"אופס אני גומר, אופס היא לא הספיקה, עושה עצמי נרדם" - שירו של אביתר בנאי "מתי נתנשק" הפך ללהיט גדול בעיקר כי הוא דיבר בכנות על בעיה נפוצה מאוד, שפיכה מוקדמת, בעיה מהגברים שסובלים ממנה מתקשים גם לדבר עליה, אבל יש גם בשורות טובות: בימינו ישנם פתרונות טבעיים המאפשרים טיפול אפקטיבי מאוד בבעיה.

צרת רבים - אבל לא חצי נחמה

לשפיכה מוקדמת אין הגדרה חד משמעית, שהרי "מוקדמת" הוא מושג יחסי, אבל באופן עקרוני מקובל להגדיר היעדר שליטה במועד השפיכה כבעיה. אחד מכל 3 גברים סובל מכך באופן קבוע ועוד רבים וטובים חווים את התסכול והמבוכה שהם מנת חלקו של מי שמגיע לפורקן מיני מהר מדי "רק" בחלק מהמקרים שבהם הם מקיימים יחסי מין.

בכל מקרה, העובדה שמדובר בבעיה נפוצה מאוד אינה מהווה נחמה, ולו חלקית, ובהתאם המאמץ הרב המושקע במציאת טיפול אפקטיבי באמת.

הסיבות העיקריות לשפיכה מוקדמת

ישנן 5 סיבות עיקריות להתרחשות שפיכה מוקדמת, וכדאי לזהות את הסיבה הספציפית עבור כל אדם כדי לטפל בה באופן יעיל:

  1. חוסר ניסיון - גברים שלא מזהים בזמן את הרגע שבו הם עומדים להגיע לפורקן, ועל כן גם לא יצליחו לעכב את השפיכה.
  2. בעיות בריאותיות - בחלק (יחסית קטן) של המקרים הסיבה היא פיזיולוגית: למשל דלקת בערמונית, פגיעה עצבית, סוכרת ועוד.
  3. גנטיקה.
  4. מצוקות נפשיות ובפרט מאניה דיפרסיה (הפרעה דו קוטבית) ופוסט טראומה (או בשמה המדעי, הפרעת דחק פוסט טראומתית - PTSD).
  5. גורמים פסיכולוגיים - הסיבה העיקרית לשפיכה מוקדמת. חרדת ביצוע, חוסר ביטחון, ביישנות עמוקה, לחץ או דיכאון עלולים להוביל לפורקן מהיר מדי.


התאמת הטיפול לגורם הבעיה

ישנן 2 גישות עיקריות לטיפול בשפיכה מוקדמת - האחת, לטפל בשורשי הבעיה, והשנייה, למנוע מהגורמים שיוצרים את הפורקן המהיר מדי לבוא לידי ביטוי.

אמנם באופן עקרוני ברוב המקרים מומלץ לטפל בבעיות מן השורש, אולם מאחר שבכל הקשור לשפיכה חפוזה לפן הפסיכולוגי ישנה השפעה משמעותית, כדאי מאוד פשוט להבטיח שיחסי המין יימשכו זמן רב יותר וכך הגבר יצבור ביטחון עצמי חיוני.

הדרך לכך היא באמצעות ספריי השהיה מיוחד - ספריי אשר מכיל חומר אלחוש, עדין מאוד כמובן, שמפחית את הרגישות של איבר המין הגברי ומאריך את פרק הזמן שבו הוא מצליח "להתאפק" עד לשפיכה.

כדאי לדעת שהספריי מכיל חומרים טבעיים בלבד אשר מגנים על העור ובאופן כללי הוא בטוח לשימוש שכן הוא משפיע חיצונית בלבד. עוד חשוב לציין כי ההנאה מהאורגזמה עצמה אינה נפגמת עקב האלחוש העדין, והתוספת לעונג הכללי בזכות הארכת האקט - לרוב במידה משמעותית - הינה יקרת ערך ומשפרת את הביצועים גם בפעמים הבאות.

ההנאה מיחסי מין שאינם חפוזים יתר על המידה מעניקה לגבר את פרק הזמן והביטחון הנדרשים כדי לברר מהם שורשי הבעיה ולטפל בהם במידת הצורך, אם כי במקרים רבים עצם השימוש בספריי פותר את הבעיה ובפרט אם מקורה היה פסיכולוגי בלבד.