ירידה במשקל מעסיקה אנשים רבים ולמטרות שונות, החל בספורטאים ומפתחי גוף, דרך אנשים שמעוניינים להרזות למען הבריאות ועד הסובלים ממחלות או תופעות הנובעות ממשקל עודף. השאלה המרכזית המשותפת לכולם היא כיצד ניתן לעבור את התהליך באופן מיטבי ובריא

תהליך הרזיה מוצלח חייב להתבסס על אורח חיים בריא, שינוי הגישה והחשיבה בכדי שהתוצאה תלווה אותנו לטווח ארוך. הסיכויים להצלחה תלויים במספר דברים חשובים.

איך עושים את זה?

1. תהליך ההרזיה חייב להתבצע בהדרגתיות ע״י תפריט תזונה בריא ומאוזן. מומלץ להימנע מדיאטות משוגעות אשר חותכות את הפחמימות מהתפריט, ניקוי רעלים שבועי ע״י שתיית נוזלים וכדומה. פעולות קיצוניות אמנם יורידו את משקל הגוף במהירות אך בדרך כלל, עם סוג כזה של ירידה תגיע עלייה שתוביל אותנו לחזור למשקל הקודם.

מומלץ לאכול מזונות דלים בשומן, לוותר על קינוחים, להעדיף מזונות עשירים בסיבים תזונתיים ולעבור ממוצרים לבנים למוצרים מלאים, לדוגמא במקום אורז לבן אכלו אורז מלא. הימנעו מלאכול אוכל מטוגן, העדיפו אוכל אפוי או מאודה. הוסיפו ירקות לכל ארוחה. אכילה של סלט או מרק ירקות לפני ארוחה ימלאו אתכם ויקטינו את צריכת הפחמימות היומית. שתו הרבה מים.

 

2. מומלץ להוסיף בהדרגה פעילות גופנית. העדיפו הליכה למרחקים קצרים במקום נסיעה ברכב, רדו שתי תחנות לפני מהאוטובוס ולכו קצת ברגל, עלו במדרגות במקום במעלית וכו׳. פעילות גופנית מזרזת את הירידה במשקל, שומרת על גוף בריא ומעלה את קצב חילוף החומרים.

 

3. שמרו על התמדה. גם אם התפנקתם במסעדה טובה, אל תתנו לזה לשבור אתכם, המשיכו הלאה הקלוריות כבר יתקזזו מעצמן.

 

4. עודף משקל מתרחש עקב כמות גבוהה של קלוריות הנכנסת לגוף, ועולה על כמות הקלוריות שאנו מוציאים. לאחר שביצעתם את שלושת השלבים הראשונים, דעו שקיימים תוספי תזונה להרזיה אשר יתרמו לתהליך הירידה.


תוספי תזונה לדיאטה והרזיה | טבע בריא

איזה תוספי תזונה להרזיה קיימים?                                                      
 

  • פורקסולין - מחקרים רבים הוכיחו, שהפורסקולין מונע עלייה במשקל. הדיטרפן, החומר הפעיל שבצמח הפורסקולין, גורם לשחרור שומן מתאי שומן וניצולו לאנרגיה. בכך הוא תורם להאצת תהליך פירוק השומנים ולהפחתה משמעותית באחוזי שומן ותומך בתהליך הירידה במשקל.
  • קונג'אק - הקונג'אק עשיר בסיבים תזונתיים. בכמוסות, הנפח שלהם כאשר הם יבשים הוא קטן. כשאנו נוטלים את הכמוסות עם כמות גדולה של מים, הסיבים סופחים נוזלים ומתנפחים וממלאים את נפח הקיבה. כך נוצרת תחושה של שובע והתוצאה היא ירידה במשקל.
  • חומץ תפוחים - מחקרים הראו שצריכת חומץ תפוחים מאיצה את תהליך הירידה במשקל בצורה משמעותית, ומצמצמת את הצריכה הקלורית היומית. עוד הראו המחקרים, שצריכת חומץ תפוחים עוזרת להפחת תחושת התיאבון.
  • כמוסות קפה ירוק - מכילות חומצה כלורגנית אשר שורפת שומנים, מעלה את קצב המטבוליזם בגוף ומונעת השמנה.
  • גריסיניה קמבוג׳יה - מפחיתה את רמת הכולסטרול בגוף, מורידה שומן מיותר ומונעת מחלות לב וכלי דם.
  • דיאטת פטל - כמוסות פטל מזרזות את מערכת שריפת השומנים, מונעות הצטברות שלהם ומסייעת תמיכה בירידה במשקל.
  • אצות להרזיה - אצות מפרקות את מאגרי השומן בגוף, מונעות תחושת רעב ומאפשרת ירידה של בין 200-500 גרם ביום.

 

קיימים סוגים נוספים של תוספי תזונה להרזיה, לפני הרכישה והשימוש מומלץ לבדוק שהמוצר מאושר ע״י משרד הבריאות הישראלי, לקרוא את הרכיבים להשתמש בו בבקרה, בשליטה ובמשך זמן מסוים.

Super Food Diet Banner new1

 _________________________________________________________________
מאיה בן שושן היא כתבת בריאות במגזין טבע בריא. היא בעלת תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, עם ניסיון רב שנים ככותבת, עורכת ויוצרת תוכן לדיגיטל ולטלוויזיה בתחומי הבריאות, ה-wellness והלייף סטייל.