משימות רבות בחיי היום יום שלנו דורשות 100% ריכוז בכדי להגיע לביצוע טוב עד מעולה.דברים שאנחנו צריכים לעשות בין אם זה בלימודים או בעבודה דורשים מאיתנו להיות ממוקדים, חדורי מטרה, מפוקסים. אבל מה לעשות, לא תמיד זה כזה פשוט: הילדים, ריבוי משימות, חוסר בשעות שינה, תקופות של לחץ אלו ועוד פוגעים לנו באיכות הריכוז. אז כתבנו את המאמר שהמטרה שלו היא לתת לכם כמה טיפים שיסייעו לכם להתרכזף לשפר את הריכוז ולהגיע אפילו לביצועים טובים יותר….

 

 

הקשה בהתחלה, הקל בסוף

קודם כל אתם חייבים לבנות לעצמכם לו״ז מסודר עם דגש על בסוף היום ליום שאחרי ולא שבועות או חודשים מראש זאת משום שהחיים דינמים, משתנים וכל הזמן יש בלתמים. בסוף כל יום רשמו על דף לבן אמיתי או כזה של המחשב את כל המשימות שיש לכם לעשות ביום שאחרי וזה כולל הכל: משימות בעבודה, בלימודים, פגישות, משימות של הבית ועוד. כמובן שאת המשימות של העבודה יהיה עלינו לעשות בתחילת היום - בזמן שאנו במשרד או בחלל העבודה שלנו כאשר את משימות אלו יש לדרג מהקשות ביותר לקלות ביותר. את המשימות הקלות עדיף לעשות בתחילת היום כאשר אנו מרוכזים, עירניים, אנרגתיים וחדים. לעומת זאת את המשימות הקלות אלו שכמובן דורשות מאיתנו פחות ריכוז כדאי להשאיר לשלב של אחרי ארוחת הצהריים  כשאנו חשים עייפות, חוסר אנרגיה ואפילו תשישות.

 

התרכזו בכל פעם במשימה אחת ואל תנתבו בין המשימות

כדי להצליח להתרכז באמת עלינו להתמקד בכל משימה מתחילתה ועד סוף ורק אז לעבור למשימה הבאה אחריה. בנוסף, מומלץ לנטרל ״רעשים״ שפוגעים בריכוז שלנו ובתשומת הלב שאנו נותנים למשימה במידת האפשר כמו טלפונים, מיילים, הודעות וואטצ’אפ וכדומה. ברגע שנצליח להביא את עצמנו למקום שבו אנו עושים כל משימה בשלמותה רמת הריכוז שלנו תעלה פלאים.

 

רועש, נעים או שקט - מה אתם מעדיפים?

בעוד יש אנשים שחייבים שקט מוחלט די להתרכז, אחרים דווקא מביאים את עצמם לרמת ריכוז גבוהה יותר ברעש או אפילו לצד מוזיקה שהם אוהבים או מתחברים אליה. בדקו את הביצועים שלכם בשני המצבים ותוכלו להבין מה אתם מעדיפים. יחד עם זאת, יש משימות שדורשות שקט מוחלט בעוד אחרות אלו שקצת יותר זורמות לנו יכולות להשתלב נהדר עם מוזיקה.

 

קפה בלי מאפה

אם אתם מרגישים שאתם צריכים איזה בוסט של אנרגיה ומתקשים להביא את עצמכם לרמת הריכוז שהייתם רוצים להגיע אליה, קפה חזק בהחלט יכול לעשות עבודה מצוינת. כמובן שמומלץ להגביל את עצמכם למקסימום 3 כוסות קפה ביום ובכל זאת, קפה מעיר אותנו ונותן לנו איזה בוסט של אנרגיה. לעומת זאת, אם תשלבו קפה גם עם משהו עתיר קלוריות, סוכרים ושומנים אולי תרגישו אנרגיה חזקה אך תוך זמן קצר הסוכר שעלה גם צפוי לרדת ולכן אם אתם זקוקים שהריכוז יישאר שם לאורך זמן העדיפו פרי בצורתו הטבעית ולא שוקולד או מאפה.

 

הפסקה בין משימה למשימה

אפשר לקרוא לטיפ הזה כטיפ המנצח. פרגנו לעצמכם בין משימה למשימה בהפסקה שבה אתם עושים משהו שמרגיע אתכם ומאפשר לתאים במוח להתאוורר. מעבר חד בין משימה למשימה מקשה על ביצוע שוטף לעומת זאת אם תאפשר לעצמכם בין 6-15 דק הפסקה שבה אתם שומעים איזה שיר מגניב, שוכבים על הרצפה ומתרגלים נשימות, מתיחות לשרירים או כל דבר אחר שעושה לכם קצת טוב תצליחו למגנט אליכם השראה, יצירתיות, אור וכך להתרכז טוב יותר.