למה הוא טוב?

"מגנזיום הוא מינרל משמעותי לתפקוד תקין של התאים בגוף". מספרת דנה משגב, נטורופתית. "המגנזיום חיוני לאיזון לחץ הדם ולהפחית התכווצויות שרירים תכופות. חלק גדול מצרכני תוספי המגנזיום הם אנשים אשר לוקחים תרופות להורדת הכולסטרול ואיזון לחץ הדם. צריכת תרופות אלו גורמת לאיבוד מגנזים ולכן קיים צורך משמעותי לספק אותו באמצעות תוסף.  צריכת מגנזיום גם מומלצת כדי לסייע לטיפול  בהפרעות בקצב הלב, במקרים של אסטמה קשה, ולסייע לשיפור סימפטומים של מיגרנות וקשיי עיכול".

להזמנה ישירה של כדורי מגנזיום

כמה מגנזיום אנחנו צורכים ביום וכמה אנחנו אמורים לצרוך?

"לצערי הרב הסקרים בישראל מראים שקיים פער משמעותי של כ 100 מ"ג ביום עבור רוב אוכלוסיית ישראל, בין הכמות המומלצת לבין הצריכה בפועל".

מדוע?

"המגנזיום לאט לאט נעלם מהצמחים שאנו מגדלים בשל חומרי הדברה מלאים באשלגן וזרחן, אשר פוגעים ביכולתו של הצמח לספוג מגנזיום מהאדמה. אנחנו כבר לרוב לא שותים מבארות מים תת קרקעיים שספגו מינראלים מהאדמה, אלא שותים שנאספו על פני הקרקע ועברו טיהור נוסף והתפלה.

בנוסף אנחנו אוכלים מזון צלוי, מאודה או מבושל שמסיר את המגנזיום מהאוכל. העניין הוא שקשה מאוד לגלות מחסור במגנזיום זאת משום שהוא נמצא בתאים עצמם ולא בדם. מצבים כמו התכווצויות שרירים, עפעף רועד, עייפות, כאבי ראש, בחילות - אלו ועוד יכולים להעיד על מחסור במגנזיום. זו הסיבה שיותר ויותר רופאים, תזונאים ונטורופתים ממליצים על תוסף מגנזיום באופן קבוע".

מגנזיום לבריאות הלב

אילו סוגים של תוספי מגנזיום קיימים?

"קיימים בשוק שני סוגים עיקריים של כדורי מגנזיום: 

מגנזיום ציטראט: מכיל חומצה ציטרית שהתכונה הבולטת שלה היא יכולת קשירה אורגנית, דבר המאפשר לתאים במערכת העיכול לספוג טוב יותר את המגנזיום. כאן המגנזיום נספג כפי שהוא, ללא צורך לעבור תגובות כימיות במערכת העיכול.
מגנזיום אוקסיד: שייך לקבוצה לא אורגנית, ולכן עליו לעבור תגובה כימית של תהליך עיכול עם חומצות הקיבה בכדי לאפשר לו להיספג בגוף".

להזמנה ישירה של כדורי מגנזיום

כיצד את ממליצה לבחור את המגנזיום המתאים לך ביותר?

"הכל תלוי בצרכים האינדוודואליים של הצרכן", אומרת מזרחי, " בעיקרון למגנזיום ציטראט יש כמה יתרונות מרכזיים שגורם לרוב הצרכנים להעדיף אותו: הוא בעל יכולת ספיגה גבוהה יותר בגוף, הוא בעל פחות תופעות לוואי, בשל יכולת הקשירה האורגנית לא נוצרים ממנו עודפים הדורשים תהליכי פירוק מיותרים. 

אולם גם למגנזיום אוקסייד יש את היתרונות שלו ומתאים לפלחים יותר ספציפיים באוכלוסייה: הפורמולה שלו מתאימה למי שנוטה לפתח מחסור במינרל המגנזיום, כמו למשל אנשים הנוטלים תרופות, אנשים עם בעיות ספיגה, עם חומציות יתר בקיבה, נשים בהריון, אנשים הסובלים ממיגרנות וכאבי ראש לעתים קרובות ועוד".

איזה תוסף מגנזיום הכי מומלץ?

"כשזה נוגע למגנזיום יש להקפיד על בחירת המוצר המתאים ביותר. סדרת המגנזיום של נוטרי די זכתה לאחרונה לשבחים רבים בשל הספיגה המהירה ויעילותה גם בזמן השינה".

להזמנה ישירה של כדורי מגנזיום



למה מגנזיום טוב? Iכמה מגנזיום מומלץ לצרוך?Iסוגי כדורי המגנזיום הקיימים Iכיצד לבחור את המגנזיום המתאים לך ביותר?Iמהו תוסף המגנזיום המומלץ? 

קרא עוד

כדורי מגנזיום מומלצים

מגנזיום הוא אחד המינרלים הכי חשובים לגוף האדם שכן הוא לוקח חלק במגוון של תהליכים. מינרל המגנזיום משפיע על בריאות העצמות, הוא מסייע בתהליך העברת מסרים במערכת העצבים ואחראי על כיווץ והרפיית השרירים. מינרל המגנזיום הוא חלק מתהליך ניצול האנרגיה בתאים לכן מי שמבצע אימוני נפח בעיקר עלול לסבול ממצב של מחסור.

למעשה, הצבע הירוק שאנו רואים בעצים ובצמחים נקרא כלורופיל שהוא בעצם מינרל המגנזיום. בלי המגנזיום אין חיים. המגנזיום הוא זה שנותן את האנרגיה לגוף, את האנרגיה לתאים והוא לוקח חלק בקרוב ל- 400 תהליכים אנרגתיים בגוף האדם. הכמות המומלצת של מגנזיום ביום היא 420 מיליגרם ביום, כאשר נשים בהריון וספורטאים אמורים לצרוך בממוצע 700 מיליגרם. התזונה ומי השתייה דלים יחסית במגנזיום ולכן פעמים רבות מומלץ לצרוך כדורי מגנזיום או תוספי מגנזיום להשלמה תזונתית וכך למנוע מחסור.

חל שינוי ניכר בתזונה שלנו ולכן לא כולם מצליחים לקבל את מנת המגנזיום המומלצת. מכיון והוא משתתף בכל כך הרבה תהליכים בגוף ומחסור שלו עלול להוביל למגוון של תופעות לוואי כמו תשישות, בעיות בעיכול, מיגרנות חשוב לצרוך תוסף מגנזיום על בסיס יומי. מחסור במגנזיום בין השאר גם משפיע על תהליך ההזדקנות של הגוף ולמעשה מגביר אותו. יחד עם זאת, נמצא קשר ישיר בין מחסור במינרל המגנזיום לבין היווצרות של בעיות בקצב הלב ולהיווצרות של מחלות לב וכלי דם.

מדוע יש התכווצות של כלי הדם

כאשר לגוף אין מספיק מגנזיום מתקיים מצב של התכווצות גדולה יותר של כלי הדם, יש יותר פעילות של שומנים ואז עולה הסיכוי להיווצרות של טרשת כלומר סתימות של העורקים כתוצאה מהיצמדות של אותם השומנים.

מי שעוסק למשל בפעילות ספורטיבית מאומצת בין אם זה חיילים בצבא, ספורטאים שהם אצנים, רוכבי אופניים, מרימי משקולות, שחיינים, ספורטאי תחרות ומאבדים זיעה - זקוקים לתוסף מגנזיום בכדי למנוע מצב של מחסור.

מלבד העובדה שהמינרל לוקח חלק במגוון של תהליכים, הוא גם משפיע מאוד על ההישגים של ספורטאים, עוזר להם בשיפור הביצועים, שומר על בריאות כלי הדם ואף תורם לשיפור איכות החיים שלנו.

אילו כדורי מגנזיום מומלצים

חברת נוטרי די מייצרת ומשווקת שלושה סוגים שונים של מגנזיום. הסוג הראשון נקרא מגנזיום לספורטאים המותאם למאמצים פיזיים עצימים, השני מכונה מגנזיום ציטראט שזו בעצם פורמולה בעלת יתרון ביולוגי גבוה המאפשר למינרל להיספג בקלות רבה. הסוג השלישי נקרא מגנזיום אוקסיד ומספק לגוף כמות גבוהה של מגנזיום - 520 מ״ג לכמוסה ומותאם לאנשים הסובלים ממחסור או לנשים בהיריון.