ארגון הבריאות העולמי ממליץ על כך ש4.5 אחוזים מסך הקלוריות שאנו צורכים ביום, מקורם יהיה מחלבונים. בעוד אנשים שאינם טבעונים נהנים מגיוון רב יחסית של חלבונים המגיעים ממזונות כמו בשר, דגים, עוף, פירות ים, גבינות, ביצים, מוצרי חלב, אצל טבעונים הסיפור מעט יותר מורכב, אבל זה ממש לא אומר שלא ניתן להגיע לכמות החלבון המומלצת.

 

זה נכון שלא מדובר בכמות חלבון גדולה מאוד, אך יש לזכור שמי מאיתנו שמקפיד להתאמן על בסיס קבוע ואין זה משנה איזה אימון, אמור לצרוך יותר חלבון בהשוואה לכאלה שאינם מתאמנים. כן חשוב לדעת שכמעט כל מזון המגיע מהצומח, מכיל בכמות כזו או אחרת חלבונים.

 

איפה יש חלבונים שלא ממקור מן החי?

ובכן, יש חלבונים בקטניות למשל: עדשים, חומוס, מש, סויה, שעועית מכל הסוגים מכילים חלבונים. בנוסף דגנים כמו שיבולת שועל, תירס, כוסמת, קינואה, אורז, לחם - כולם מכילים חלבון.

 

קטניות נחשבות למזון מרוכז מאוד בחלבון והן גם משלבות מינרלים וויטמינים נוספים כמו למשל ויטמינים מקבוצת B, ברזל, אבץ וסידן . את הקטניות מומלץ לשלב עם דגן במטרה לקבל חלבון מלא שמכיל את כל חומצות האמינו.

 

בנוסף, מזונות המכונים סופר פוד כמו אצת הספירולינה, תותי גו’גי ברי, אצת הכלורלה מכילים גם כן כמות נאה של חלבון.

 

אבקת חלבון לטבעונים - אלפא VEGAN

חברת נוטרי די זיהתה את הצורך ההולך וגובר של טבעונים וצמחונים להנות מאבקת חלבון איכותית שאיננה מכילה רכיבים מן החי. אלפא VEGAN הינה פורמולה המשלבת בין שלושה סוגי חלבונים: חלבון הספירולינה המגיעה מאצה הגדלה במים מתוקים, עשירה באינספור רכיבים תזונתיים חיוניים, חלבון אפונה - קטניה מעולה שגם כן מטיבה עם הגוף וחלבון סויה המספק לגוף מגוון של יתרונות. השילוב בין שלושת החלבונים הללו מספק לגוף פורמולה המכילה 88% חלבון צמחי טהור, ללא רכיבים מן החי וללא סוכרים. אלפא VEGAN הינה אבקת חלבון מעולה המכילה אך ורק רכיבים איכותיים, איננה משלבת חומרים משמרים או צבעי מאכל - היא מגיעה בשלושה טעמים מעולים: פרי בננה, שוקולד פאדג’ וקרם עוגיות. אבקת החלבון לטבעונים אלפא VEGAN מיוצרת ללא סוכר, ללא לקטוז, דלה בשומנים ועשירה מאוד בחלבונים איכותיים. היא מצוינת עבור צמחונים, טבעונים ואנשים הרגישים ללקטוז שמחפשים להעשיר את התפריט שלהם עם חלבון איכותי שמקורו מהצומח בלבד. ניתן לצרוך אותה לפני או אחרי אימון (למידע נוסף על חלבונים אחרי אימון) או סתם ככה כנשנוש בין הארוחות.