החלטתם שאתם נכנסים לשגרת אימונים. שאתם עובדים לפי תכנית מסודרת, מגיעים לחדר הכושר ונותנים בכל פעם מחדש את כל מה שאתם יכולים. מעולה! כל הכבוד. הגעתם לחדר הכושר, עשיתם את כל התרגילים לפי התכנית, הרגשתם מלאים באנרגיה, חדורי מטרה ובסוף האימון הרגשתם מצוין. אכלתם ארוחת ערב, עשירה בחלבונים ובכל מה שצריך, הלכתם לישון והנה בבוקר קמתם כשכל השרירים שלכם תפוסים לגמרי. עשיתם מתיחות, נתתם לגוף קצת להתאושש, הבנתם שהתפיסות הזו היא משום שלא התאמנתם הרבה זמן. והנה… המשכתם להתאמן, החלטתם שאתם משלבים גם קצת אירובי כמו ריצה, אופניים או שחייה ושוב, השרירים שלכם נתפסו.

אז למה השרירים שלנו בעצם נתפסים?

אז קודם כל חשוב להבין כי כאבי שרירים מהסוג הזה, שרירים תפוסים אחרי אימון הם תופעה נפוצה ואיננה מסוכנת. זה קורה לרוב למי שלא מבצע את האימונים שלו בהדרגה אלא נותן את כל מה שהוא יכול בכל הכוח.

אז הטיפ הראשון שלנו הוא בעצם לנסות לקחת צעד אחורה ולהקשיב לגוף שלכם. אין צורך באימון הראשון להרים את המשקולת הכי כבדה בחדר הכושר או לרוץ על ההתחלה 10 קילומטרים. בטווח הקצר הגוף שלכם לא מוכן לסוג המאמץ הזה עדיין ולכן אתם רק מזיקים לו ומעודדים מה שנקרא פציעות ספורט. חשוב לעשות הבדלה בין סוג כזה של כאבים, אחרי אימון לבין שרירים שנמתחים בזמן האימון, בפתאומיות.

למעשה גם ספורטאים מקצועיים סובלים משרירים תפוסים כאשר הם מבצעים סוג שונה של פעילות לה הם לא היו רגילים עד עכשיו. אותם שרירים תפוסים נוצרים כתוצאה מסוג של עומס שהפעלנו על השרירים ועל הרקמות סביבם. מה שקורה זה מאין קרע מיקרוסקופי בסיסי של השריר אשר גורם למצב של שבירת החלבון ויוצר סוג של דלקת מקומית.

השריר התפוס הוא בעצם תגובה טבעית של הגוף המנסה להתרגל לשינוי שנוצר. מעכשיו יתחיל תהליך התאוששות של הגוף ולאט לאט הגוף יסתגל לשינוי הזה. בשונה משריר תפוס, מתיחה יכולה לקרות בזמן האימון והיא תוצאה של עייפות שרירית כלומר מצב שמופרשות חומצות חלב בריכוזים גבוהים מה שגורם למאין תחושת צריבה חזקה בזמן האימון.

זה השלב שבו עליכם להוריד את העומס ולאפשר לכאב לעבור אבל אם זה הכאב הזה גם נשאר ומלווה בנפיחות, יכול מאוד להיות שמתחתן את השריר ואז חייבים להפסיק ולנוח. אם הכאב ממשיך אתם צריכים לפנות לאורטופד ולאבחן בדיוק את הבעיה כדי שיותאם לכם טיפול. יש מצבים בהם הכאבים בשרירים הם תוצאה של מחזור במינרל המגנזיום.

כדורים לשרירים - מגנזיום לספורטאים

למינרל המגנזיום יש חלק ניכר בתהליך התכווצות והרפיית השרירים ביחד עם הסידן. ספורטאים רבים סובלים ממחסור במגנזיום בלי שהם יודעים על כך שכן מינרל זה בעצם מופרש בזיעה שלנו. אם אתם מרגישים שאתם נתפסים לעיתים קרובות יותר ממה שתיארנו בכתבה, יכול מאוד להיות שהגעתם למצב של מחסור במגנזיום שאחת התופעות שלו היא כאבי שרירים.

חברת נוטרי די פיתחה פורמולה ייחודית המותאמת לספורטאים ומפתחי גוף, מסייעת להשלים את ההרכב התזונתי החסר או אפילו מראש, למנוע אותו. למגנזיום יש עוד המון תפקידים בגוף ובין השאר הוא אחראי על החדרת כניסת הורמון האינסולין לתאים, מייצר את התהליכים האנרגתיים התאיים בגופנו, אחראי על תהליכי חילוף חומרים ולכן מדובר במינרל סופר חשוב עבור ספורטאים. בין 1-2 טבליות ביום זה מה שאתם צריכים כדי למנוע מצב של מחסור במינרל המגנזיום.