רוצים לעלות במשקל? לכאורה זוהי שאלה מעט מוזרה, שהרי רוב בני האדם מנסים דווקא לרדת במשקל ולצמצם היקפים - אבל אם אתם ספורטאים, ובפרט בודי בילדרים, או שמסיבה כזו או אחרת נמצאים בתת-משקל (ההגדרה המקובלת היא מדד מסת גוף הוא מתחת ל-18.5), הרי שעלייה במשקל היא בהחלט מטרה סבירה ואף נפוצה. אחד הכלים בדרך למטרה הוא הגיינרים השונים, כלומר אבקות שמכילות את כל מה שצריך כדי להעלות את מסת הגוף ובפרט לבנות שרירים חזקים יותר ובעלי מסה גבוהה יותר.



שילוב מדויק של חלבונים ופחמימות

כל אבקת גיינר מבוססת על שילוב במינון כזה או אחר של חלבונים ופחמימות. היחס ביניהם נע מ-1:1 (כלומר גרם פחמימה על כל גרם חלבון) ועד ל-5:1 (כלומר חמישה גרם פחמימות על כל גרם חלבון). ישנם גם גיינרים עם יחס גבוה יותר, אולם החל מ-6:1 האבקות כבר נחשבות לפחות יעילות ועל כן פחות מומלצות.

בכל מקרה יש לוודא שהחלבונים והפחמימות הינם ממקור איכותי, ובכלל שהתוסף כולו מאושר לשימוש ע"י גופים מוסמכים כגון משרד הבריאות ו/או מנהל המזון והתרופות האמריקאי, הלא הוא ה-FDA.


מה עוד כוללות אבקות גיינר?

בנוסף לחלבונים, שהם באופן טבעי אלה שמייצרים את מסת השריר המיוחלת ומובילים לעלייה כללית במשקל, ולפחמימות (בכל גיינר יש גם פחמימות פשוטות לאספקת אנרגיה מיידית לטובת אימון גופני אפקטיבי והן פחמימות מורכבות כדי להבטיח אחסון יעיל של גליקוגן, כך שהשרירים יוכלו להתאושש בתום כל אימון מבלי להזדקק ליותר מדי חלבונים), כוללים הגיינרים גם חומצות אמינו, מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים.

בפרט חשוב לוודא את קיומן של חומצות האמינו ואלין, איזולאוצין ולאוצין - 3 חומצות אלה (שאגב, נמצאות גם בפולי סויה, שקדים, בוטנים, אצות, שיבולת שועל ושומשום) מצמצמות את פירוקם של החלבונים תוך כדי הפעילות הגופנית ובכך מסייעות לשמר את מסת השריר הגבוהה שמושגת בזכות השילוב בין הגיינר לבין האימונים המשמעותיים. כמו כן ואלין, איזולאוצין ולאוצין מפחיתות את רמת העייפות במהלך האימונים ובעצם מקנות לנו את היכולת לבצע אימונים ממושכים יותר, וגם לכך כמובן תרומה לפיתוח הגוף והשרירים וכן למסה גבוהה יותר באופן כללי.


אופן השימוש המומלץ בגיינרים

על מנת שהשימוש בגיינר יניב את התוצאות המיוחלות ממנו, יש להקפיד על צריכה יומיומית שלו.

בימים שבהם אין אימון כדאי לצרוך חצי מהמנה היומית המומלצת (בהתאם למבנה הגוף, המשקל, הגובה, תוכנית האימונים והמטרות השונות) בבוקר, לאחר הארוחה. בימים שבהם יש אימון את החצי הראשון צורכים מייד לאחר האימון. את החצי השני צורכים בכל מקרה בערב, לפני השינה.

עוד כדאי לדעת שהגיינרים מגיעים בשלל טעמים - למשל וניל, עוגיות, שוקולד ותות - כך שכל אחד יכול לבחור אבקה בטעם שהוא מתחבר אליו כדי שהשימוש בגיינר יהיה לא רק מועיל אלא גם טעים.

 

באנר רשימת אבקות הגיינר new1