מבחן הפסיכומטרי הינו מבחן אשר קיים שנים רבות וככל שהשנים עוברות הוא גם עובר שינויים. אם בעבר היו מסתכלים על ציון הבחינה בצורה כללית, היום מסתכלים על הציונים בנפרד כלומר לתלמידים המעוניינים להתקבל לתחומים הומניים בוחנים יותר את הציון בחלק המילולי בהשוואה לתלמידים המכוונים למקצועות ההנדסה, שם החלק המתמטי יהיה בעל חשיבות גבוהה יותר.

 

חשוב גם להבין שפרט לעובדה שהאקדמיה מתאימה את המבחן בהתאם למקצועות השונים, גם עבור תלמידים עם ליקויי למידה והקלות יש מבחני פסיכומטרי שמותאמים באופן ספיציפי עבור ליקויי למידה כלומר מבחן בו נבחנים מול מחשב, מבחן עם יותר הפסקות והקשיים במבחן הם קצת שונים. אז נכון, כל מי שיודע שעליו לגשת למבחן הפסיכומטרי לומד לכך תקופה ארוכה, לוקח שיעורים בקורסים ייחודיים בהם החומר מועבר עם כל מיני כלים, שיטות, טכניקות ומיומנויות אשר ניתן לרכוש אותם תוך כדי הקורס במטרה להוציא את הציון הגבוה ביותר. איפה הבעיה? הבעיה היא דווקא ביום המבחן עצמו, יום שבו לעתים הלחץ משתלט הגוף ואנו עלולים להיכנס למצב של בלאק אווט. אז איך להצליח בפסיכומטרי, מה אפשר לעשות באותו יום כדי שחודשים של למידה לא יירדו לטמיון ואז נצטרך לעבור את המבחן שוב…

 

הנה כמה טיפים אותם ניתן ליישם, טיפים אשר יסייעו לכם לעבור את הבחינה בהצלחה…

1.        שמרו על השגרה אותה קבעתם לעצמכם- נסו לקיים בדיוק את אותו סדר יום ביום הבחינה, ממש כמו שעשיתם לאורך הסימולציות. אם אתם לא רגילים לאכול ארוחה גדולה לפני סימולציה, אין סיבה לעשות זאת באותו יום של הבחינה. אם אתם לא רגילים לשתות רד בול לפני שאתם בוחנים את עצמכם, למה לעשות זאת עכשיו? בקיצור שמרו על שגרה ועל רצף זה מאוד חשוב ועשו בדיוק את מה שאתם עושים בכל יום בין אם זה הליכה באוויר הפתוח, קפה וסנדביץ’ קטן או כל דבר אחר. 

2.        השתדלו להגיע בין 30-45 דקות לפני שהבחינה מתחילה- הגעה מוקדמת תאפשר לכם לבדוק ברוגע ובשלווה היכן אתם נבחנים, איפה ממוקמים השירותים, לבחור את מקום הישיבה בו הייתם מרגישים הכי בנוח לבצע את הבחינה ולעשות הכל רגוע. גם אם קמתם מאוחר, השעון לא צלצל ונתקעתם בפקקים נסו לשמור על רוגע, אל תיכנסו לפאניקה ודעו שבבחינה יש גם כתה למאחרים וחשוב מאוד לא להיכנס ללחץ.  הבוחן מחוייב למצוא לכם מקום שיהיה לכם נוח איתו ולכן חשוב לבדוק שהכסא נוח, לא מתנדנד, שהכסא מתאים לכם במידה ואתם שמאליים, שאין שום מנורה מהבהבת או כל דבר אחר שצפוי להפריע לכם במהלך הבחינה. לא משנה מה קורה שמרו על נינוחות ונוחות, לשמור על הריכוז ולהציג בפני הבוחן את הבעיה. 

3.        תביאו סווצר- פעמים רבות המזגן מקרר את הכתה ולכן גם כדאי שלא לשבת על המזגן ישירות וגם להביא אתכם משהו ארוך שיחמם אתכם.

4.        נסו להתנתק מהרעש שסביבכם - אנשים נוטים למלמל תוך כדי בחינה, לאכול דברים משקית שמרעישה, לדפוק עם הרגליים ועוד כל מיני חפירות שעלולים להפריע לכם. מומלץ לבקש מהבוחן שיבקש מהמפריעים לשמור על השקט ולא לעשות את זה בעצמכם.

5.        הביאו אוכל ושתייה- מכיון והבחינה נמשכת המון זמן כדאי להצטייד באוכל ושתייה כאלה שישמרו עליכם חדים, אנרגתיים ומרוכזים. שוקולד למשל מעלה את האנרגיה אך הוא גורם לירידה שלה די מהר לכן שווה לשמור את השוקולד לסוף הבחינות. פירות יבשים ואגוזים למשל יכולים לתת לכם אנרגיה זמינה.