שנות ה-2000, אינספור אופציות ואמצעים בעזרתם אנו יכולים ליצור קשר ומגע עם הלקוחות שלנו. אחת הדרכים להצלחה במכירות טלפוניות היא להביא את עצמכם או יותר נכון את העובדים שלכם למקום שבו על כל דבר שהלקוח הפוטנציאלי או הקיים- זה שכבר קנה בעבר או התעניין במוצרים/ בשירותים שאתם מציעים אומר לכם, יש לכם מה לומר בחזרה. למעשה, עלינו לייצר סוג של מניפולציה על כל סיטואציה כי למעשה אם נשים את הקלפים פתוחים על השולחן נוכל להודות שהכל מתחיל בשיווק וביכולת שלנו למכור מוצר או שירות. פשוט זה לא, קל זה ממש לא אבל אם נענה על הצורך הקיים של הלקוחות שלנו, אם נצליח לייצר מצב שבו הלקוח מבין שהוא באמת זקוק למוצר או לשירות שלנו נוכל לעשות זאת. כלומר, בפועל עלינו להביא את עצמנו למצב שבו אנו שולטים על מספיק מניפולציות בכל מיני סיטואציות וכל גם נוכל להניע את הלקוחות שלנו לקניה. המטרה הינה קודם כל לייצר שיחה, להבין את הלקוח שלכם ולדעת מי בדיוק נמצא שם על הקו בצד השני. לאנשי מכירות חריפים יש יכולת לזהות בדיוק את החולשות והחוזקות של הלקוחות שלהם מה שמעניק להם כמה נקודות יתרון.

העברת סמכות ושימוש בצורך הזה לטובתכם

אחרי שעשיתם שימוש בקשת רחבה של מניפולציות, מסלולים ושיטות, הלקוח עדיין לא סגר אבל הוא כן נמצא על המגרש שלכם. עליכם לנצל את המומנטום כאשר אחת הדרכים המועילות לסגירת מכירה או עסקה היא על ידי העברת סמכות. ברגע שאתם מעבירים את הסמכות אל הלקוח לרוב הוא יספק לכם סיבה נוספת להפעיל מניפולציה ואז זה השלב שבו עליכם יהיה לספק ללקוח שתי תועלות הכי משמעותיות והכי חזקות שהן גם הכי קרובות לדרך שבה אנו פותרים את הבעיה או מבליטים את הצורך של הלקוח במוצר הזה.

 

כאשר אתם שואלים את הלקוח שאלה כמו איך ״לדעתך אתה יכול לפתור את הבעיה שלך״, אוטומטית אתם יוצרים מצב שבו לא נוצר מקום, אין ריק, אין ואקום ולכן המומנטום קיים כאן ועכשיו. במכירות טלפוניות אין אחר כך, אין לא יכול, הכל חייב להתבצע עכשיו על גבי רצף של זמן הנמשך בסך הכל כמה דקות. המטרה במכירות טלפוניות שתמיד חייבת לעמוד לנגד עיניכם הינה ליצור כמה מסלולים, כמה אפשרויות ממבוי סתום אחד שלרוב קיים בהתחלת השיחה. כלומר מהשלב שבו הלקוח אומר זה לא אפשרי עבורי מבחינה כלכלית אני מגיע למצב של ״אולי אעשה מאמץ״, ״האם ניתן לפרוס את זה לתשלומים״ ו-״אילו אופציות אתה יכול לתת לי״ או ״איך אתה יכול לבוא לקראתי במחיר״… ברגע שזה כבר בשלב של אולי ולא לא מוחלט, הסיכוי שלנו להגיע למטרה עולה פלאים. התפקיד שלנו כאנשי מכירות הוא לפתוח עוד ועוד ערוצים, עוד אפשרויות, עוד דרכים ואז הרבה יותר קל למכור.

 

המטרה שלכם היא לזהות את הצורך, להבין את המוצר שלכם ולמזג ביניהם לאורך כל השיחה.