מהו קפה ירוק?

קפה ירוק הינו חומר גלם אשר משמש להפקת קפה קלוי. שמו של הקפה נגזר מצבעו הירוק של פול הקפה טרם הליך הקלייה, בו הוא הופך לחום. קפה ירוק מכיל ריכוז מרשים של רכיבים אורגניים שיש להם השפעה חיובית ביותר על הבריאות. אחד המרכיבים הדומיננטיים בקפה ירוק הם הפוליפנולים.

פוליפנולים הם תרכובות אשר מצויות אופן טבעי בקפה ובשאר הצמחים. תרכובות אלו מיוצרות בתאי הצמח, והן תוצרי לוואי של הליכים שונים בצמח. כמו כן, הפוליפנולים הם אלה המעניקים לצמחים את צבעם. מחקרים מצאו כי פוליפנולים מגנים על הצמחים מפני השפעות שליליות, חיצוניות ופנימיות כאחד, וכי הם אחראיים על הרחקת מזיקים, מניעת דלקות ומניעת חמצון בצמח.

באחרונה נמצא כי צריכת פוליפנולים על ידי האדם תורמת רבות לבריאותו במגוון מישורים ואף תורמת להארכת תוחלת החיים שלו! קבוצת הפוליפנולים שבקפה ירוק מורכבת בעיקר מחומצה כלורוגנית ומחומצה קפאית.

 להזמנת כמוסות דיאטת קפה ירוק מומלצות - לחץ כאן

קפה ירוק יעיל במיוחד להרזיה ושמירה על המשקל!

צריכת קפה ירוק תורמת לירידה במשקל. מחקר שנערך ביפן על עכברים העלה כי צריכת תמצית קפה ירוק מונעת את ספיגתם של שומנים בדם ואף מגבירה את חילוף החומרים של שומנים בכבד.

כפועל יוצא מכך, תמצית קפה ירוק נמצאה כמאטה הצטברות שומנים ועלייה במשקל. מחקר שהתפרסם בשנת 2010, נערך על עכברי מעבדה אשר צרכו חומצה כלורוגנית. תוצאות המחקר העלו כי צריכת חומצה כלורוגנית סייעה לשמירה על משקל העכברים, ושיפרה את חילוף החומרים והרגולציה של הורמון השומן בקרב העכברים.

מחקר אחר נערך בהשתתפות אחד עשר מתנדבים אשר צרכו תוסף מזון שכלל תמצית קפה ירוק, לתקופה של שניים עשר שבועות. בתום תקופת המחקר נמצא כי המתנדבים השילו כעשרה אחוזים ממשקלם וכאחד עשר אחוזים משומן גופם, וזאת למרות שלא שינו את שגרת התזונה שלהם.

על מה יש להקפיד כשמחפשים קפה ירוק להרזיה?

   *   יש להקפיד שאנו צורכים את תמצית הקפה הירוק (התמצית חזקה פי כמה מפולי הקפה הטחונים)

   *   יש להקפיד שהכמוסות מכילות בין 40%-50% חומצה כלורוגנית פעילה

   *   שהמוצר בטוח לשימוש ומכיל רכיבים טבעיים בלבד

   *   יש להקפיד שהמוצר מיוצר ברשיון משרד הבריאות ובטוח לשימוש

הרכב מנצח של רכיבים בריאותיים

קפה ירוק מכיל ריכוז מדהים של רכיבים יעילים התורמים רבות לבריאות איתנה. בין היתר, קפה זה מכיל סיבים תזונתיים, התורמים ליצירת תחושת שובע ותורמים לירידה במשקל. כמו כן, קפה ירוק מכיל ריכוז גבוה במיוחד של מינרלים חשובים, כמו אשלגן, מגנזיום וסידן.

קפה ירוק מכיל גם ריכוז מסוים של קפאין, אשר משפיע על הגוף באופן חיובי בהיבט הקוגניטיבי, מגביר ערנות, משפר את היכולות המנטליות, מפיג עייפות, משפר תפקוד פיזי, מגרה את מערכת העצבים המרכזית, יעיל לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה כמו אסטמה, וידוע כמרחיב סימפונות אפקטיבי. מרכיב מרכזי נוסף של קפה ירוק הינם הפוליפנולים חומצה קפאית וחומצה כלורוגנית, אשר ידועים כנוגדי חמצון אפקטיביים במיוחד.

קפה ירוק

להזמנת כמוסות דיאטת קפה ירוק מומלצות - לחץ כאן

הפוליפנולים בקפה ירוק כאמצעי למיגור רדיקלים חופשיים

חמצון הינו תגובה כימית אשר בה נוצר מעבר של אלקטרונים מחומר כלשהו לחמצן. הליך זה עשוי לייצר רדיקלים חופשיים אשר יוצרים תגובות שרשרת שהשפעתן פוגעת בתאי גוף האדם, עד כדי פגיעה במבנה הדנ"א של התאים. לבלימת פעילות הרדיקלים החופשיים, יש צורך באמצעי נוגד חמצון, אשר מסיר את הרדיקלים החופשיים ובכך עוצר את תגובות השרשרת הפוגעות בתאים.

אורח החיים המודרני מעמיד את הגוף בהתמודדות בלתי פוסקת עם תנאים סביבתיים ותזונתיים לקויים אשר מעודדים היווצרותם של רדיקלים חופשיים. הרדיקלים החופשיים פועלים באופן הרסני, כשהם מעודדים היווצרות מחלות ומובילים להזדקנות מואצת של הגוף. פוליפנולים, המצטיינים בתכונות נוגדות חמצון, מנטרלים את פעילותם של הרדיקלים החופשיים ובולמים את ההליך ההרסני שהם גורמים.

קפה ירוק כאמצעי נוגד סרטן

נמצא כי קפה ירוק הינו אמצעי נוגד סרטן יעיל. החוקרים סבורים כי מקור ההשפעה של הקפה הירוק כנוגד סרטן נעוץ בתכונותיו האנטי דלקתיות של הקפאין. מרבית העדויות בתחום מצביעים על כך שההשפעה האנטי דלקתית וההשפעה נוגדת החמצון של הקפה הירוק, היא המאפשרת לו למנוע שינויים גנטיים אשר מובילים להופעת סוגי סרטן שונים.

מרבית המחקרים מייחסים את ההשפעה האנטי סרטנית של קפה ירוק לחומצות הכלורגניות ולרכיבים נוגדי החמצון האחרים שהוא מכיל. במחקר שנערך ביפן על קבוצת משתתפים בת 5000 איש העלה כי צריכת כוס קפה ליום הקטינה את הסיכויים להתפתחות סרטן בכבד בכחמישים אחוזים!

המחקר סקר מאה וחמישה עשר מקרים של גליומה והעלה כי נצפתה ירידה של עשרים אחוזים במקרי הגליומה בקרב המשתתפים שצרכו לפחות חמש כוסות קפה ביום. החוקרים ייחסו את ההשפעה נוגדת הסרטן לקפאין שמכיל הקפה. מחקר אחר העלה כי שתי כוסות קפה ביום הפחיתו את הסיכויים למוות מסרטן הפה.

קפה ירוק כאמצעי יעיל למניעת מחלות לב וכלי דם

החומצות הכלורגניות והחומצות הקפאיות שבקפה ירוק נמצאו כרכיבים מגנים מפני הצטברות של חומרים שונים על כלי הדם, אשר גורמים לסתימות ולהפרעות בזרימת הדם הסדירה. חוקרים משערים כי הפוליפנולים המצויים בקפה ירוק משפיעים על צמצום הייצור של חלבונים קטנים אשר מובילים לספיחת חומרים מסוימים על כלי הדם.

כמו כן, חוקרים סבורים כי החומצות הייחודיות שבקפה ירוק מקטינות את הספיגה של הכולסטרול, ועל ידי זאת מורידות את ריכוז הכולסטרול בכבד ומונעות היווצרות בעיות לב וכלי דם. במחקר שנערך ביפן העלה כי התכונות נוגדות הדלקת והחמצון של הפוליפנולים בקפה מונעות חמצון LDLאשר קשור באופן הדוק להיווצרות טרשת עורקים.

קפה ירוק כאמצעי יעיל להאטת הזקנות ולהארכת ימים

צריכת קפאין יומית יעילה להפחתת הסיכוי ללקות במחלה דמנטית, כמו פרקינסון ואלצהיימר. מחלת האלצהיימר מתרחשת בעקבות פירוק חלבון מסוים, אשר מוביל, בסופו של תהליך, להיווצרות שכבת פלאק אשר מונעת את יכולת התקשורת בין התאים, ובכך מובילה למות התאים. במחקרים שנערכו על עכברים נמצא כי קפה מונע התפתחות פלאק אמילואידי, אשר משפיע באופן ישיר על התפתחות אלצהיימר.

בעבר רצו לבצע מחקר  אשר יבחן קרוב ל 1000 מבוגרים מעל גיל שישים וחמש במשך שתיים עשרה שנים, ויעקוב אחר הימצאותם של פוליפנולים, אחד הרכיבים הדומיננטיים בקפה ירוק, בדגימות שתן של המשתתפים, במטרה לבדוק האם נוכחות פוליפנולים יעילה להארכת תוחלת החיים.

המחקר היה אמור להתבצע באוניברסיטת ברצלונה, על מנת להוכיח, כי בקרב המשתתפים שבדיקותיהם הצביעו על ריכוז של למעלה מ 650 מיליגרמים של פוליפנולים ביום, תוחלת החיים הייתה גבוהה בשלושים אחוזים (!) בהשוואה לתוחלת חייהם של משתתפים שריכוז הפוליפנולים שלהם עמד על 500 מיליגרמים בלבד ביום אך כאמור המחקר לא הצליח להשיג את המימון הנדרש ולא יצא אל הפועל

אמצעי יעיל להפחתת סוכר וכנגד סוכרת

המחקר שנערך ביפן בחן את השפעת קפה ירוק על ארבעים ושבעה מתנדבים. ממצאי המחקר העלו כי החומצות הכלורגניות שבקפה ירוק ורכיבים אחרים, כמו קפאין, מנטרלים את השפעתם של גורמי סיכון תת קליניים המובילים להתפתחות סוכרת.

במחקר שנערך ביפן נבדקה ההשפעה של מיצוי קפה ירוק נטול קפאין על קבוצת משתתפים שמנתה 41 מתנדבים. ממצאי המחקר העלו כי רמות הסוכר בדמם של המשתתפים שצרכו את מיצוי הקפה הירוק היו נמוכות יחסית. החוקרים ייחסו את התוצאות לעובדה שקפה ירוק מגביר את יכולת ספיגת הסוכרים של הגוף בעזרת מנגנונים שונים אשר מופעלים על ידי מרכיבים מסוימים בקפה.

חיוני לספורטאים

קפאין משפיע באופן חיובי על ספורטאים, וכי כוס קפה לפני ביצוע פעילות גופנית מייעלת את הפעילות הספורטיבית. קפאין מעלה את רמת הערנות, את רמת היכולת המנטלית ואת יכולת ההתמדה במהלך ביצוע אימון גופני. מעבר לכך, קפאין מעלה את ריכוז הסידן הקיים בשרירי השלד, ומעלה את יכולת הכיווץ והמתיחה שלהם.

מינון הקפאין המומלץ לצריכה לפני אימון עומד על 150 – 100 מיליגרמים. נמצא כי לאחר עשר דקות מאז צריכת קפאין, ריכוז הקפאין בדמו של המתאמן מגיעה לשיא. משום שכך, צריכה של עד שתי כוסות קפה ירוק כשעה לפני האימון מובילה לשיפור משמעותי של הביצועים, כמו גם של כושר הסיבולת לזמן ממושך יותר.

ניתן גם לצרוך קפה ירוק עם ג'ינג'ר ע"י שתיית שתי כוסות שורש ג'ינגר ביום.

להזמנת כמוסות דיאטת קפה ירוק מומלצות - לחץ כאן
Super Food Diet Banner new1