אם תשאלו כל מפתח גוף מקצועי הוא ישתף אתכם שבסוף כל אימון ולפני כל לילה הוא לא מוותר על המגנזיום שלו. אז מה הוא יודע שאנחנו לא? ומה אומרים החוקרים על זה?

המגנזיום הוא אחד המינרלים החיוניים ביותר לגוף. הוא הכרחי לפעילות התקינה של השרירים ולבניית העצמות.

על פי נתוני משרד הבריאות, צריכת המגנזיום של רובנו לא מגיעה לצריכה היומית המומלצת.

הדבר בולט במיוחד כשמדובר בספורטאים ומפתחי גוף, הזקוקים ליותר מגנזיום בגוף לצורך הפעילות האינטנסיבית, ומאבדים גם יותר מגנזיום בזיעה המופרשת בזמן האימון.

להזמנת מגנזיום לאימון לחצו כאן >>

השפעת המגנזיום על השרירים

מחקרים מראים כי צריכה של מגנזיום משפרת את הביצועים באימון, בפרט אימוני כוח וסיבולת. במחקרים נמצא, שרמות מגנזיום גבוהות משפרות גם את הגמישות של הגוף. עוד נמצא, שלמגנזיום יש תפקיד מרכזי בתהליכי בנייה וחידוש של שרירים ורקמות שנפגעו כתוצאה מאימון בעצימות גבוהה. ואילו מחסור במגנזיום עלול לגרום לחולשת שרירים, התכווצויות ועייפות.

על פי המחקרים, מגנזיום הכרחי לתפקוד של מערכת השרירים ומשתתף בתהליך הכיווץ וההרפיה של השריר. משום כך, מחסור בו מוביל באופן ישיר לשרירים תפוסים.

למגנזיום יש גם תפקיד חיוני בהרחבת כלי הדם ושיפור זרימת הדם, וכתוצאה מכך הוא תורם להרפיה של השריר. עוד נמצא במחקרים, שמגנזיום מקל על תהליך צריכת החמצן בזמן מאמץ ומשפר את פעולת השרירים.

בנוסף, מחקרים מראים שהוא משתתף בתהליך חידוש מאגרי האנרגיה בזמן מנוחה.

להזמנת מגנזיום מומלץ לחצו כאן >>

מגנזיום קריטי להתאוששות נכונה

למגנזיום יש תפקיד מרכזי בהתאוששות לאחר האימון.

בזמן אימון בעצימות גבוהה נוצרת בשרירים כמות גדולה של חומצת חלב, שמתפנה לכבד והופכת לסוכר שמשמש להפקת האנרגיה. לאחר הפסקת הפעילות חומצת החלב מתפנה חזרה לכבד.

כשקצב הפינוי של חומצת החלב איטי יותר מקצב הייצור שלה, היא מתחילה להצטבר בשרירים ובדם - והעודפים שמצטברים פוגעים ביכולת של הגוף להתאושש, ועלולים אפילו לגרום לפציעות ספורט.

המחקרים מראים, שלמגנזיום יש תפקיד עיקרי בפינוי חומצות החלב מהדם, ומניעת עייפות הנגרמת על ידי הפעילות הגופנית.

מגנזיום לספורטאים אלפא | טבע בריא


איך הכי נכון לצרוך מגנזיום?

כיוון שהתזונה המודרנית ומי השתייה דלים במגנזיום, ספורטאים ומפתחי גוף צריכים להקפיד על שילוב מזונות עתירי מגנזיום בתפריט, ועל צריכה של תוסף מגנזיום.

הכי חשוב ליטול את המגנזיום לאחר כל אימון. אולם, כיוון שחלק ניכר מההתאוששות של השרירים וגדילתם קורה במהלך השינה, הספורטאים המקצועיים נוהגים ליטול אותו גם לפני השינה כדי להרפות את השרירים, לעודד את פירוק חומצת החלב ולאפשר התאוששות טובה יותר.

קיימים מספר סוגים של מגנזיום. לעוסקים בספורט מומלץ לצרוך מגנזיום אוקסיד שהוא מגנזיום שאינו חומצי ואיננו גורם לאי-נוחות במערכת העיכול. המינון המומלץ הוא תוסף המכיל לפחות 500 מ"ג מגנזיום אוקסיד בכל כמוסה.

להזמנת מגנזיום מומלץ לאימון לחצו כאן >>

 

 

 

 


 מאיה בן שושן משמשת בשנים האחרונות ככתבת בריאות במגזין טבע בריא. היא בעלת תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, עם ניסיון רב שנים ככותבת, עורכת ויוצרת תוכן לדיגיטל ולטלוויזיה בתחומי הבריאות, ה-wellness והלייף סטייל.