7 השפעות חיוביות של כושר על יכולות הלמידה

 

מאת: דניאל רבינוביץ, מאמן כושר

 

בזמן תקופת המבחנים אני שומע מסטודנטים רבים על כך שהם מורידים בכמות האימונים בגלל העומס. אולם ייתכן כי אימון יעזור לכם להצליח במבחן יותר משעה נוספת של שינון.

 

 

שיפור מצב הרוח

 

תקופת המבחנים עשויה להיות מתסכלת, מבאסת ולחוצה, אך ניתן להקל עליה בעזרת האימונים. 

ספורט מגביר את תנועת האנדורפינים - הורמונים שמשתחררים במוח שלנו במהלך הפעילות ומשפרים את מצב-הרוח ובעצם מהווים נוגדי דיכאון פנימיים של הגוף.

 

 

הגברת אספקת הדם לאיברי הגוף ובהם המוח

 

דבר המעודד ייצור רשת ענפה של כלי דם קטנים המהווים מקורות אלטרנטיביים לאספקת דם לכלי דם חסומים. לכן המתאמנים בקביעות נמצאים גם בסיכון מופחת לשבץ מוחי. ואם לקו בשבץ, חומרתו תהיה קלה יותר וסיכויי השיקום גבוהים יותר.

 

שיפור הזכרון

 

עדויות מדעיות מראות כי במוח הבוגר קיימים תאי גזע רבים, המסוגלים בעקבות פעילות פיזית להתחיל להתמיין ולהפוך לתאי עצב בשלים היודעים לייצר סינפסות. דבר המסייע לשיפור הזכרון . בנוסף נמצא כי מתאמנים (מעל 3 שעות בשבוע) יהיו בסיכון נמוך יותר (עד 50%) לפתח דמנציה.

 

 

זמן התגובה מהיר יותר

 

דבר שחיוני למבחנים רבים כמו הפסיכומטרי ובנוסף מסייע בפעילויות יום יומיות כמו נהיגה.

 

 

השפעה חיובית על איכות השינה

 

כידוע, כשישנים טוב הלמידה אפקטיבית יותר.

 

 

התחדשות נוירולוגית

 

פעילות גופנית גורמת לתהליך המכונה "התחדשות נוירולוגית" כלומר, יכולתו של המוח להסתגל ולייצר תאי מוח חדשים ללא קשר לגיל המתאמן.

 

 

מסייע לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז

 

נמצא כי אימון הגופני משפר משמעותית את המיקוד המנטלי לאורך זמן. לסובלים מהפרעות קשב וריכוז חשוב לדאוג שיבצעו פעילות גופנית על בסיס קבוע או לפחות יגבירו את הפעילות הגופנית היומיומית.

 

 

ואלו רק חלק מההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על המוח...