שפעת על פי הרפואה הסינית

הסינים שונים לחלוטין בכל הקשור לגישה הטיפולית מערבית במחלות ויראליות, התקררויות, וירוסים וכדומה. למעשה על פי התורה הסינית, אין התייחסות ממשית לאותם וירוסים והטיפול נעשה על פי גישה מסורתית עתיקת יומית.

הסינים מאמינים כי לכל אדם באשר הוא קיים צ׳י פנימי. צ׳י = אנרגיה. מה שגורם ליצירת המחלות הם כוחות טבע המחולקים למספר סוגים ביניהם רוח, קור, חום, לחות ויובש. שילובים מסויימים, פוגעים על פי הסינים בצ׳י הפנימי וגורמים לשפעת, התקררות ושאר תסמינים ומחלות שהם על פי הסינים תוצאה של המחלה הנקראת - פתוגן.

על פי התורה הסינית כל עוד הצ׳י מגן עלינו מאותם שילובים, ומצליח להילחם בפולשים, גופנו נשאר מאוזן ובריא והפתוגן מסולק מהגוף. אך, כאשר הפולש חזק מאיתנו הוא נכנס פנימה ויוצר מחלה. כמעט כל מחלה נחשבת על פי הסינים כחוסר איזון במערכת החיסונית.

כל תקופה עונתית בשנה המלווה באלרגיות, מיוחסת על פי הסינים על ידי איברים פנימיים שונים. לדוגמא הטחול על פי הסינים תפקידו להניע את הנוזלים. כאשר אותו איבר פנימי לא מאוזן מופיעים סימפטומים ותופעות לוואי דוגמת ליחה, נזלת, מערכת חיסונית חלשה ועוד.

המיוחד ברפואה הסינית הוא שאין טיפול כללי וגורף לכל אדם שחולה בשפעת. חשיבות האבחנה הינה קריטית על פי הסינים ואך ורק על פי האבחון מתאימים למטופל תרכובת צמחים שתסייע לו לחזק את המערכת החלשה, להיפטר מהסימפטומים ולסלק מהגוף את הפתוגן.

3 שיטות טיפול בהתקררות על פי הרפואה הסינית

אחת השיטות לטיפול בצינון, שפעת ותסמיני התקררות על פי הסינים היא באמצעות דיקור. לטענת הסינים הדיקור היא השיטה היעילה ביותר לאזן את הגוף בדרך נקודתית ולטיפול בתסמינים כמו תפקוד לקוי של ריאות, חום גבוה וצינון. הגוף מגיב לדיקור מהר מאוד בשילוב של תרכובות צמחים טבעיות לחלוטין תוך דקירה בנקודות ספציפיות בגוף.

השימוש בצמחים סיניים ייחודיים דוגמת הואנג צ׳ין, מנטה, כורכום וג׳ינג׳ר - גם הן נלחמים בחיידקים. בנוסף, גם לתזונה נכונה ומאוזנת יש קשר ישיר להפחתת תסמינים אלו. מדובר בתורה שלמה המשלבת בתוכה ידע שנצבר במשך אלפי שנים. בעשרים שנה האחרונות, רפואת המערב החלה להכניס לתוכה אלמנטים סיניים ומזרחיים טיפוליים שונים.

יותר ויותר אנשים פונים לטיפול הנקרא אצלנו ״רפואה משלימה״ כמו דיקור, שיאצו, טאווינה במטרה לאזן את הגוף ולטפל בו מבפנים.

דיקור סיני

2  דרכי טיפול באמצעות צמחי מרפא על פי הסינים

כורכומין - רכיב עוצמתי המניע את הדם

על פי הסינים רכיב הכורכומין המצוי בשורש הכורכום בעל יכולת להניע את הדם. שימוש בשורש מסייע לטיפול בדלקות פרקים ותסמינים השונים המתלווים לאותן דלקות כמו נוקשות מפרקים, נפיחות וכאבים. בנוסף, הסינים מאמינים כי הכורכומין פותח חסימות במחזור החודשי ולכן בעל השפעה חיובית על מערכת הרבייה הנשית ומסייע לטיפול בכאבי בטן, חוסר איזון הורמונלי ועוד. יחד עם זאת, הכורכומין תומך בפעילותה של מערכת העיכול ושומר על איזונה.

גוג׳י ברי - התות הסיני שכבש את העולם

על פי הרפואה הסינית המסורתית, תותי הגוג׳י ברי שלמעשה גם גדלים בסין מאריך חיים. תותי הגוג׳י ברי מחזקים את יין הכליות, מעשירים את זרימת הדם ומקלים בעת דלקות גרון ושתן. לתותים יש עוד קשת רחבה של סגולות רפואיות על פי הסינים והם נחשבים לאחד מבין הפירות העשירים ביותר בנוגדי חמצון.

לסיום, על פי הסינים לכל חומר בטבע יש אנרגיה מסוימת וספיציפית הנע בטמפרטורה של בין חם לקר (בלי קשר לטמפרטורה הממשית שבה הוא נמצא). הטעמים של הצמחים והשורשים הם אלה שמכוונים את האנרגיה ועל פיהם נקבע החלק שבו עושים שימוש בצמח (עלים, שורש, זרעים) וכמובןהאיבר המטופל .

יחד עם זאת, טיפול בפטריות נחשב לבין הטיפולים העתיקים והמסורתיים ביותר ברפואה הסינית המסורשתית. פטריות דוגמת פטריית הריישי על פי הסינים מחזקת משמעותית את המערכת החיסונית, נחלמת בבקטריות, חיידקים ושאר רעלים ושומרת על מנגנון ההגנה שלנו.