האביב זהו הזמן הטוב ביותר בשנה לניקוי הגוף!

בחברה המודרנית של ימנו אנו צורכים ונושמים כל יום עשרות חומרים ורעלים שאינם בריאים לגופנו כאשר אותם חומרים ורעלים נספגים בגופנו בדגש על הכבד, שכן אחד מתפקידיו המרכזיים של הכבד הוא נטרול וסינון רעלים.

רבים מייחסים את הצטברות הרעלים בכבד לתזונה של המאה העשרים ואחת בה אנו צורכים קשת רחבה של מזונות מעובדים אשר בהם יש שפע של חומרים משמרים , צבעי מאכל ושומנים רווים שאינם בריאים לגוף.

חשוב לציין כי הצטברות רעלים בכבד קשורה בהחלט גם לזיהום סביבתי של מכוניות, עישון סיגריות, צריכת אלכוהול וכמובן גם כתוצאה מנטילת תרופות, הכבד שלנו נחלש.

על מנת לייעל את התהליכים הפיזיולוגיים בהם משתתף הכבד, תזונאים ורופאים רבים ממליצים לבצע מידי שנה תהליך של ניקוי רעלים מהכבד. .

תהליך זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה של שמירה על תזונה בריאה וזהירה למשך חודש שלא כוללת מזונות כמו בשר, גבינות, ביצים, קמח לבן וסוכרים.

יחד עם זאת, ניקוי רעלים בכבד גם יכול להיות חלק  מסדנא  במשך סוף שבוע אחד בו נשתה שייקים של פירות וירקות שיעזרו לכבד ולמערכת העיכול לסלק את הרעלים מהגוף.

ניקוי כבד לפני ואחרי

דגשים בתקופת הניקוי

כאשר אנו מעבירים את גופנו  ניקוי הרעלים, חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים וכן על פעילות ספורטיבית מרובה על מנת לעזור לגוף להפריש את הרעלים ממנו.

בין המזונות המומלצים לתהליך ניקוי הרעלים מן הגוף אפשר לשייך דגנים מלאים כאשר את הלחם הלבן יחליף לחם שיפון ובמקומו של האורז הלבן יבוא אורז מלא. גם גריסי פנינה הם דגנים שמתאימים לתפריט ניקויו רעלים.

יחד עם זאת, מיצי ירקות מדוללים במים גם הם יכולים להיות מרכיב בתפריט הניקוי רעלים. אותם מיצים עשירים בכלורפיל ניתן לשתות באותן סדנאות הדוגלות בפעולת הניקוי. ירקות ירוקים ועלים גם הם מאוד מומלצים לתהליך ניקוי הרעלים כאשר חסה, עלי בייבי, סלרי,ארטישוק ומלפפונים הם מומלצים מאוד לצד סלק, צנון וגזר.

בגזרת הפירות ניתן לדלות את האבטיח, תפוחים, אגסים, תאנים ואבוקדו כאשר גם את הפירות וגם את הירקות מומלץ לאכול אורגניים. במידה ואין לכם פנאי להעביר את גופכם תהליך ניקוי רעלים מסודר הכולל שמירה על כל הכללים והדגשים, תוכלו לצרוך במשך תקופה אבקת עשב חיטה, אבקת ספירולינה או לשלב כחלק מהתפריט שלכם את פורמולת All Greens.

שלושת התוספים הייחודיים הללו, עשירים בכלורופיל המסייע בתהליך ניקוי הרעלים מהכבד, המעיים ואף תומכים בתהליך טיהור הדם. ניתן לשלבם כחלק בלתי נפרד מהיומיום שלכם או לחלופין להיעזר בהם לתהליך הניקוי.

כפי שציינו תהליך ניקוי הרעלים מתאים לכל אחד ואחת, היות בסביבה שלנו כיום אנו סופגים רעלים חיצוניים רבים,ועל כן ניקוי רעלים מומלץ למי שנוטל תרופות באופן קבוע, שכן נטילת תרופות לאורך זמן עלולה לפגוע בכבד ולהפחית בתפקודו כאשר גם למעשנים מומלץ לעשות מידי פעם ניקוי רעלים.

מחקרים מוכיחים כי היותן של הסיגריות מכילות מספר רב של חומרים רעילים בעוד שרובם מסרטנים , קיימת העמסה על הכבד. אנשים שעובדים או גרים בקרבת איזורי תעשייה וחשופים לפליטת חומרים רעילים מהאזור אשר מזהמים את האוויר וגורמים לפעילות מוגברת של הכבד.