אצה כחולה ירוקה היא מזון אורגני עשיר באיכות הגבוהה ביותר

להזמנת אצה כחולה ירוקה לחץ כאן

זה מיליארד שנים שהאצה כחולה ירוקה קיימת בעולמנו.

האצות הן מזונות ראשוניים, אשר מניבות את הערכים התזונתיים הגבוהים ביותר ואת כמות אנרגיית המזון הגבוהה ביותר, בעוד הן משתמשות בכמות הזעירה ביותר של משאבים. 

כבר 19 שנה שאני משתמש בספירולינה. זה 13 שנה שאני משתמש בספירולינה יחד עם אצה כחולה הנקראת אפניזומינון פלוס אקווה (אפ"א). האצות בעולם מספקות 90% מכמות החמצן הגלובאלית ויכולות לספק עד 80% מתצרוכת המזון שלו.

יתרון נוסף של האצות הוא בזכות עמדתם הנמוכה בשרשרת המזון. ככל שנעלה בשרשרת בחיפוש אחר מזון לאכול, כך נקבל ריכוז גבוה יותר של חומרים קוטלי עשבים, חומרים קוטלי מזיקים וקרינה עם מזוננו.  לדוגמא, מאכלי בשר מכילים פי 14 קוטלי עשבים וקוטלי חרקים מאשר פירות וירקות.

האצה כחולה הוכרה כמקור מזון חשוב עוד לפני ארבעת אלפים שנה, וסייעה למטפלים ברפואה סינית בטיפול במחלות הנובעות ממחסור בויטמינים זה אלפי שנה. 

אצות טריות היוו חלק קבוע מהדיאטה התזונתית של בני שבט המאיה והאצטקים.

גם בימים אלה אנשי שבט הקנמבו, המתגוררים סמוך לאגם ג'והאן שבצ'אד, בלב מדבר סהרה, עוד מכינים את האצות למאכל בצורת עוגות אצה.  

בארה"ב זה 30 שנה שחוקרים את נושא השימוש באצות כמזון על, עתיר חומרים מזינים. 

אצה ירוקה במעמקים

סגולותיה הבריאותיות של האצה כחולה ירוקה

האצה כחולה ירוקה מביאה לשיא את תפקודו הפיזיולוגי, הנפשי והמנטאלי של האדם, ועוזרת למנוע מצבים של חולשה, תשישות, ועייפות כרונית. אחד הגורמים העיקריים להרגשה של עייפות כרונית וחוסר כללי באנרגיה הוא דיאטה יומית לקויה. האצה כחולה גדלה טבעית ונחשבת למזון על משום שהיא מכילה מגוון גבוה של ויטמינים, חלבונים ומינרלים המספקים את כל צרכי התזונה של הגוף. 

יתרונות האצה כחולה ירוקה

  • תרופה טבעית לבעיות קשב וריכוז.
  • מחזקת וממריצה את המערכת החיסונית.
  • מנקה רעלים ומגנה על הכבד.
  • מגנה על מערכת הלב וכלי הדם.
  • אנטי אייג'ינג - עיכוב תהליכי הזדקנות.
  • מסייעת בדיאטה.

רכיבים של האצה כחולה ירוקה (AFA) כתוסף מזון

נוגדי חמצון:  אנטיאוקסידנטים טבעיים, ביניהם סופר אוקסיד דיסמוטא - ס Superoxide
חלבונים
מינראלים:  בעיקר סלניום וכרום.
אנזימים: קטלז (Catalase) אנזים המפרק מי חמצן.
פלבונואידים
תרכובות שומניות (Lipids) המשמשות כמקור אנרגיה מרוכז.
בטא קרוטין
פחמימות: Rhamnose , Ribose , Mannose, Fructose, Polysaccharides
ויטמינים: תיאמין (B1) , חומצה פולית, כולין, ניאצין. A , E , B12.

שני הסוגים העיקריים של האצה כחולה בהם התעניינתי במיוחד הן הספירולינה ואפ"א, האצה כחולה הצומחת בצפון אגם קלמאת באורגון, ארה"ב.

הפעם הראשונה בה נטלתי אצה כחולה ירוקה הייתה ב 1982, כאשר חזרתי משנת שהייה בהודו, שם לקחתי אצה כחולה כל יום. נטלתי מעט אפ"א ממש לפני שהשתתפתי בטקס ריקודים ושירה רוחני אשר נמשך עד הבוקר. מה שהדהים אותי היתה הקלות בה נשארתי מאושר, בהיר וממוקד: היינו שני אנשים בלבד, מתוך מאות אחרים, שהיו מסוגלים לרקוד עד הבוקר.

במשך השנים, האנשים שלקחו אצה כחולה ירוקה באופן קבוע דיווחו על שיפור כללי ויציב בערנות וכושר עמידה מנטאליים, יכולת פיתרון בעיות, יצירתיות חיזוק תהליך ההדמיה, יכולת מוגברת לזכור את חלומותיהם, הגברת היעילות של הזיכרון לטווח קצר וארוך, ותחושה חזקה יותר של בריאות ומרכוז.

ישנם מודטים המרגישים כי נטילת אפ"א מחזקת את הסינכרוניזציה במוחם ועוזרת למעבר קל יותר בין מצב ערות רגיל ומצב הרגיעה של גלי אלפא, או מצב המדיטציה. 

מסתמן כי אצה כחולה תורמת לפעילות המוח-הכרה בכ 70-80% ממשתמשיה. 

בנוסף, ייתכן כי אצה כחולה נלחמת בהשפעות הדיכאון ובעלת השפעות מרפאות אחרות.

צפינו באשה, אשר הייתה שרויה המצב של דיכאון כרוני כמעט כל חייה, יוצאת מדיכאונה יום אחד לאחר שהחלה לנטול אצה כחולה.

במקרה שונה, מטופל בן ארבע, שאובחן ואוטיסט והיה אילם כל חייו, החל לדבר לאחר שנטל אצה כחולה במשך כחודש.

אלו המקרים יוצאי דופן הללו אשר תומכים בטענתי כי לאצה כחולה השפעות ספציפיות על תפקודים שונים במוח ועל האנרגטיקה של אלה הנוטלים אותה.

היה זה משום איכויות אלה, המחזקות תפקודי המוח, שהחלתי לחקור את השפעותיה של אצה כחולה על אנשים הסובלים ממחלת האלצהיימר. במחקרי שפורסם בגליון החורף/אביב של מגזין הרפואה האורטומולקולרית מ1985, דיווחתי על השפעות חיוביות שנכרו בשני מטופלים אשר טופלו על ידי בסמיכות. שניהם אובחנו כחולים במחלת אלצהיימר על ידי מרכזים רפואיים של אוניברסיטאות מכובדות עד מאוד.

אחת המטופלים הייתה בת 66, אישה שכבר שבע שנים מאובחנת כחולת אלצהיימר, אשר, לאחר שישה חודשים, חוותה היפוך חלקי בחומרת מצבה. עם זאת, תגובתה לאצה כחולה הופסקה לאחר 6 חודשים ולא ניכר שיפור נוסף.

המטופל השני היה גבר בן 64, עורך דין במקצועו, אשר אובחן כחולה אלצהיימר זה שלוש שנים. היה ברור כי מצבו מדרדר במהירות. לאחר שנטל, במשך חודש, מינונים גבוהים של אצה כחולה, נראה כי תהליך הניוון נפסק והוא נשאר במצב יציב במשך שלוש שנים נוספות. 

שני המקרים אינם מהווים הוכחה כי אצה כחולה יכולה לרפא את מחלת האלצהיימר, אלא מעלים את האפשרות לעצור, זמנית, את התקדמות המחלה ואף להפוך כיוונה חלקית או לעזור במניעתה.

יש כמובן צורך במחקר פרטני בכדי לאמת את השפעותיה של האצה כחולה על מחלת האלצהיימר.

להזמנת אצה כחולה ירוקה לחץ כאן

גבריאל קזנס, M.D, הוא רופא הוליסטי וסופר. 

הוא מנהל שותף במרכז השבת נעורים עץ החיים בפטגוניה, אריזונה.ניקוי הגוף מרעלים - קרש קפיצה לאורח חיים בריא