אנשים רבים אינם חיים בדיוק כפי שהיו רוצים ולמעשה אם הגעתם לעמוד הזה, סביר להניח שהייתם רוצים לעשות שינוי כזה או אחר בחיים שלכם. בכדי שנוכל לעבוד על עצמנו, עלינו קודם כל להיות מודעים לעצמנו ולסביבה שלנו ולהבין שאנחנו באמת רוצים לעשות שינוי כלומר להכיר בזה - זה השלב הראשון. בואו ננסה לעשות סוג של חלוקה קטנה שתגרום לנו להבין את הדברים קצת יותר לעומק. מצד אחד יש את מה שנקרא העולם המצוי שזה בעצם כל מה שהצלחנו להשיג עד עכשיו, החיים שאנו חיים היום, מקום העבודה שבו אנו עובדים ולמעשה כל מה שמייצג את החיים שלנו בהווה - התוצאות והגורמים השונים שלמעשה הביאו אותנו לאותה נקודת זמן בה אנו נמצאים היום. 

 

מצד שני, יש את העולם הרצוי כלומר כל מה שהיינו רוצים להשיג, היינו רוצים לשנות, עולם שעונה לי על השאלה: איפה הייתי רוצה להיות או לאן הייתי רוצה להגיע?. אנשים עם ביטחון עצמי נמוך או אנשים הסובלים מדימוי עצמי נמוך לעתים מוצאים את עצמם בנקודה הבאה: הם יודעים שיש כזה מקום אליו הם היו רוצים להגיע או אליו הם שואפים להגיע, אבל לא תמיד יודעים מהו המקום הזה. בניגוד אליהם, אנשים עם ביטחון עצמי גבוה שמאופיינים בתכונות אופי כמו אמביציה גבוהה, שאפתנות, כריזמה ומוטיבציה יש את היכולת לדעת בדיוק מה המקום הזה ולכן הם יעשו את כל מה שהם יכולים בכדי להגיע אליו.

 

הגישור בין שני העולמות מהווה סוג של פריצת דרך. למעשה מדובר בתהליך שיסייע לנו לגשר על אותו פער, זאת לאחר שנבין בדיוק מהם הגורמים שיוצרים את אותן תוצאות היום, עכשיו. לאחר שנבין זאת נוכל לעשות את השינוי.

 

כמה דוגמאות למכשולים שבדרך…

כמה פעמים כבר קרה לכם שהצבתם לעצמכם מטרה כמו למשל ״ממחר אני מתחיל דיאטה״ או ״ממחר אני מתחיל לבצע פעילות גופנית״ אך בפועל זה לא קורה? זה בדיוק הפער הזה אותו הזכרנו קודם לכן. אז איך מגשרים על הפער הזה? איך עושים את השינוי ואיך זה בכלל קשור לביטחון העצמי שלנו ולניסיון הבלתי פוסק לחזק אותו?

 

טיפ מספר אחד - איפה אתם רוצים לעשות את השינוי?

כתבו על דף לבן חלק ממש בעצמכם איפה הייתם רוצים לראות את השינוי בחיים שלכם? באילו תחומים? בעבודה? בזוגיות? עם הילדים? עם עצמכם? בחיים האישיים שלכם? עם הסביבה?.  מתי הטיפ הזה יכול להוות סוג של מכשול? כאשר אתם לא יודעים מה אתם רוצים לשנות!. זה בדיוק הקשר בין אותו פער לבין דימוי עצמי נמוך וביטחון עצמי נמוך. מדוע? כי לאנשים עם ביטחון עצמי נמוך אין תכנית פעולה מסודרת, אין מודעות ולכן הם לא תמיד יודעים מה הם רוצים ואיך להשיג את זה. יש פתרון! אפשר לשנות את זה!.

 

במקביל מדובר באנשים שלרוב אין להם הדרייב הזה. זה המקום לעשות סדר במחשבות שלכם, ברגשות שלכם וברצונות שלכם. ברגע שנשיג את הסדר הזה נוכל לטפל בשאר הדברים שמפריעים לנו ולמעשה לחזור לטיפ שלנו ולקיים אותו בפועל.

 

טיפ מספר 2 - תבינו מה מעכב אתכם!

בתור תינוקות שהגיעו לעולם אנו סופגים כל מיני דברים במרחב שלנו. הרגלים, אמונות, תפיסות, מחשבות ודברים נוספים שנספגים בנו ולמעשה מניעים אותנו לעשות פעולות מסוימות שמובילות לאותו עולם רצוי בו אנו נמצאים. אותם דברים למעשה מתגבשים בתוכנו מה שיוצר את המודעות שלנו. יש 4 גורמים שיכולים לעכב אתכם בגישור על הפער - תזכורת: איפה אתם נמצאים היום ואיפה הייתם רוצים להיות. הגורם הראשון נקרא תירוצים - סיפורים שאנו מספרים לעצמנו, השני - דחיות- הדברים שאני דוחה כרגע בגלל…, השלישי - אני קורבן וכל השאר אשמים (ההורים, האחים, הבן זוג שלי) … והרביעי - ציוניות!. ציוניות זה בדיוק מה שמונע מכם להתקדם. רשמו על דף בדיוק מה מעכב אתכם על ידי שאילת השאלות הבאות: מהם התירוצים שאני נותן לעצמי, את מי אני מאשים בחיים שלי, איפה אני קורבן ועוד. אותם דברים למעשה בפועל גורמים לכם - לא להאמין בעצמכם, הופכים אתכם לאדישים ולא פחות חשוב חוסמים אתכם ומבטלים את עצמכם בעיני עצמכם.

 

קחו אחריות על החיים שלכם, צאו מאיזור הנוחות שלכם, הפסיקו להאשים את הסובבים אתכם ומשם אין גבול לאן שתוכלו להגיע. זהו למעשה תחילתו של השינוי בדימוי ובביטחון העצמי שלכם. הדימוי העצמי הוא זה שמשפיע על המצב הרצוי וכדי לקיים שינוי עלינו להבין שכל התוצאות בחיים שלנו הן נגזרת ישירה של הדימוי העצמי שלנו. מה שאנחנו רוצים לשנות דורש קודם כל זמן ומאמץ, אין קיצורי דרך ואין קסמים - אתם חייבים להיות מחוייבים לתהליך הזה. סבלנות, רצון, אמונה ומוטיבציה הם אלו שיביאו אליכם את השינוי לו אתם מייחלים.