קחו שליטה על החיים שלכם - נפלאות על קואצ’ינג

 

אינספור מחקרים אשר בוצעו בשנים האחרונות מראים שיפור ניכר באיכות החיים, הפחתה ברמות הלחץ והמתח, טיפוח כישורים כמו מנהיגות ויכולת לזהות וגם להגשים את המטרות האישיות שלנו. יש המון שיטות אימון מה שנקרא קואצ’ינג החל מאימון למציאת החצי השני- קואצ’ינג זוגיות, דרך קבוצות קואצ’ינג לתזונה והרזיה ועד קואצ’ינג לילדים ולטיפול בבעיות קשב וריכוז. המטרה העליונה של כל השיטות היא לכוון אותנו, לעזור לנו למצוא את התשובות הנכונות לשאלות שכנראה אף פעם לא שאלנו את עצמנו, להבין מה אנחנו עושים לא נכון ממקום נקי, טהור, כנה ופשוט שלב אחר שלב להוריד את השכבות שפשוט חוסמות אותנו מלהתקדם בחיים. את סוג האימון כדאי לבחור לפי המטרות האינדיוידואליות שלנו, לפי האישיות והאופי, כך יהיה הרבה יותר קל לבחור את המאמן שהכי מתאים לכם. 

 

אז ליקטנו את התרגילים, עצות, הדברים שבאמת עובדים מסוגים שונים של אימונים וערכנו אותם למדריך הבסיסי  לקואצ’ינג כדי שאולי תתחילו לפני האימון ליישם בעצמכם כמה דברים המהווים את הבסיס לחיים טובים יותר .

 

 

רגשות- נועדו כדי שתשלטו בהם ולא להיפך

 

רגשות, בעיקר שליליים פוגעים בנו בכל כך הרבה מובנים: בריכוז שלנו, ביכולת שלנו לחשוב בצלילות, בצמיחה האישית שלנו ובעיקר שואבים מאיתנו את כל האנרגיות הטובות. אם רק תלמדו לשלוט ברגשות כמו מתח, כעס, עצב ודאגה, יהיה לכם הרבה יותר קל להגיע למטרה. אין זה אומר להדחיק אותם או ״לטאטא״ מתחת לשטיח אלא להיות מודעים. כשאתם מרגישים משהו, הדרך הטובה ביותר לשלוט ברגש הזה הוא להיות מודעים אליו ולציין בפני עצמכם בשיטה כלשהיא (על נייר/בקול רם/בלב) מה אתם מרגישים. ברגע שתבינו מה עודד ומה גרם לכם לחוש את התחושה הלעתים קשה הזו, תדעו גם להתמודד איתה ולהפחית אותה בפעם הבאה משמע לשלוט בה. נסו גם להוסיף תרגילי נשימות באמצע או בסוף היום ולהכניס פעילות גופנית לשגרה שלכם, זה יכול לעזור לצמצם רגשות שליליים.

 

 

כשאתם עושים משהו-תתרכזו רק בו

 

ספרים רבים נכתבו על כוחו של הרגע הזה ועל היכולת שלנו להתמקד במשהו אחד ספיציפי אותו אנו עושים כאן ועכשיו. המוח שלנו בנוי בצורה המאפשרת לו להתרכז בכל פעם במשהו אחד ולכן כשאתם מבצעים משימה בין אם זה הקראת סיפור לילדכם לפני השינה, כתיבת מייל או פעילות גופנית, התמקדו במה שאתם עושים ועשו אותו עד הסוף. במידה ואתם נחשפים לגירויים תוך כדי ביצוע המשימה, נסו לחשוב האם הגירוי הזה חשוב מספיק בכדי שתעצרו את המשימה שלכם, מעברים גוזלים מאיתנו את האנרגיה ופוגעים בתפקוד שלנו. 

 

 

מה הכי דחוף לכם?

 

החיים בנויים ממעגל שלם, ממש כמו אלו המציינים אחוזי הצבעה בתחום מסוים. קריירה, זוגיות, הורות, תחביבים, העשרה ופנאי. נסו לדרג את החשיבות של כל תחום ותחום בחיים שלכם מ-1-10 כאשר 1 כרגע פחות חשוב ו-10 דורש את הכי הרבה השקעה. שיטה זו תסייע לכם לדעת איפה למקד את רוב האנרגיה שלכם ומה יכול עכשיו לחכות, לפחות לקצת.