כידוע לרוב, שימוש בשמנים טבעיים, בין אם לטיפול, מניעה או ריפוי יש השפעה עוצמתית פי כמה מאשר טבליות או כמוסות.

צמח הקנאביס הינו צמח המאופיין בסגולות רפואיות המכיל חומרים פעילים הנקראים קנאבינואידים.

למעשה שמן קנאביס רפואי הוא מיצוי של פרחי הצמח ונחשב לאחד המוצרים הכי מבוקשים בשוק הקנאביס.

השמן מאופיין בריכוזים גבוהים של אותם רכיבים פעילים. כיום שמן קנאביס מסופק אך ורק למטופלים שקיבלו לכך אישור מיוחד שכן החומר הפעיל שבשמן - THCבעל השפעה פסיכואקטיבית מגיע בריכוז שנע בין 25-30%.

למעשה מדובר בפתרון האולטימטיבי למטופלים הסובלים ממחלות כרוניות שונות ביניהן סרטן, סוכרת, פרקינסון, טרשת נפוצה, מחלות עור, אפילפסיה ועוד, שאינם רוצים לעשן את צמח הקנאביס ומעדיפים את השימוש בשמן.

את מיצויו של שמן הקנאביס מערבבים עם שמן זית או שמן טבעי אחר.

סוגי שמן הקנאביס

קיים סוג נוסף של שמן שכן אושר באופן חלקי לשיווק על ידי משרד הבריאות ונקרא שמן המפ המופק מצמח ההמפ שהוא למעשה סוג של קנאביס הנקרא סאטיבה.

הריכוזים של החומר הפעיל בעל השפעה פסיכואקטיבית - THC,  בסוג זה של קנאביס נמוכים מאוד וזו כנראה אחת הסיבות שאישרו את הבשורה.

שמן קנאביס מכיל שלל רכיבים איכותיים ביניהם אומגה 3, אומגה 6, אבץ, ברזל ומינרלים רבים נוספים מה שגרם לו להיכנס לרשימת מזונות העל המופלאים.

שמן הקנאביס הרפואי מתאים לצריכה דרך הפה (טפטוף מתחת ללשון) או באמצעות מריחה של השמן על העור.

השמן מסייע בשיכוך כאבים כרוניים הנוצרים כתוצאה משלל תסמינים, תופעות לוואי ומחלות.

יחד עם זאת, מסתבר שצריכה של השמן גם מסייעת לשפר את התיאבון ומשפרת באופן בלתי רגיל את התחושה הכללית של המטופלים שעושים בו שימוש. הן לשמן והן לצמח הקנאביס עצמו יש השפעה חיובי על כאבים כרוניים ועל מצב הרוח.

שמן קנאביס

מי יכול לקבל שמן קנאביס ?

נכון להיום כפי ששאר מוצרי הקנאביס ניתנים אך ורק תחת מרשם רופא, גם שמן קנאביס רפואי מחייב אחד כזה.

עם הזמן חלים שינויים בחוקי משרד הבריאות ורשימת המחלות המזכות את החולים השונים לעשות שימוש במוצרים המכילים חומרים פעילים מרוכזים ותמציות של פרחי הקנאביס גדלה ויתכן שבתקופה הקרובה נראה שינויים והקלות למבקשים לצרוך את השמן.