משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

דיאטת אטקינס

מהי דיאטת אטקינס?

 

דיאטת אטקינס הינה דיאטה מהירה פופולארית אשר פותחה בידי קרדיולוג בשם ד"ר אטקינס. הדיאטה מבוססת על חלבונים ושומנים ודלה בפחמימות. במהלכה, ניתן לצרוך חלבונים ושומנים ללא כל הגבלה, ולחוות ירידה משמעותית במשקל בעקבות ההתנזרות מפחמימות. ההגבלה על צריכת הפחמימות מובילה לירידה ברמת הפרשת האינסולין בגוף, ובשל כך, אחסון השומנים הפוטנציאלי בגוף מצטמצם באופן ניכר. מעבר לכך, במהלך ההתנזרות מפחמימות הגוף נזקק למקור אנרגיה חלופי, ומנצל מאגרי שומן בגוף לצרכי אנרגיה. דיאטת אטקינס מבוססת על מספר שלבים, כאשר רמת הפחמימות שניתן לצרוך משתנה בין שלב למשנהו.

 

יתרונות

חלבונים תורמים ליצירת תחושת שובע ארוכת טווח. עובדה זו הוכחה מחקרית והיא מהווה את הנחת היסוד של דיאטת אטקינס. בהשוואה לדיאטות אחרות, המבוססות  על תפריטים חד גוניים ומצומצמים, הרי שהתפריט של דיאטת אטקינס מאפשר לאכול הכל, גם מנות עתירות שומנים ובלתי דיאטטיות בעליל, מלבד פחמימות. לכן, התחושה לאורך הדיאטה נינוחה ואפילו מהנה. בשל הוצאת הפחמימות מהתפריט, נוצרת ירידה מהירה בנפח הנוזלים, המתבטאת בירידה חדה במשקל בשלבי הדיאטה הראשונים, מה שמאפשר לעורך הדיאטה לראות תוצאות מרשימות בקצב מהיר יחסית.   

חלבונים: הפתרון המושלם לדיאטה ללא פחמימה - לחצו כאן לקריאת הכתבה

 

חסרונות

המחסור הקיצוני בפחמימות עלול להוביל לתחושה כללית רעה, כולל סחרחורות, כאבי ראש ותשישות מתמשכת. פעמים רבות, פרק הזמן הדרוש לגוף לצורך הסתגלות לקיום ללא פחמימות, עשוי להיות ארוך ולא קל. כמו כן, הירידה הראשונית במשקל לא תמיד מהווה מדד לפירוק שומנים. מעבר לכך, הצריכה הפחמתית האפסית במהלך הדיאטה עלולה להוביל לחסרים משמעותיים במינרלים, סיבים תזונתיים, ובוויטמינים. כמו כן, חשוב להיות מודעים לכך, כי פחמימות הינם מאבות המזון הקריטיים להזנת הגוף, וצריכה מצומצמת  שלהן עלולה להוביל להתפתחות אוסטאופורוזיס ובעיות בריאות רבות אחרות. על כן, צריכת תוספי וויטמינים ומינרלים לכל אורך הדיאטה הינה בגדר חובה.

 

כמו כן, ההתבססות על מאכלים עתירי שומנים עשויה בהחלט להוביל לרמות כולסטרול גבוהות, ולטווח הרחוק, אף להגביר במידה כזו או אחרת, את הסיכון למחלות לב ולסרטן. זאת ועוד, יש לדעת כי דיאטת אטקינס איננה עולה בקנה אחד עם ההמלצות של גופי הבריאות הבין לאומיים, אשר אינם מאשרים הימנעות גורפת מפחמימות. גם ההתבססות על צריכה בלתי מוגבלת של חלבונים ושומנים מייצרת התנגדות רבתי של רבים ממומחי הבריאות בעולם המודרני.

 

חיסרון נוסף המאפיין את דיאטת אטקינס נעוץ בכך שהדיאטה איננה כוללת התוויה לפעילות גופנית. מעבר לכך, הצמצום בפחמימות, בשלב הדיאטה הראשוני לפחות, מקשה ביותר על ביצוע פעילות גופנית, מכיוון שהגוף חסר את מקור האנרגיה הבסיסי שלו, ומערכת חילוף החומרים זקוקה לפרק זמן באורך כזה או אחר, עד שתסתגל לייצר אנרגיה ממקורות אלטרנטיביים לפחמימות. 

 

 

חלבונים: הפתרון המושלם לדיאטה ללא פחמימה - לחצו כאן לקריאת הכתבה

 

מוצרים הקשורים לכתבה