אחד הדברים שלרוב נשחקים עם הגיל הוא רמות החשק והתפקוד של המערכת הכי נעימה לנו. מחקרים רבים בשנים האחרונות גילו קשר ישיר בין שורש המאקה הגדל בפרו לבין רמות החשק והתפקוד גם אצל גברים וגם אצל נשים. לנו נשאר רק לקנא, או אולי יותר מזה…

יש קשר ישיר בין מה שאנחנו אוכלים לאיך שהגוף שלנו מתפקד. זאת הסיבה שיש תרבויות שלמות עם מאכלים ייחודיים שחיות בצורה שונה לגמרי מתרבויות אחרות.

שורש צמח המאקה (Lepidium meyenii) שמקורו בהרי האנדים של פרו, זוכה בשנים האחרונות לפופולריות רבה ברחבי העולם. המטפלים המסורתיים משתמשים בשורש מאקה להעלאת רמות האנרגיה והחיוניות, הסיבולת והחשק המיני. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מאשרים שיש לו אכן השפעה חיובית על רמות האנרגיה, הליבידו והתפקוד המיני.

מעלה את האנרגיה

מספר מחקרים חקרו את ההשפעה של מאקה על רמות האנרגיה. במחקרים הוכח, כי נוגדי החמצון הפעילים בשורש המאקה מעלים את רמות האנרגיה. מחקרים נוספים מראים כי לצד הגברת החיוניות נטילת שורש מאקה באופן קבוע מעלה גם את מצב הרוח.

משפרת את התפקוד המיני הגברי

על פי הרפואה המסורתית, אחת הסגולות של שורש למאקה היא היכולת לשפר את הגירוי והסיפוק המיניים. זאת משום שהחומרים הפעילים בשורש מאקה תורמים לאיזון ההורמונלי ושיפור זרימת הדם לאזור האגן.


במחקרים נמצא שמאקה מסייעת להעלאת החשק המיני אצל גברים עם חשק מיני נמוך. במחקרים נוספים נמצא, שצריכת מאקה שיפרה משמעותית את החשק המיני של גברים לאחר שמונה שבועות.

בנוסף, נמצא במחקרים כי נטילת מאקה באופן יומיומי במשך 12 שבועות ומעלה שיפרה בצורה משמעותית את ריכוז הזרע של גברים בהשוואה לקבוצת הביקורת שקיבלה פלסבו.

בנוסף, מחקרים מראים שמאקה משפיעה לטובה על איכות הזרע ובכך כמובן תורמת לשיפור הפיריון אצל גברים.

מחקרים נוספים מצביעים על היעילות של מאקה בהתמודדות עם בעיות בתפקוד המיני אצל גברים.

לתוסף מאקה מומלץ לחצו כאן >>

Shutterstock 2167563039

משפרת את חיי המין של הנשים

מחקרים מראים שנטילת שורש מאקה באופן יומיומי שיפרה משמעותית את התפקוד המיני ואת החשק המיני של נשים בהשוואה לקבוצת הביקורת שקיבלה פלסבו.

 

מחקרים מצביעים על כך שמאקה מעלה את רמות ההורמונים בגוף האישה, במיוחד אצל נשים בגיל המעבר. השפעות הורמונליות אלו תורמות גם הן לשיפור הבריאות המינית והעלאת רמות האנרגיה.

 

בנוסף, נמצא כי למאקה יש השפעה מיטיבה על תסמיני תסמונת קדם וסתית (PMS), הכוללים שינויים בלתי נשלטים במצב הרוח, נפיחות והתכווצויות.

 

במחקרים נמצא שהמרכיבים התזונתיים שנמצאים בשורש המאקה מסייעים לגוף לייצר הורמונים באופן טבעי, ובכך מקלים על חומרת תסמיני PMS.

 

לתוסף מאקה מומלץ לחצו כאן >>

איך כדאי לצרוך מאקה?

את המאקה ניתן לצרוך בשתי צורות עיקריות: ניתן לצרוך את השורש עצמו מדי יום, חשוב להקפיד שמדובר על שורש טרי שלא עברו מעל 60 יום מהיום שנקטף.

ישנם תוספי תזונה המכילים מאקה אך חשוב להבדיל בין אבקת השורש הטחון לבין המיצוי המרוכז של השורש.

אם החלטתם לצרוך את המאקה כתוסף תזונה, מומלץ להקפיד לבחור תוסף המכיל בתוכו גם את אבקה משורש המאקה וגם מיצוי מרוכז של הצמח, כלומר תוסף המופק בטכנולוגיית מיצוי דואלית.

 

לתוסף מאקה מומלץ לחצו כאן >>

 


עמרית בן סירה (N.D, C.Ac, Re.Na) היא מומחית לנטורופתיה ורפואה טבעית, בעלת קליניקה לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גוף-נפש כבר למעלה מעשרים שנה. מרצה ומנחה סדנאות בריאות inside-out על תזונה ואנטי-אייג'ינג בארץ ובעולם.