחס ובכמות הנכונים. מחקרים מראים כי שילוב של 35 גרם פחמימות זמינות עם חלבון וחומצות אמינו לפני האימון, מביאים להגדלת האפקט בונה השריר. יותר אינסולין משוחרר לדם מה שמאפשר לחלבונים ולחומצות האמינו להיקלט. כאן כמובן נכנסת לתמונה אבקת הגיינר, אך לא רק.

ומה עם שומנים?

השומנים מספקים לנו אנרגיה והם חלק בלתי נפרד מתהליך העלאת המסה השרירית. הם חיוניים לבניית שריר, אספקה של אנרגיה ושמירה על תפקוד גוף תקין. מחסור בשומן עלול לפגוע בייצור ההורמונים המשתתפים בתהליכי הצמיחה והבנייה.