אין אדם שלא מבין את החשיבות של צריכת חלבונים, אך לא כולנו מתעמקים בחשיבות זו ומקפידים על כמות החלבון המומלצת בהתאם למשקל גופנו. למעשה, צריכת חלבונים ממקור איכותי חשובה בכל גיל, אך בעיקר עבור ילדנו הנמצאים בתהליך של צמיחה וגדילה, לכן זקוקים לחלבון בצורה מעט אחרת.

החלבונים בונים את חלקי גופנו השונים בין אם זה העצמות שלנו, השרירים, התאים, הם גם בונים את המערכת החיסונית, תומכים בתהליך של ייצור הורמונים, מסייעים לאזן את הנוזלים בגוף ואף משתתפים בתהליכי חילוף חומרים.

כל החלבונים מיוצרים מסוג של חומרי בניין המכונים חומצות אמינו. חלק מחומצות האמינו נחשבות לחיוניות, כלומר הגוף לא מסוגל לייצר בעצמו ולכן יש להקפיד לשלבן מהמזונות השונים אותם אנו צורכים כמו ביצים, מוצרי חלב, מוצרי בשר, דגים ואת השאר הגוף מייצר בעצמו. המוצרים היחידים המכילים חלבון מלא או חלבון שלם, כלומר חלבון המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לנו הם מוצרים מהחי ומוצרי סויה כמו למשל חלב סויה או טופו.

לכן, אם אתם צמחונים או טבעונים, חשוב להקפיד לשלב קטניות יחד עם דגנים ואז תשיגו את החלבון המלא. שילוב בין אורז לבין עדשים למשל יספק לגופכם את כל חומצות האמינו החיוניות.

מה עלול לקרות כתוצאה ממחסור בחלבון

אצל ילדים ובני נוער, מחסור בחלבון עלול לגרום לפגיעה בתהליך ההתפתחות והגדילה התקין. מחסור בחלבון עלול ליצור מצב של עייפות, פגיעה במערכת החיסונית, איבוד של מסת שריר, נשירת שיער… בנוסף, מחסור בחלבון עלול לגרום לפגיעה בתהליכי התאוששות סטנדרטיים.

מתאמן מרים משקולת מאחור

איך מחשבים את כמות החלבון

בעת מאמץ נוצר מצב של הרס רקמות ותאים. הגוף שלנו זקוק לכמות מוגברת של חלבון במטרה לאפשר לגוף להשתקם ולבנות את עצמו מחדש. הכמות המומלצת עבור ספורטאים מכל הסוגים כמו מרימי משקולות למשל היא 1.5-2 גרם חלבון על כל קילוגרם ממשקל גופנו.

אם אתם מקפידים על ביצוע של פעילות גופנית סדירה, ניתן להשלים את מנת החלבון הדרושה לכם באמצעות אבקת חלבון שמצד אחד תספק לגוף עוד מגוון של רכיבים פרט לחלבון עצמו ותתמוך בתהליכים הגופניים המתרחשים סביב האימון ומצד שני תאפשר לכם להנות מגיוון שכן אבקות חלבון מגיעות במגוון של טעמים מעולים.

איזה אבקת חלבון עדיף

בעת בחירת אבקת חלבון יש לוודא ראשית שמדובר בתשלובת חלבונים המשלבת חלבון ביצה עם חלבון מי גבינה. מחקרים בשנים האחרונות מצביעים בבירור על עליה בהשפעה של תשלובת החלבון המשלבת חלבון ביצה אל מול חלבון שאינו משלב חלבון ביצה.


לאבקות החלבון הנמכרות ביותר לחצו כאן>>