קונג'אק לתחושת שובע לאורך זמן

סיב קונג'אק הוא עמילן משורש צמח הקונג'אק שגדל בסין וביפן. השם הפופולרי לשורש ביפן הוא הלשון של השטן. 

קונג'אק טוב במיוחד לתפקוד מעי. המרכיב העיקרי של הקונג'אק הוא סיבים תזונתיים מסיסים במים המכילים סוכרי מאנוז וגלוקוז. 

להזמנה ישירה של דיאטת קונג'אק - לחצו כאן

מחקרים שנעשו לצמח הקונג'אק

קונג'אק לא נחקר באופן נרחב במערב, אך בשנת 2008, חוקר מאוניברסיטת קונטיקט פרסם ניתוח של 14 מחקרים שכלל צריכה של כמוסות, ביסקוויטים וחטיפי אנרגיה המכילים סוגים שונים של קונג'אק.

הניתוח הוביל למסקנה כי קונג'אק משמעותי בהורדת ברמת כולסטרול כללי, כולסטרול LDL("רע"), והטריגליצרידים. הסוכר בדם נשמר (גלוקוז) יציב, ויש לו השפעה על ירידה במשקל.

החוקרים לא מצאו ראיות לכך שהקונג'אק עזר להוריד את לחץ דם, על הכולסטרול היתה השפעה חיובית על HDL("טוב"). השפעתו על רמת סוכר בדם לא שונה מזה של סוגים אחרים של סיבים תזונתיים.

מאמר נוסף על סיבי קונג'אק שפורסם בוול סטריט ז'ורנל בינואר 2010 צוטט חוקר באוניברסיטת Rush מהמכללה לסיעוד, באומרו שישנן ראיות לכך שעד כה צריכה קבועה של קונג'אק יכולה להוביל לירידה במשקל.קונג'אק היא התוספת הטובה ביותר לבקרת כולסטרול ומשקל.

הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל היא שילוב של אכילה בריאה והגברת פעילות גופנית, וצריכה של סיבים תזונתיים על בסיס יומי.

קונג'אק גורם לך להרגיש מלא, כך שזה מוביל לירידה במשקל על ידי קידום תחושת שובע ומעכב את זמן ריקון קיבה, קונג'אק מגיע בצורת אבקה או כמוסה, כמו גם באטריות שנעשו עם סיבי קונג'אק

צמח הקונג'אק

הקיבה אינה יכולה לעכל סיבים, אז קונג'אק בעצם עובר דרך מערכת העיכול ללא שינוי. סיבים ספציפיים אלו מסוגלים להתרחב עד פי 17 מגודלם כאשר הם נמצאים במים, על פי ישראל דיקונס כשסיבים מתנפחים בקיבה, תחושת המלאות יכולה להפחית תיאבון. יתר על כן, קונג'אק סופג שומנים באופן ישיר מהגוף מבלי שעבר עיכול.

כתוצאה מכך, פחות קלוריות נספגות בגוף,סיבי קונג'אק גורם גם לשיתון עודף נוזלים. מחקרים מסוימים מדווחים על ירידה משמעותית במשקל בקרב המשתמשים בקונג'אק בהשוואה לאחרים שלא נטלו סיבים כלל, מדווח דיקונס, השפעות ירידה במשקל בעקבות צריכת קונג'אק נחקרו בניסוי בן שמונת שבועות כפול סמיות, מבוקר פלסבו על 20 נשים במשקל של יותר מ 20% מעל המשקל האידיאלי שלהם.

המשתתפים בקבוצת הטיפול, שקיבלו 1 גרם של קונג'אק שלוש פעמים ביום במשך שמונה שבועות, ירדו יותר במשקל מאשר אלו שלא קבלו טיפול. מי שצרך קונג'אק איבד בממוצע 5.5 פאונד במהלך המחקר בעוד אלו בקבוצת הפלצבו שלו קיבלו קונג'אק השיג ממוצע שנתי של 1.5 פאונד המשתתפים בשתי הקבוצות קיבלו הוראה לשמור על שיגרת אכילה והרגלי פעילות גופנית במהלך תקופת המחקר.

לפיכך הממצאים מראים כי קונג'אק מועיל לאנשים לרדת במשקל. יתרון נוסף הוא שקונג'אקהוא זול למדי.

להזמנה ישירה של דיאטת קונג'אק - לחצו כאן

למה גורם הקונג'אק?

קונג'אק תופס מקום פיזי בבטן שלך וגורם לך להרגיש מלא ומכבה את אותות הרעב הפיסיולוגיים במוח שלך.

התחושה הזאת של להיות מלא באופן פיזי גורמת לדיכוי תיאבון. כאשר סיבי קונג'אק שובע נצרכים לפני ארוחות המסקנה היא כי לא תהיה הגבלת קלוריות. יתרון נוסף של צמח הקונג'אק הוא שהוא נטול קלוריות, זה רק סיבים.

ובמינון הנכון, בקונג'אק הסיבים פשוט תופסים מקום בקיבה גורמים להרגיש מלא ותורם לצריכת קלוריות מופחתת.

קונג'אק הוא סיב צמיגי מאוד, הוא מתערבב עם מזונות אחרים שאוכלים ומוריד את האינדקס הגליקמי שלהם.

אינדקס גליקמי הוא מדד של כמה מהר משפיע המזון על רמות הסוכר בדם. אז מזון עם אינדקס גליקמי גבוה, כמו לחם או סוכר לבן, יעלה את רמת הסוכר בדם מהר מאוד.

מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך - כמו סובין שיבולת שועל או קינואה - יש השפעה חלשה יותר ברמת הסוכר בדם. קונג'אק - כדי לרדת במשקל ולהיות בריאים, חשוב לאכול מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך, כי אכילת מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה גורמת לייצור של עודף אינסולין שגורם ליצירה ואגירת שומן בגוף.

אבל כאשר צורכים מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך, יוצרים רמות סוכר יציבות בדם. אתה לא מקבל את קושי רעב, ולא את השינויים במצב הרוח הקשורים לתנודות פראיות ברמות סוכר בדם. 

על ידי שילוב של סיבי קונג'אק עם כל מזון שנאכל, בעצם מורידים את האינדקס הגליקמי של מזונות אלה, סיבי קונג'אק מאטים את הספיגה של פחמימות ממזונות אלה.

זה בערך כמו לקחת כף הסוכר ולערבב אותו עם סובין שיבולת שועל ולאחר מכן לאכול אותו. סובין שיבולת השועל מפריע לספיגה של הסוכרים, כך גם סיבי הקונג'אק מפחיתים האינדקס גליקמי של מזונות עתירי פחמימות, תופעת לוואי חיובית היא רמת סוכר יציבה יותר בדם, זה לא יכול רק לשפר את מצב הרוח ולסייע בהגנת הלבלב שלך, אלא גם יכול לדכא את אחסון השומן בגוף שבדרך כלל מתרחש לאחר אכילת פחמימות.

עם צריכת סיבים מוגברת, אנשים מסוימים עלולים לחוות אי נוחות או שינויים ביציאות. זה פשוט התקופה בה הגוף מסתגל לכמויות גדולות יותר של סיבים תזונתיים. אנשי מקצוע רפואיים ממליצים להוסיף סיבים לתזונה בהדרגה עד שהגוף מסתגל. לאו דווקא מדובר על קונג'אק  

יתר על כן, בגלל שסיבים מסיסים בסביבת מים, חשוב לשתות הרבה עם תוספי סיבים. צריכת מים בשפע תסייע לייעל את פעולותיה של הסיבים בגוף ולמנוע השפעות שליליות כגון התייבשות או עצירות.

מחקרים על הקונג'אק

מחקרים קליניים מאשרים שקונג'אק מוריד כולסטרול וליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL) מבלי להשפיע על לחץ דם הדיאסטולי.

במחקר כפול סמיות, עשרה ימים של טיפול בשורש קונג'אק החזירו את הרגלי המעיים של חולים עם עצירות כרונית למצב נורמלי. מחקר נוסף על קונג'אק הראה כי חולים שקבלו 3 או 4 גרם יומי ציינו עלייה ממוצעת של שלוש ושש תנועות מעיים יותר בשבוע, בהתאמה, ללא שלשול או גזים נוספים.

הקונג'אק סייע לשמור על רמת סוכר בדם  ברמות אופטימליות, מה שמרמז כי היא עשויה לסייע בהורדת רמות הגלוקוז בבקרה אצל חולי סוכרת.

מחקר נוסף על  קונג'אק שנערך לאחרונה מצביע על כך שזה עשוי להיות נכון: כאשר נעשה שימוש יחד עם טיפול קונבנציונלי, סיבי קונג'אק עזר לא רק לנרמל ולשמור על רמות סוכר בדם בחולים עם סוכרת מסוג 2, הוא גם הוריד כולסטרול ולחץ דם הסיסטולי. ב

מחקרים ניסיוניים עולים גם כי קונג'אק עשוי להגן מפני סוגים מסוימים של הסרטן. ע

בור אלה מאתנו שעברו את גיל 60, אלו חדשות טובות. כאשר קשישים מקבלים קונג'אק וסיבים, השינויים מעודדים את צמיחתם של חיידקים טובים במעיים כגון ביפידובקטריום. עליות בחיידקים טובים קשורות לירידה בניטרואמינים פרו סרטני, חלבון שאחראי להתפתחות סרטן הכבד וסוגי סרטן אחרים.

חיידקים טובים מעודדים  גם תנועתיות מעיים טובה יותר, כולל תנועת מעיים שגורם לפעולת מעיים - וכך מסייעים להעביר חומרי פסולת אל מחוץ לגוף לפני שהם יכולים לקדם את הסרטן או מחלות אחרות.

מחקרים שנעשו על חולדות סוכרתיות מצביעים על כך שתוספת לטווח ארוך של קונג'אק עשויה לסייע במניעת התקפי לב ושבץ  אצל אנשים שיש להם סוכרת. בחולדות סוכרתיות שקיבלו תזונה עשירה בכולסטרול, הקונג'אק מנע היווצרות פלאק בעורק האורטה (העורק הראשי). 

קונג'אק יכול לעשות את זה בבני אדם, גם על ידי הפחתת כולסטרול LDLורמות סוכר בדם. כמו סיבים מסיסים רבים, סיב הקונג'אק יכול להיקשר עם מגוון רחב של חומרים במערכת העיכול להאט עיכול, להקל על עצירות ולהפחית את הספיגה של שומן ופחמימות.

ככזה קונג'אק משמש לעתים קרובות במוצרים, המיועדים להפחית את רמות כולסטרול והטריגליצרידים בדם, כמו גם רמות סוכר בדם. משום שהוא יכול לספוג כמות גדולה של מים ולקדם תחושה של שובע, הקונג'אק משמש לעתים קרובות בתוספים שנועדו לקדם ירידה במשקל.

לבריאות!

להזמנה ישירה של דיאטת קונג'אק - לחצו כאן

למחקרים בנושא קונג'אק

מחקר 1: יתרונותיו של צמח הקונג'אק

מחקר 2: הפוטנציאל התזונתי והבריאותי של צמח הקונג'אק

מחקר 3: סקירה יסודית אודות צמח הקונג'אק

מחקר 4: הערכת הסיבים התזונתיים, המצויים בצמח הקונג'אק

מחקר 5: קונג'אק וירידה במשקל

מחקר 6: היתרונות של הסיבים התזונתיים המצויים בקונג'אק ויכולתם להקל על מחלת הסוכרת

מחקר 7: יתרונות מגובים מחקרית אודות צמח הקונג'אק

מחקר 8: צמח הקונג'אק מסייע למנוע או להקל על תופעת הכבד השומני

מחקר 9: סקירה אודות צמח הקונג'אק

מחקר 10: צמח הקונג'אק מסייע להקל על מחלות לב, סימפטומים שנובעים כתוצאה ממחלת הסוכרת ועל תופעת הסוכרת עצמה

מחקר 11: סקירה והתוויות של הסיבים התזונתיים העיקריים, המצויים בצמח הקונג'אק

מחקר 12: הערכה של תוספי תזונה, של צמח הקונג'אק

מחקר 13: צמח הקונג'אק תורם לגופנו אנרגיה ומייעל את תהליך הירידה במשקל

מחקר 14: סקירה מלאה אודות הסיבים התזונתיים, המצויים בצמח הקונג'אק

מחקר 15: השימוש המסורתי והיתרונות של צמח הקונג'אק