תרגיל המתח המושלם

 

המאמר באדיבות Nutri-D Sport

 

מאת: אורי שפרכר-מאמן כושר

 

תרגיל ידוע ומוכר ביותר הינו תרגיל המתח. תרגיל זה מיועד לכולם, החל ממתאמן או מתאמנת , בחור צעיר המתכונן לצבא ,בודי בילדר מבוגר או אישה המעוינינת להתחזק או להתחטב .

 

אילו שרירים מופעלים בתרגיל המתח?

 

השריר העיקרי המופעל במתח בו הוא הרחב גבי , שריר גדול שנמצא בגבנו . שרירים נוספים שמופעלים הינם  שרירים המסייעים בפעולת המשיכה או מסייעים בייצוב. במפרק המרפק לדוגמא, מתבצעת פעולת כפיפה שמשמעותה שרירים מהיד הקדמית שנכנסים לפעולה ומסייעים למשוך את גופנו מעבר למוט .

 

כיצד נבצע את התרגיל בצורה נכונה ? בכדי לבצע תנועה שלמה ומלאה עלינו להתחיל מנקודת מוצא שבה אנחנו תלויים על המוט והרגליים באויר כך שהמוט נמצא מעל לראשנו . כעת בעזרת משיכת גופנו למעלה ותנועה קלה עם הגוף אחורה (בכדי שהמוט לא ייתקע בראשנו) , נבצע את העליה עד שנעבור עם הסנטר את המוט , בירידה יש לישר את הידיים . על מנת  להגיע לתוצאות הרצויות ולמנוע פציעות מיותרות  חשוב לבצע את התנועה בצורה נכונה ומלאה.

אנשים לא מאומנים לעיתים קרובות ,לא יצליחו לבצע אפילו חזרה אחת במתח, ואולם חשוב לדעת שבתרגיל זה , ניתן  להשתפר באופן מהיר ובטוח.  אז איך עושים זאת ? כל תרגילי הגב המוכרים במכון הכושר יכולים לשפר את ביצוע תרגיל המתח , לכו למדריך מבכון לקבל הכוונה - זה שירות שניתן ללא תשלום.

 

 

דרכים לביצוע תרגילי מתח

 

תרגיל עליו אמליץ כאן ,הוא להתלות על המתח ובאמצעות כסא או כל מגביה אחר , להתלות כך שהסנטר כבר מעל המוט ובנקודה זו להחזיק כמה שאפשר ולרדת באטיות מטה.  בעזרת תרגיל זה עם חזרה מספר פעמים ומספר סטים בכל אימון –אני בטוח שתראו שיפור משמעותי ותצליחו לבצע חזרות מלאות .

 

דרך נוספת בה ניתן לבצע את תרגיל המתח עם מעט עזרה הינה בעזרת גומיה, אותה שמים מעל המוט ובצדה השני מתחת לרגליים , בצורה כזאת  הגומיה עוזרת בתנועת המשיכה כלפי מעלה .

למתאמנים המצליחים לבצע את התרגיל במספר חזרות מסוימות אך רוצים להשתפר ולהעלות את כמות החזרות אמליץ לעבוד בשיטה של מקסימום חזרות . המלצתי הינה לבצע  3 סטים ובכל אחד מהם לבצע  את מספר החזרות המקסימלי שלכם כאשר  בין סט לסט מנוחה של  2 דקות.  

 

תרגיל המתח יעיל וישים כיוון שלא חייבים מכון כושר בכדי לבצע אותו. בפארקים רבים תלויים מוטות מתח, ניתן לאלתר באמצעות ענפים מעצים , שערי כדורגל וכמובן קיימת אופציה לקנות מוט ולהתקינו בבית בקלות .

חשוב שאדם המעוניין להתקדם ולפתח את הכוח שלו ילמד לבצע את תרגיל המתח כהלכה , כיוון שזהו תרגיל איכותי ויעיל מאוד בחיזוק השרירים המופעלים בו .