גיינר הינו אבקה שמטרתה לסייע בעלייה במשקל, ומתאימה לכל המעוניין בעלייה במשקל, מכל סיבה שהיא.

מהו גיינר?

גיינר הינו, למעשה, אבקה בעלת הרכב שאמור להאיץ עלייה במשקל ולתרום להגדלת מסת השריר. הגיינר מבוסס על תערובת פחמימות וחלבונים, כאשר תכולת הפחמימות נחלקת לפחמימות פשוטות ומורכבות. הפחמימות הפשוטות הינן בעלות ערך גליקמי גבוה, ונוטות להתפרק באופן מהיר, ואילו הפחמימות המורכבות מתאפיינות בערך גליקמי נמוך, והינן איטיות לפירוק.

הרכב הפחמימות מאפשר אספקת פחמימות יציבה וקבועה לשרירים, לצד אספקה מהירה של פחמימות מיד עם צריכת הגיינר. גיינרים איכותיים יהיו מועשרים, בדרך כלל, גם בחומצות אמינו חיוניות, כמו גם בוויטמינים ובמינרלים. רבים מהגיינרים מכילים חלבון מי גבינה, חלבון קאזין וחלבון חלב, אשר משמשים כמקור אפקטיבי לחומצות אמינו.

קצב הפירוק השונה של סוגי החלבון השונים מאפשר אספקת חומצות אמינו לשרירים באופן מידי, כמו גם שחרור איטי ויציב של חומצות אמינו לאורך זמן. למידע נוסף על אבקות חלבון.

למי מיועד גיינר?

גיינר מיועד לכל המעוניינים להגיע למאזן קלוריות חיובי, אך עם זאת, מתקשים להקפיד על ארוחות חלבון מלאות ומסודרות, שיובילו אותם למאזן הדרוש להם. בקבוצה זו נכללים ספורטאים המעוניינים להגדיל את מסת השריר, בפרט אם קצב חילוף החומרים שלהם מהיר, ספורטאים צעירים המעוניינים להגיע להישגים מרשימים בזמן קצר יחסית, ולאחרים שאינם עוסקים בספורט, אך מבחינה בריאותית נחשבים לרזים מדי ונזקקים לאמצעי שיאפשר להם לעלות במשקל במהירות וללא מאמץ.

עליה במשקל באמצעות מקורות מזון עתירי חלבון ופחמימות עשויה בהחלט לדרוש ארוחות בתדירות צפופה וכמויות גדולות מאוד של מזון, במטרה להגיע למאזן הקלוריות הדרוש. רבים מהמעוניינים לעלות במשקלם רואים אופציה זו כבלתי אפשרית, הן בשל הזמן הרב שיהיה עליהם להקדיש לאכילה, הן בשל כמויות המזון שיאלצו לאכול, גם אם יחושו שובע מוחלט, והן בשל העובדה שתוך צריכת כמויות מזון גדולות הם עשויים לצרוך מינונים גבוהים של רכיבים אחרים שאינם מעוניינים בהם, כמו שומנים בלתי רצויים ואחרים, ובכך לגרום להם להשמנה מיותרת ולפגוע ביעדי הכושר והבריאות שלהם. 

כיצד פועל גיינר?

פחמימות הינן מקור משמעותי לאנרגיה זמינה בגוף, והן חשובות ביותר לשמירה על מאזן אנרגיה תקין בגוף. מיקום הפחמימות בגוף הוא בשרירים ובכבד, כאשר הריכוז הכולל שלהן בגוף איננו גבוה, ועשוי להגיע עד למקסימום 500 גרם בגופו של אדם בוגר.

גיינר מכיל פחמימות פשוטות, שביכולתן לספק אנרגיה זמינה בטווח המידי לאחר צריכתן. הודות לכך, צריכת גיינר לאחר אימון, אז דרושה לגוף אנרגיה מוגברת, הינה אפקטיבית ביותר. הפחמימות המורכבות שמכיל הגיינר במקביל, מספקות אנרגיה לטווח הארוך יותר, הדרושה לגוף לצורך ההתאוששות מהאימון ולצורך בניית רקמת השריר.

הגיינרים אף מכילים חלבונים, התורמים לצמיחת רקמת השריר ומאיצים את הליך השיקום לאחר האימון. מעבר לכך, שילוב החלבונים והפחמימות מעודד הפרשת הורמון גדילה ואינסולין, שהינם גורמים משמעותיים בהליך גדילת מסת השריר.

בחירת גיינר

קיימים בשוק סוגים שונים של גיינרים. איך תדעו איזה גיינר מומלץ? לקבלת התוצאות האופטימליות, יש להתאים את הגיינר לאופי חילוף החומרים של הנוטל אותו ולמידת העלייה במשקל אותה הוא מעוניין להשיג.

לרזים במיוחד, אשר לא מצליחים להעלות במשקלם כתוצאה מאכילה בלבד, מומלץ לרכוש גיינר המכיל רמה גבוהה של פחמימות בכל מנת הגשה, ריכוז חלבון מתון, וערך קלורי גבוה ביותר. לרזים סטנדרטיים, אשר אינם מסוגלים להגיע לתצרוכת המזון הדרושה להם לעלייה במשקל בשל חוסר זמן או כוח, מומלץ לרכוש גיינר בעל ריכוז גבוה יחסית של פחמימות, ריכוז חלבונים איכותיים מתון וערך קלורי גבוה, אך לא יתר על המידה.

למי שאיננו מתקשה לאכול, אך מעדיף להמיר את אחת מארוחותיו בגיינר במטרה למנוע השמנת יתר, מומלץ לבחור בגיינר המבוסס על איזון נכון בין חלבונים ופחמימות, כאשר הפחמימות נחלקות באופן שריכוז הפחמימות הפשוטות איננו עולה על מחצית מסך הפחמימות. כמו כן, מומלץ שהגיינר יכיל חלבון איכותי במיוחד ושומנים בריאים.

אופן הצריכה המומלץ

עיתוי הצריכה המומלץ גיינר הוא על בסיס יומי קבוע, בבוקר או לפני שנת הלילה. עם זאת, בימי אימון, יש לצרוך מנה נוספת של גיינר מיד לאחר האימון.

למקסום הפוטנציאל הטמון בגיינר, מומלץ לצרוך את הגיינר שעה לפני צריכת מזון או שעה לאחר מכן. מומלץ לבחור בגיינר בעל טעם טוב, ואפילו טעים, שיגרום לכם להקפיד על נטילתו הקבועה. גיינר שאיננו טעים, מטבע הדברים, איננו מעודד צריכה קבועה, מה שעשוי בהחלט להוביל לתוצאות בלתי מספקות.

לגיינרים הנמכרים ביותר לחצו כאן >>