רבים מאיתנו ניסינו כבר אינספור של דיאטות והכל במטרה לשרוף שומנים, לרדת במשקל ולשנות את אורח החיים התזונתי שלנו בכדי להיראות טוב, לצמצם את החשיפה של הגוף למחלות המתפתחות כתוצאה ממשקל גוף עודף ולהרגיש אנרגתיים וחיוניים. הבעיה עם כל אותן דיאטות היא שברוב המקרים אנו נשברים וחוזרים למשקל גופנו הקודם ואף מעלים עוד כמה קילוגרמים מיותרים. מוכר לכם? במאמר הבא בחרנו את הטיפים האיכותיים ביותר שיסייעו לכם פעם אחת לרדת במשקל, פעם שנייה להישאר שבעים ולהימנע מהתפרצויות על ג׳אנק פוד או ממתקים בסו, היום ובפעם השלישית לשמור על המשקל הייעודי לאורך זמן.

 

1.  ארוחות קטנות - אחת הדרכים היעילות ביותר להישאר שבעים במהלך היום ולמנוע מצב בו אנו אוכלים כמות גדולה של מזון במטרה לשבוע היא לאכול בין 6-8 ארוחות קטנות, אותן נפרוס לאורכו של היום. התחילו את הבוקר עם שתי פרוסות עשויות לחם שיפון מלא בשילוב גבינה רזה, ירקות וביצה, המשיכו עם תפוח או פרי אחר ו-6 אגוזים טבעיים. בצהריים אכלו חלבון עם דגש על בישול ולא על טיגון בשילוב ירקות או מאודים, סלט טרי ו-3 כפות של פחמימה מלאה מורכבת. אחרי שעתיים נשנשו פרוסות גזר ומלפפון טריים עם יוגורט עד 3% שומן  ובערב הקפידו לאכול ארוחה קלה כמו סלט ירקות גדול עם קופסת טונה או ביצה קשה. אם אתם רעבים לפני השינה אכלו שוב פרי או יוגורט עם כמה תותי גוג׳י ברי ואגוזים. כשאנו פורסים את הארוחות על גבי כל היום אנו נשארים שבעים וככה נמנעים מלטרוף כל מה שיש במקרר.

 

2. הקשיבו לגוף שלכם - לפעמים אנו אוכלים, מסיימים את הצלחת ועדיין מרגישים רעבים. זה הזמן, לעצור, לשתות כוס מים ולהמתין. אחרי 5 דקות שאלו את עצמכם : ״אני עדיין רעב״?. כנראה שהתשובה תהיה שלילית. אל תגיעו לרמת שובע מלאה אלא עצרו שתי דקות קודם. שובע קל הוא המפתח להרזיה נכונה.

 

3. אכלו מזונות בעלי ערך גליקימי נמוך - מזונות עתירים בסיבים תזונתיים, חלבונים ופחמימות מורכבות יתרמו לתחושת שובע ממושכת ולתחושה של בטן רגועה. נסו להימנע עד כמה שאתם יכולים מאכילת ממתקים, פחמימות פשוטות ועברו לדגנים מלאים, קטניות ופחמימות מורכבות. ניתן לשלב עם הארוחות מזונות כמו פסטה מחיטה מלאה, אורז מלא, אטריות אורז, עוגיות טחינה במקום עוגת הגבינה האהובה עליכם, פירות על ממתקים ועוד.

 

4. הרכב הצלחת הוא מה שיקבע אם אתם שבעים לאורך זמן - דמיינו שהצלחת שלכם מחולקת לארבע. רבע ראשון ירקות טריים, רבע שני ירקות מבושלים, רבע שלישי חלבון - דג, עוף או בשר ורבע שלישי פחמימה/קטניה כמו אורז מלא עם עדשים, חומוס או פסטה מלאה. התחילו עם הירקות הטריים ולאחר מכן שלבו את כל השאר. שיטה זו היא דרך חיים לרזות בצורה בטוחה, איטית, מבוקרת התאפשר לכם לרדת במשקל בלי לרעוב ולהישאר במשקל האופטימלי לכל החיים.

 

5. על דיאטת הקונג׳אק כבר שמעתם?. אם אתם מחפשים פוש קטן נוסף, דיאטת סיבי הקונג׳אק היא בדיוק מה שאתם צריכים. למעשה, מדובר בצמח ייחודי המכיל כמות אדירה של סיבים. אותם סיבים, מתנפחים בקיבה שלנו וסופחים כמו אדירה של נוזלים. כתוצאה מכך, תחושת השובע נשמרץ לאורך זמן, מה שמונע מאיתנו את הרצון לצרוך כמות נוספת של מזון. יחד עם זאת, סיבי הקונג׳אק שומרים על רמות תקינות של סוכר בגופנו, מסייעים לעודד את תנגודת הגוף לרצות לצרוך פחמימות וסוכרים ולא פחות חשוב, תורמים לתהליך ירידה במשקל סדיר, הדרגתי ומבוקר, מה שמאפשר לנו לשמור על משקל גוף מאוזן לאורך זמן, וזה מה שחשוב בדיאטה.  

 

לסיכום, שילוב של מזונות העל הנחשבים לעשירים בסיבים תזונתיים כמו תותי הגוג׳י ברי, אצת הספירולינה, מיץ עשב חיטה אותם ניתן לצרוך בצורת אבקה או טבלייה ולשלבם במגוון דרכים בתפריט שלנו היא דרך נפלאה לאזן את רמות הסוכר והכולסטרול בדם, לשמור על תחושת שובע ממושכת ולהתחיל בשינוי באורח החיים שלנו. מזונות אלה מעודדים את תהליך ניקוי הרעלים מהגוף, תומכים בחיזוקה של המערכת החיסונית  ואף מונעים נזקים חמצוניים בגופנו. 

 

בהצלחה!

Super Food Diet Banner new1