עד כמה באמת שווה לנו לגדול?

 

 

אחת המטרות שעומדות לנגד עיניהם של כל אותם אנשים שמחליטים להירשם לחדר הכושר השכונתי היא ללא ספק הגדלת מסת השריר. התהליך שמתחיל את דרכו כתוצאה מהצורך להיות חזק, חטוב, מושך יש יאמרו אפילו סקסי משתלב עם צריכה מבוקרת של חלבונים כמו ביצים, טונה וחזה עוף. אם בעבר היו אלה גברים אירופאיים שהיו צורכים סטרואידים אנאבוליים במטרה להתנפח, היום יותר ויותר גברים ישראלים מכניסים לגופם ללא כל פחד חומרים שהוכחו כבר אינספור פעמים כמסכני חיים. רק לפני כמה שבועות כינס משרד הבריאות במכללת נתניה יום בו נכחו רופאים, שוטרים ושאר אנשי ציבור שניסו יחד להבין אחת ולתמיד כיצד ניתן להתמודד עם התופעה שמציפה את חדרי הכושר בארץ - סטרואידים אנאבוליים.

 

 

אז למי שלא שמע עליהם עד כה מדובר בכדורים המכילים כימיקלים אלו מדומים בתרכובת הכימית שלהם להורמון המין הגברי - טסטוסטרון שגם הוא משתלב בפורמולות השונות בצורתו הסינטטית. אינספור סיפורים כבר סופרו על נשים שהחלו להצמיח שיערות של גבר בגופן, על גברים שסבלו מהתקפי לב, על שינויים חדים ובלתי נשלטים במצב הרוח שהגיעו עד לכדי דיכאון והפרעות פסיכיאטריות קשות ובכל זאת התגובה הראשונה שעולה כאשר אנו שומעים על כל אותם כדורים וחומרים שאינם מאושרים על ידי משרד הבריאות ובכל זאת נמכרים בבתי המרקחת באופן שאינו חוקי  - איפה הפחד?.

 

את הסטרואידים האנאבוליים מייצרים בחו״ל במעבדות שאינן חוקיות ואינן עוברות תהליכי פיקוח אותם מבריחים לארץ ומוכרים שוב - בצורה שאיננה חוקית. בשנה האחרונה פונו עשרות מתאמנים בארץ לבתי החולים הסובלים מסוגים שונים של תופעות לוואי

 

 

אז מדוע אנשים לוקחים אותם?

 

 

אז כאמור התופעה החלה לצבור תאוצה לפני לא מעט שנים במזרח אירופה בעיקר על ידי נבחרות המתחרות בתחרויות, אצנים ושאר ספורטאי סיבולת תחרותיים שזה למעשה המקצוע שלהם ולכן כל מה שהם רואים מול העיניים זה לשפר את ההישגים ולהגדיל את מסת השריר. כאשר עושים תפנית ומגיעים לחדרי הכושר הפזורים בכל רחבי הארץ מדובר במתאמנים (בעיקר גברים) שבמקרה הטוב הגיעו כבר לגיל 30 לכן מודעות לגבי הסיכונים אמורה להיות יחסית מפותחת ובמקרה הרע מדובר בילד בין 17 שנמצא לפני גיוס וחולם להתקבל לסיירת צנחנים. אותם גברים ממש לא שבעי רצון מאבקות החלבון והגיינרים הנמכרים בשוק תוספי התזונה, הם רוצים הרבה יותר וכמה שיותר מהר. חזה רחב, קוביות בבטן וידיים של מאצו עם ורידים בולטים הם רק חלק מהדימוי הגברי שנוצר בחללי הכושר שמוצפים במשקולות כבדות ובמדריכים מקצועיים שלעתים גם מיואשים כי הם לא ממש מצליחים לשלוט בתופעה הזו שמסתבר רק הולכת ותופסת תאוצה. חלק מהמתאמנים צורכים את הסטרואידים האנאבוליים בכדורים, חלקם בזריקות, רק דבר אחד בטוח - אף אחד לא ממש יודע מה יש בפנים

 

 

למה זה יכול לגרום?

 

מחקרים בכל העולם מראים כי נטילה של סטרואידים אנאבוליים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך עלולה לגרום להופעה של תופעות לוואי שונות ולנזק בלתי הפיך לגוף. בעוד נשים שצורכות אותם עלולות לפתח תכונות גבריות כמו שיער על החזה וקול בס, שני המינים עלולים לגרום לעצמם לחוסר איזון קשה במערכת ההורמונלית מה שפוגע בפוריותבנוסף, פגיעה מסיבית בתפקודי הכבד, עלייה ברמות השומנים בדם, פצעי אקנה, שינויים מסיביים באיברי המין, נטייה לתוקפנות ולהפרעות פסיכוטיות וזו רק רשימה חלקית ומצומצמת.  

 

 

איך הם עובדים?

 

בפועל מה שקורה יחד עם הצריכה של הסטרואידים האנאבוליים הוא פירוק מהיר ויעיל של חלבון המעודד בנייה של השרירים. את החומרים לוקחים מבלי לוותר על אימונים הכוללים הרמת משקולות אינטנסיבית בשילוב של צריכת חלבונים ופחמימות. הנטילה מתבצעת בסייקלים. כל סייקל נמשך בין 8-14 שבועות ואחריהם עושים עצירה כדי לאפשר לגוף לחזור ולייצר את ההורמונים באופן טבעי. מי שכבר נכנס לזה, בודק טוב טוב מה עליו לעשות ואיך כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר אך רבים מהמתאמנים אשר מצליחים לפתח שרירים מגלים כי תוך זמן קצר התוצאות פשוט נעלמות, אך הגוף לא שוכח דבר.

 

 

מדובר בתופעה יקרה שנעה בין מאות לאלפי שקלים לסייקל וכמובן שאף אחד לא באמת יודע איפה החומרים האלה מיוצרים

 

אז לפני שאתם מתפתים למשהו שאתם לא באמת יודעים איך הגוף שלכם יגיב אליו, כדאי שתדעו שאפשר להגיע לתוצאות מעולות עם עבודה מבוקרת, תזונה מאוזנת עשירה בחלבונים ותוספי תזונה שיוצרו בפיקוח מלא. אל תחפשו קיצורי דרך. הסתכלו על החיים כמתנה ועל הגוף שלכם כאוצר יקר מפז ושמרו עליו.