שאלתם את עצמכם פעם מה הנוסחא להצלחה במקום העבודה שלנו? איך ניתן למדוד הצלחה בעבודה? האם על ידי גובה המשכורת שלנו, האם על פי התפקיד אותו אנו מבצעים בפועל- בכיר או זוטר, האם לפי התגובות שאנו מקבלים מהאנשים איתם אנו עובדים, בכמות הלקוחות שהצלחנו לגייס בשנה האחרונה, אולי מדובר בשילוב של כל מה שתואר כאן ועוד… ובכן, השאלה איך להצליח בעבודה הינה שאלה מורכבת ויש לא מעט גורמים המשפיעים על אותה הצלחה שנמדדת כמובן לאורך זמן ולא על פני תקופה קצרה. בעוד יש כאלה שמאמינים כי ברגע שאתה מחליט לעסוק בתחום שאתה אוהב ואתה מתחבר לתפקיד שאתה עושה הדרך להצלחה קלה ופשוטה בעוד אחרים אומרים כי מה שחשוב זה להציב מטרות, יעדים ספיציפיים, ללכת עם חזון ולהאמין במה שאתה עושה וההצלחה כבר תגיע לבד. אז בחרנו כמה טיפים מקצועיים ואנושיים שייסיעו לכם להבין איך להצליח בעבודה שלכם!.

 

למדו איך לדבר עם כל אחד

ממש כמו שאתם לא מדברים באותה שפה עם בן או בת הזוג שלכם ועם אמא שלכם, כך עליכם להבין מול מי אתם עומדים בסביבה שבה אתם עובדים ולדבר עם כל אחד בשפה שלו. כל אחד ואחת מאיתנו שונה לחלוטין, יש בוס עצבני, בוס חבר’מן, בוס שתלטן עם אגו ובוס פגיע ולכן עלינו להתאים את עצמנו לאנשים שאיתם אנו עובדים, רק כך נוכל להשיג יציבות שהיא הדבר הכי חשוב במקום עבודה, להיות שייך!. אם נלמד ״לשחק את המשחק״, אם תרצו אפילו לרצות את הסביבה שלכם לפי הדרישות והצרכים שלה, לעתים אפילו להתעלם מכל מיני מכשולים שאנשים כאלה ואחרים מנסים לשים לנו, לא רק שנהייה שלמים ובטוחים במקום העבודה שלנו אלא גם נצליח להתקדם.

 

חשבו רחוק.. השמיים הם הגבול התחתון שלכם…

ברגע שהגעתם למקום עבודה או לחלופין פתחתם עסק, עליכם לתכנן את המטרות שלכם ולשאול את עצמכם שאלות כמו איפה אתם רואים את עצמכם בעוד חמש שנים מהיום, לאיזה תפקיד אתם שואפים להגיע, כמה כסף הייתם רוצים להרוויח בתוך x שנים ועוד שאלות שמסמנות עבורכם יעד, מטרה, הצלחה. אם תחיו את הרגע ותעשו יום אחרי יום את מה שאתם רגילים לעשות מה שנקרא- ראש קטן, תמצאו את עצמכם בדיוק באותה נקודה ולא תגיעו לשום מקום. אם הרעיון הוא להתקדם, להגדיל את ההכנסה, להתפתח ולצמוח אתם חייבים לחשוב קדימה, לראות איך אתם מביאים את עצמכם למקום הזה, מה אתם צריכים ללמוד כדי להגיע לשם, איזה פיתוחים ורעיונות אתם צריכים להביא, במה להשקיע זו הדרך להצלחה.  

 

בעבודה עובדים!

החיים מלאים בהפתעות, מכשולים ואין מה לעשות, כולנו סוחבים איתנו שק מלא. החוכמה בעבודה היא לשים את הכל בצד ולהתרכז במה שאתם עושים. מנהל הבנק, הכלב שמרגיש לא טוב, הדודה שמגיע מקליפורניה- אלה ועוד יחכו לשעה חמש או לשעה שבה אתם מסיימים. כשאתם מגיעים למשרד או לא משנה איפה אתם עובדים, התרכזו בעבודה, אמצו לעצמם דרכים ושיטות להתמקד ופשוט תהיו שם.


 

הקשיבו למנוסים מכם!

בחיים הניסיון משחק תפקיד חשוב ולכן לאורך הדרך נסו ללמוד מטעויות של אחרים, להתייעץ עם אנשים שראו דבר אחד או שניים כי אין מה לעשות, ניסיון בונה מקצועיות. אין אנו אומרים להקשיב לכל דעה, עצה או רעיון, אבל כן חשוב לפתוח את הראש וכשאתם נתקלים בסיטואציה מסוימת ולא יודעים מה לעשות, להקשיב למומחים.  

 

לסיכום, הדרך להצלחה בעבודה איננה פשוטה, דרושה התמדה, סבלנות, קשיחות ויצירתיות. אסור לוותר, חשוב ללכת עם מה שאתם מאמינים, להבין את החוזקות והחולשות שלכם ולפצות עליהם לאורך כל הדרך. למידה רציפה היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההצלחה שלכם הן בפן המקצועי והן בהיבט הפרקטי.